شروع راه سخت شکستن طلسم 44 ساله فوتبال، بهترین آرزو برای امید

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران - گروه ورزشی: چهار سال دیگر گذشت و حالا تیم امید ایران در شروع راه سخت دیگری قرار گرفته است تا اجازه این طلسم برای همواره در تاریخ بماند و آیندگان هم بخوانند که در فوتبال ایران تیمی بود که نتوانست طلسم نیم قرنی را بشکند و تنها سه دوره در بازیهای المپیک حضور داشت.

شروع راه سخت شکستن طلسم 44 ساله فوتبال، بهترین آرزو برای امید

فوتبال ایران در بازیهای المپیک 1964، 1972 و 1976 حضور داشت که در هر سه دوره بازیکنان بزرگسال در قالب تیم ایران حضور داشتند و کمتر بازیکنی با شرایطی سنی فعلی در این تیم به میدان رفتند. از زمانی که شرایط سنی به زیر 23 سال تغییر نموده تیم ایران نتوانسته به المپیک صعود کند.

تیم امید در چهار سال گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته و پس از تغییراتی که در کادر فنی این تیم ایجاد شد در نهایت مسئولیت به حمید استیلی بازیکن و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران رسید که به عنوان سرمربی مردانش را برای حضور در این مرحله آماده کند.

تیم امید ایران در شرایطی راهی تایلند شد که ضعف همیشگی تیم های امید برای این تیم هم وجود داشت و شاگردان حمید استیلی نتوانستند بازی های تدارکاتی قابل اعتنایی برای حضور در مرحله انتخابی داشته باشند.

ملی پوشان امید ایران درحالی راهی تایلند شدند که در چند جلسه خاتمهی تمرینات این تیم در تهران وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک، مسئولان فدراسیون و بسیاری از چهره های مطرح و پیشکسوتان حضور داشتند و سعی کردند به بازیکنان و کادر فنی روحیه بدهند.

تیم امید ایران در این دوره از مسابقات با نفرات زیر حضور خواهد داشت:

مهدی قائدی، محمد محبی، رضا جبیره، علی شجاعی، امیر روستایی، رضا شکاری، اللهیار صیادمنش، امیرحسین حسین زاده، جعفر سلمانی، سینا زامهران، محمد خدابنده لو، مهدی مهدی خانی، رضا دهقانی، مهران درخشان مهر، امید نور افکن، عارف آقاسی، شاهین طاهرخانی، مجتبی نجاریان، حسین ساکی، متین کریم زاده، معراج اسماعیلی، حبیب فرعباسی و مهدی نوراللهی.

به گزارش خبرنگاران، بازی های گروه C مرحله نهایی رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی بازی های المپیک 2020 با حضور تیم های المپیک ایران، ازبکستان، کره جنوبی و چین در شهر سونگخلا و ورزشگاه تینسولانون تایلند برگزار می گردد.

برنامه دیدارهای تیم المپیک کشورمان در رقابت های نهایی و مرحله گروهی به این توضیح خواهد بود:

* پنجشنبه - 9 ژانویه (19 دی)؛ ساعت 17:15

- ایران - ازبکستان

* یکشنبه - 12 ژانویه (22 دی)؛ ساعت 17:15

- ایران - کره جنوبی

* چهارشنبه - 15 ژانویه (25 دی)؛ ساعت 17:15

- ایران - چین

همچنین در مرحله دوم رقابت ها تیم های اول و دوم گروه های سوم و چهارم روز یکشنبه 19 ژانویه در بانکوک به مصاف هم خواهند رفت. در خاتمه این دوره از مسابقات سه تیم برتر جواز حضور در المپیک 2020 توکیو که 3 تا 19 مرداد به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد را به دست خواهند آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 780

به "شروع راه سخت شکستن طلسم 44 ساله فوتبال، بهترین آرزو برای امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع راه سخت شکستن طلسم 44 ساله فوتبال، بهترین آرزو برای امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید