آهسته آهسته درمیان تندیس هایی ساحل مکسر

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران :این جغرافیای تورا شکر که این چنین شکوهمند و بی شائبه حیرانم می نماید. بنازم دست تندیسگری که این چنین باحوصله این صخره های متین را تراشیده است. اینجا ؛ ساحل مکسر بندر مقام است ساحل معروف به تندیس ها.

آهسته آهسته درمیان تندیس هایی ساحل مکسر

به گزارش خبرنگاران ،ساحل مکسر از زیباترین جاذبه های طبیعی استان هرمزگان است. در طول روز، می توان از قدم زدن روی شن های نرم ساحل، دیدنی آسمان آبی و گوش دادن به صدای امواج دریا، لذت برد. با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز، نسیم خنک دریا آغاز به وزیدن می نماید و دیدنی غروب آفتاب دلچسب تر می گردد. زیبایی های ساحل مکسر در شب قابل توصیف نیست. کافی است روی شن ها یا صخره های اطراف ساحل دراز بکشید و غرق دیدنی آسمان پرستاره و سکوت و آرامش آن شوید. در اینجا ستاره ها و ماه آن قدر نزدیک به نظر می رسند که احساس می کنید با درازکردن دست خود می توانید آن ها را لمس کنید.

اما این پدیده ها در سواحل دیگر نیز وجود دارند. پس چه چیزی باعث تفاوت ساحل مکسر با سواحل دیگر می گردد؟

فوق العاده ترین چیزی که در ساحل مکسر شاهد آن هستیم، وجود صخره هایی با اشکال خاص است. این اشکال حاصل میلیون ها سال نفوذ آب از میان شیارها و حفره های مختلف این صخره ها است. تفاوت شکل ظاهری و ساختار مکسر در واقع وجه تمایز آن با سایر سواحل ایران است و آن را به اثری ملی-طبیعی تبدیل نموده است. به طور کلی سواحل صخره ای به نسبت سواحل شنی جذابیت بیشتری دارند. گشت وگذار در میان این صخره ها و دیدنی امواجی که به درون آن ها نفوذ می نمایند و سپس به سمت دریا باز می گردند، تجربه ای متفاوت و خاص برای تان رقم خواهند زد. وقتی در ساحل مکسر قدم می زنید دل تان می خواهد از تک تک منظره ها آن عکس بگیرید. عکس های این ساحل زیبا را در ادامه دیدن کنید:

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2163

به "آهسته آهسته درمیان تندیس هایی ساحل مکسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهسته آهسته درمیان تندیس هایی ساحل مکسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید