جت های جنگنده چهارمین شیء ناشناس را بر فراز استان میشیگان آمریکا سرنگون کردند

به گزارش تیم علمی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه دستور داد یک شیء ناشناس دیر این بار بر فراز دریاچه هورون در استان میشیگان آمریکا با شلیک موشک جت های جنگنده سرنگون گردد.

جت های جنگنده چهارمین شیء ناشناس را بر فراز استان میشیگان آمریکا سرنگون کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس این سرنگون کردن پس از پایین کشیدن اشیای پرنده دیگر بر فراز آلاسکا و کانادا به دلیل پرواز آنها در ارتفاع های تهدیدنماینده هواپیماهای تجاری انجام شد.

این که در مدت هشت روز چهار شی پرنده در آسمان آمریکا بوسیله جت های جنگنده هدف قرار گیرند، پدیده ای غیر عادی است. مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نگفته اند آخرین مورد سرنگون کردن یک شیء ناشناس یا غیر مجاز بر فراز آمریکا دقیقا در چه زمانی صورت گرفته است.

این آخرین شیء در ابتدا در روز شنبه بعدازظهر برفراز استان مونتانا شناسایی شد، اما در ابتدا تصور شده بود که صرفا یک ناهنجاری راداری است. رادار بار دیگر این شیء را بر فراز شبه جزیری علیای استان میشیگان شناسایی کرد که داشت روی دریاچه هورون پرواز می کرد.

مقامات آمریکا و کانادا روز ساعت های ابتدایی تر روز یکشنبه پرواز هواپیماها را متوقف کردند تا این شیء را رهگیری و شناسایی نمایند. این آخرین شیء هشت ضلعی بود و بندهایی از آن آویخته بود، اما محموله ای قابل شناسایی نداشت. این شیء در ارتفاعی نسبتا پایین حدود 3700 متر پرواز می کرد.

مقامات آمریکایی هنوز در کوشش هستند که با دقت دو شیء دیگری را که در دو روز گذشته بوسیله جت های جنگنده اف-22 سرنگون شدند، شناسایی نمایند. آنها بعلاوه در کوشش هستند که معین نمایند که آیا چین مسئول ارسال این وسائل است یا نه، چرا که نگرانی ها درباره آنچه در واشنگتن به آن یک برنامه تجسس هوایی گسترده پکن گفته می گردد، اوج گرفته است.

شیئی که روز شنبه بر فراز یوکان کانادا سرنگون شد، را مقامات آمریکایی بالونی بسیار کوچکتر از بالون سرنگون شده در 4 فوریه بر فراز ساحل کارولینای جنوبی خواندند که مقدار ای در حد سه اتوبوس مدرسه داشت. شیء پرنده دیگری که روز آدینه در ساحل شمالی آلاسکا در روز آدینه سرنگون شد، بیشتر استوانه ای بود و به عنوان نوعی هواناو توصیف شده است. هر دوی این اشیا دارای محموله بودند چه به صورت متصل و چه به صورت آویزان از آنها.

سه شیء آخر نسبت به بالون تجسسی چینی که پس شلیک موشک هواپیماهای جنگنده در ساحل کارولینای جنوبی به درون اقیانوس اطلس افتاد، بسیار کوچکتر بودند و در ارتفاع بسیار پایین تر پرواز می کردند.

مقامات آمریکایی می گویند اشیای سرنگون شده در آلاسکا و کانادا با مشخصات ناوگان بالون های تجسس هوایی چین که بیش از 40 کشور را دست کم از زمان دولت ترامپ هدف قرار داده اند، تطبیق نمی نمایند.

در هنگام سرنگون کردن شیء چهارم بر فراز دریاچه ای در استان میشیگان هم برای مدت کوتاهی فضای هوایی بسته شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2264

به "جت های جنگنده چهارمین شیء ناشناس را بر فراز استان میشیگان آمریکا سرنگون کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جت های جنگنده چهارمین شیء ناشناس را بر فراز استان میشیگان آمریکا سرنگون کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید