آنکارا و واشنگتن فرصت بهبود روابط تحت دولت بایدن را دارند

به گزارش تیم علمی، رئیس هیات ترکیه در مجمع پارلمانی ناتو تاکید نمود، روابط میان واشنگتن و آنکارا این فرصت را دارد که تحت دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن بهبود یابد.

آنکارا و واشنگتن فرصت بهبود روابط تحت دولت بایدن را دارند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برات جونکار، رئیس هیات ترکیه در مجمع پارلمانی ناتو گفت: حساسیت های ترکیه باید به خوبی درک گردد و با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن فرصت این امر وجود دارد. با توجه به تجربه بایدن در امور خارجه باور دارم که فرصتی برای بهبود و از سر گیری روابط میان این دو کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: ترکیه و آمریکا باید بر بسیاری از موضوعات مهم در رابطه با امنیت منطقه ای و جهانی تمرکز نمایند تا روابط دوجانبه شان را بهبود بخشند.

جونکار همچنین در توییتی نوشت: اگر دست به دست یکدیگر دهیم و مسائل را در ناتو حل کنیم، آینده روشنی خواهیم داشت.

وی گفت: اگرچه آمریکا و ترکیه هر دو عضو ناتو هستند اما در حال حاضر در برهه حساسی در روابطشان قرار دارند.

جونکار همچنین تاکید نمود: صندلی ترکیه در داخل ناتو همواره مهم بوده و با توجه به چالش هایی که ائتلاف ناتو با آن روبرو است، صندلی ترکیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما شاهد وجود مشکل بزرگی در زمینه همبستگی در داخل ناتو هستیم. هنگامی که به روابط آمریکا-ترکیه که طی دو سال گذشته خدشه دار شده نگاه می کنیم، متوجه می شویم که موضوعات و مسائل جدی وجود دارد که اساسا باعث ایجاد اختلاف و تفرقه در داخل ناتو می شوند.

وی شرح داد: یکی از مهم ترین موضوعات، مساله مبارزه با تروریسم است. ترکیه حق دارد نسبت به حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک و شاخه سوری اش موسوم به یگان های مدافع خلق نگران باشد اما متاسفانه متحدان ناتو موضع نرمی در مقابل آنها دارند. این مساله باعث ایجاد یک اختلاف و تفرقه جدی در داخل ناتو می گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1412

به "آنکارا و واشنگتن فرصت بهبود روابط تحت دولت بایدن را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا و واشنگتن فرصت بهبود روابط تحت دولت بایدن را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید