ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی 2 پهپاد یمنی شد

به گزارش تیم علمی، عربستان سعودی مدعی شد که سامانه های پدافند هوایی این کشور 2 فروند پهپاد یمنی ها را که به سمت جنوب عربستان به پرواز درآمده بود رهگیری و منهدم نموده است.

ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی 2 پهپاد یمنی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ائتلاف عربی تحت فرماندهی عربستان سعودی خاطرنشان کرد که سامانه های پدافند هوایی عربستان دو فروند پهپاد انتحاری را که حوثی ها به سمت خمیس مشیط شلیک نموده بودند سرنگون نموده است.

به گزارش المیادین، ائتلاف سعودی در ادامه بیانیه خود جنبش انصارالله را به هدف دریافت غیرنظامیان در عربستان سعودی متهم کرد و گفت اقدامات عملی را برای حفاظت از غیرنظامیان و برخورد با هر تهدیدی به کار می گیرد.

ائتلاف سعودی سحرگاه امروز هم از رهگیری چند پهپاد و دو موشک یمنی ها و انهدام آن خبر داده بود.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در اوایل سال 2019، از این پهپادها با انجام یک ماموریت تهاجمی ویژه علیه نشست شماری از مقامات برجسته مزدوران سعودی - اماراتی - آمریکایی در پایگاه هوایی العند در استان لحج رونمایی کرد.

از مهمترین قابلیت های این پهپاد این است که می تواند با حمل مقادیر زیادی مواد منفجره، در ارتفاع ده متری بالای هدف منفجر گردد و ترکش های زیادی را پخش کند. منابع نظامی یمن می گویند که قطر دایره انتشار ترکش ها، 80 متر طول و 30 متر عرض دارد.

یحیی سریع در زمان رونمایی این پهپاد گفته بود: ارتش و کمیته های مردمی یمن به انبار بزرگی از پهپادهای قاصف کی2 مجهز است و موشک های بالستیک مدرنی در اختیار دارد که در صورت تداوم تجاوز به یمن، از آن رونمایی خواهد نمود. رادارها نمی توانند این پهپاد را رهگیری نمایند و ما این توانایی را داریم که هر روز یک پهپاد فراوری کنیم.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1756

به "ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی 2 پهپاد یمنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی 2 پهپاد یمنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید