گلکسی A54 شاید به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز گردد

به گزارش تیم علمی، شایعات حاکی از آن است که سامسونگ می خواهد برای گلکسی A54 از یک دوربین 50 مگاپیکسلی به جای 64 مگاپیکسلی که اکنون در گلکسی A53 شاهد هستیم استفاده کند.

گلکسی A54 شاید به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز گردد

سامسونگ اوایل سال جاری بود که از گوشی های میان رده نو خود با نام های گلکسی A33، گلکسی A53 و A73 رونمایی کرد. هر سه گوشی نخستین میان رده های این شرکت لقب گرفته اند که قرار است به مدت 4 سال آپدیت نرم افزاری و 5 سال هم آپدیت امنیتی دریافت نمایند. بعلاوه این سه نخستین گوشی هایی هم هستند که بدون شارژر درون جعبه راهی بازار شده اند.

در حال حاضر تقریبا 6 ماه از ورود این محصولات به بازار می گذرد و تقریبا 6 ماه دیگر هم زمان به جای مانده تا مدل های جانشین آن ها رونمایی و راهی بازار شوند اما از همین حالا شایعاتی در رابطه با گلکسی A54 منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ فرایند ساخت آن را مدت هاست که شروع نموده است. به تازگی هم یک سری اطلاعات از آن بدست آورده ایم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

به گزارش وب سایت گلکسی کلابز که سابقه بسیار خوبی در افشای اطلاعات درست مربوط به گوشی های سامسونگ دارد و یک پایگاه خبری معتبر هم به شمار میرود، گلکسی A54 قرار است از یک دوربین با رزولیشن کمتری از گلکسی A53 بهره ببرد. سامسونگ مدل کنونی را به یک دوربین 64 مگاپیکسلی مجهز نموده اما گفته می گردد جانشین آن به یک سنسور 50 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد تا بدین ترتیب از لحاظ مگاپیکسل، شاهد یک عقب گرد در محصول نو سامسونگ باشیم. هرچند این موضوع اصلا به معنای کاهش کیفیت دوربین نیست چون بارها گفته شده که مگاپیکسل کمترین تأثیر را در کیفیت یک تصویر دارد.

سیستم دوربین گلکسی A54 شاید تغییرات زیادی داشته باشد

متأسفانه فعلا از این بابت که به طور کلی گلکسی A54 چه سیستم دوربین یا چه مشخصات فنی خواهد داشت خبری منتشر نشده است. اما با این حال می توان حدس زد که دوربین 50 مگاپیکسلی بکار رفته در آن احتمالا مشابه همان سنسوری نخواهد بود که در گلکسی S22 و S22 پلاس وظیفه عکاسی را بر عهده دارد. سامسونگ اخیرا برای میان رده های خود از سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده می نماید که احتمالا در گلکسی A54 هم از همان مورد استفاده خواهد شد.

با این حال بسیاری از کاربران امیدوار هستند که این پیش بینی کاملا غلط از آب در بیاید و در واقع سنسور بکار رفته در گلکسی A54 همانی باشد که در گلکسی S22 استفاده شده است. به هر حال گلکسی A52 و A53 همین حالا هم کلی قابلیت در سطح پرچم دار دارند که از جمله این موارد می توان به بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، نمایشگر با رفرش ریت بالا، بلندگوهای استریو، پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت و… اشاره نمود. بهره مندی از یک دوربین قدرتمند هم نمی تواند چیز عجیبی باشد.

بعلاوه با توجه به اطلاعات کنونی، به نظر می رسد سامسونگ از سنسور تشخیص عمق هم درون این گوشی استفاده نخواهد کرد. هرچند فعلا اطلاعات در این زمینه بسیار محدود هستند. همانطور که گفته شده، تقریبا 6 ماه تا رونمایی از گلکسی A54 زمان به جای مانده و قطعا نمی گردد از همین حالا به طور قطع در رابطه با آن صحبت کرد. جز اینکه می دانیم این گوشی به صورت پیش فرض از اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5 بهره خواهد برد.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مهر 1401 بروزرسانی: 11 مهر 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2201

به "گلکسی A54 شاید به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی A54 شاید به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید