آخرین مدهای دکوراسیون خانه در سال 2023

به گزارش تیم علمی، اثاثیه حصیری، کاشی های مرمرنما، دکور های چوبی و ظروف آشپزخانه قدیمی همگی بخشی از گرایشات طراحی خانه در سال 2023 هستند. اما اگر قصد دارید فقط روی یک چیز در طراحی خانه تان سرمایه گذاری کنید، آن یک چیز باید رنگ باشد!

آخرین مدهای دکوراسیون خانه در سال 2023

خبرنگاران | رنگ نه فقط فضای خانه، بلکه روحیۀ ساکنان آن را هم متحول می نماید. رنگ های سفید گرم، ته رنگ های خاکی و رنگ های ملایم سال جاری باب شده اند. طراحان از پالت های رنگی هیجان انگیز و انرژی زایی هم استقبال می نمایند که افراد را به خروج از منطقه امن رنگی شان ترغیب می نماید.

به گزارش خبرنگاران ، رنگ سالِ موسسه رنگ پانتون (COTY) بنفش کمرنگ دیجیتال است. بنفش کمرنگ آرامش بخش و خوش بینانه است و معمولاً نشان دهنده صلح و متانت است. رنگ سال کمپانی رنگ بهر (Behr) کرباس بی رنگ است؛ یک رنگ سفید گرمِ امیدوارنماینده و دل پذیر که الهام بخش آرامش و ازسرگیری است. شرکت فراوری رنگ بنجامین موور نیز قرمز تمشکی را سایه مورد اعتماد و جذابی از قرمز-نارنجی توصیف نموده که به فضای اتاق انرژی داده و توجه را جلب می نماید. هر حس و حالی را که بخواهید به وسیله رنگ در خانه ایجاد کنید، بدون شک در لیست گرایشات سال 2023 در دکوراسیون خانه پیدایش می کنید. در ادامه این مطلب، هشت ایده طراحی خانه را از قول کارشناسان معرفی می کنیم.

1. اثاثیه تاشو

سال جاری یک عنصر طراحی اثاثیه ، سفارشی سازی است. وقتی افراد بیشتری از یک فضا استفاده می نمایند، داشتن اثاثیه انعطاف پذیر کلیدی است. این اثاثیه شامل هر چیزی می گردد؛ از میز پذیرایی گرفته که ارتفاع آن را می توانید تغییر دهید و به میز کار تبدیل کنید تا میز ناهار خوری که پهن می گردد تا بجای چهار نفر، هشت نفر را از آن استفاده نمایند. علاوه بر این، تخت خواب تاشوی مدل قدیمی و محک خورده هم دوباره مد شده است. این گرایش در طراحی اثاثیه، گزینه های طراحی شما را به حداکثر می رساند، اما باید مراقب طرح اتاق برای جادادن به این امکانات متعدد هم باشید!

2. ته رنگ خاکی

دیوار های سفید و خنثی با انفجار های گاه به گاه رنگهای درخشان سالهاست بر دکور خانه غالب است. اما حالا گرایش سال جاری به ته رنگ های خاکی فاخر برگشته است. اخیراً این رنگ را در اتاق های ناهارخوری، اتاق های نشیمن و آشپزخانه ها زیاد می بینید. ته رنگ خاکی تیره برای فضا های باز و بزرگ با سقف های بلند عالیست. حتماً برای نفس کشیدن رنگ و به چشم آمدنش، باید فضای کافی وجود داشته باشد.

سال جاری، گرایشات نو از این سایه ها به عنوان رنگ اصلی اتاق استفاده می نمایند و یک رنگ تاکیدی (تند) را از یکی دو قطعه از اثاثیه انتخاب می نمایند. طرح اتاق بسیار بسیار مهم است حتی زمانی که رنگ ها را با هم تطبیق می دهید. می توانید ته رنگ های خاکی تیره را با سایه های خوشرنگ و تندِ آبی و سبز جفت کنید یا آن را با افزودن قالیچه ها یا پارچه های درخشان و رنگی کامل کنید. ته رنگ های خاکی تیره برترین روش برای نشان دادن شخصیت هستند.

3. طرح ها و مصالح سازگار با محیط زیست

یکی از رایج ترین گرایشات طراحی داخلی در چند سال اخیر مواد و مصالح تماماً طبیعی و سازگار با محیط زیست بوده است. مردم موادی را ترجیح می دهند که بازیافت می شوند، قابل استفاده دوباره هستند و از چوب اصلاح شده درست شدند. طرح های دوستدار محیط زیست روز به روز معروف تر می شوند، چون آگاهی مردم نسبت به اثرات زیست محیطی انتخاب هایشان به مرور زمان بیشتر می گردد. افزون بر این، مواد سازگار با محیط زیست معمولاً کمتر آلرژی یا مسائل سلامتی ایجاد می نمایند.

4. سطوح سنگ طبیعی

در راستای علاقه کسانی که در جستجوی به کار بردن مواد طبیعی در دکور خانه شان هستند، مواد و مصالحی نظیر سنگ در طراحی داخلی سال 2023 دوباره مد شده اند. از حمام های مرمری گرفته تا میز و صفحه روی کابینت از سنگ های طبیعی انتخاب سال جاری طراحان است. سنگ طبیعی هم زیباست هم کاربردی و هم با طرح های مدرن و سنتی سازگاری خوبی دارد.

5. سایه های طبیعی

لبه های صاف، زوایای تند و الگو های هندسی جزو گرایشات طراحی سال جاری هستند و اشکال و طرح های ملایم و سیال اولویت بعدی! با چند تغییر جزئی می توانید محیط زن مانندی (Zen) خلق کنید که وضوح ذهنی ایجاد نموده و کارایی را بیشتر می نماید، به ویژه در این دوران که دلایل اضطراب و پریشانی رو به افزایش است.

6. دکور دهه هشتاد

سبک مدرن یکی از گرایشات رایج طراحی داخلی در حال حاضر است، اما مالکان ماجراجوتر ممکن است جذب طراحی های جسورانه تر شوند. در دهه 1980، گرایشات طراحی داخلی روی رنگ ها، الگو ها و اشکال سرزنده متمرکز بود و مد سال جاری نیز نسخه ملایمی از گرایشات آن دهه است با این تفاوت که نسبت به گرایشات دکور خانه ای که در چند سال گذشته دیده ایم چشم را بیشتر جلب می نماید و یک تغییر روح انگیز است.

7. لایه های بافت دار

با افزایش شمار کسانی که دوست دارند فضای دنج و آرامش بخشی را در خانه هایشان ایجاد نمایند، تکنیکی که قبلاً تنها به وسیله طراحان حرفه ای به کار گرفته می شد، سال جاری باب شده است. تکنیک لایه دار کردن یکی از مهم ترین گرایشات طراحی داخلی سال جاری است. این روش تا پیش از این یک راز طراحی داخلی بود که با دقت اجرا می شد. حالا همه در پی بافت های مکمل برای ایجاد عمق و توجه بصری به اتاق هستند. این تکنیک با آویزان کردن یک هنر بافت دار روی دیوار مانند مکرمه (گره بافی)، افزودن پارچه های لمس پذیر به شکل کوسن و پتو و پهن کردن قالیچه روی زمین اجرا می گردد.

8. سلامتی در خانه

طراحی فضای خانه به شکلی که تمام احتیاجهایتان را به لحاظ کاربردی و زیبایی شناسی برآورده کند هیچ زمانی به میزان امروز اهمیت نداشته است. امروزه افراد طالب فضایی هستند که در آن، طراحی داخلی حامی سلامت ذهنی، فیزیکی و روانی شان باشد. یک راه ساده اجرای این گرایش طراحی، گنجاندن گیاهان است. گیاهان علاوه بر تصفیه هوا، به فضای داخلی خانه یک زیبایی آرامش بخش می دهند. علاوه بر اینکه به موقعیت آن ها برای اثرگذاری بیشتر در زیبایی فضا فکر می کنید، احتیاج آن ها به نور را از قلم نیاندازید. یک طرح باز و ساده کفایت می نماید!

مردم علاوه بر کارایی بالای طرح، مایلند دکور خانه شان شبیه عکس های الهام بخشی به نظر برسد که در رسانه های اجتماعی می بینند. امیدواریم با معرفی این هشت گرایش طراحی داخلی از زبان کارشناسان این حوزه، الهام بخش شما باشیم.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2262

به "آخرین مدهای دکوراسیون خانه در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مدهای دکوراسیون خانه در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید