شروع ساخت بیش از 12 هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان لرستانی

به گزارش تیم علمی، رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان از شروع عملیات ساخت 12 هزار و 350 واحد از مجموع 12 هزار و 500 واحد اطلاع داد.

شروع ساخت بیش از 12 هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان لرستانی

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران-معصومه حق جو: رضا خواجه ای گفت: 150 واحدی که باقی مانده یا مشکل سند دارد یا مربوط به کسانی است که فوت شده اند و درگیر انحصار وراثت بازماندگان است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده استان ادامه داد: از این واحدهای احداثی، 11 هزار و 500 واحد به مرحله آرماتوربندی، بتن و فونداسیون رسیده، برای 10 هزار و 400 واحد اسکلت اجرا شده و سقف و دیوار چینی 8 هزار و 500 واحد به اتمام رسیده و همچنین تعمیر 20 هزار واحد نیز تمام شده است.

وی بیان نمود: هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در بخش مسکن و 220 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای احداث و مرمت دیواره های ساحلی استان اختصاص یافته است.

خواجه ای گفت: تا به امروز 900 میلیارد تومان در قالب تسهیلات و 270 میلیارد تومان در قالب وام بلاعوض به سیل زدگان پرداخت شده است. حدود 100 هکتار زمین هم برای استقرار افرادی که در بستر رودخانه ساکن بودند، تامین شد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده استان ادامه داد: تا به امروز 68 هزار تن سیمان رایگان توزیع شده است. بنیاد مسکن از منابعی که در اختیار دارد هزینه حمل ونقل را برعهده گرفته است. 3 هزار و 500 دستگاه اسکلت پیچ و مهره ای آماده نیز توزیع شده است.

وی گفت: انجام خدمات فنی در مناطق سیل زده از جمله نظارت، طراحی نقشه و اخذ پروانه و... رایگان است.

خواجه ای اضافه نمود: ابلاغ اعتبار به موقع از طرف هیات دولت و مدیریت درست بانک های عامل از جمله عواملی بود که سبب شد عملیات بازسازی در مناطق سیل زده تسریع گردد.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه پرداخت تسهیلات در مناطق سیل زده با آن روبرو ایم مربوط به مالکانی است که قبلا بدون مجوز شهرداری اقدام به ساخت وساز نموده بودند. شهرداری و راه و شهرسازی هم تایید کردند که این افراد سند مالکیت ندارند. بنابراین تسهیلاتی به آنان تعلق نگرفت.

خواجه ای ادامه داد: در سیل فروردین 98 پلدختر از مناطقی بود که در شرایط بحرانی قرار داشت. طی این مدت ماشین آلات سنگین در اختیار شهرداری پلدختر گذاشتیم. فاضلاب شهری این شهرستان را هم لایروبی کردیم.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده استان گفت: با توجه به این که تعمیرات به اتمام رسیده و در زمینه احداث واحدها بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داریم، امید است با برنامه ریزی های اجرا شده تا خاتمه سال اغلب واحدها به بهره برداری برسند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 771

به "شروع ساخت بیش از 12 هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان لرستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت بیش از 12 هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان لرستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید