اتمام عملیات بازسازی کاشی های گنبد آرامگاه عطار نیشابوری

به گزارش تیم علمی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمداسماعیل اعتمادی مقدم امروز شنبه 18 بهمن ماه 99 ضمن اعلام این خبر، گفت: نیشابور یکی از شهرستان های مهم در حوزه گردشگری استان به شمار می آید که در کنار ظرفیت های طبیعی و بوم گردی، میراث فرهنگی مهمی همچون آرامگاه خیام، عطار و سایت موزه شادیاخ را در دل خود جای داده است.

اتمام عملیات بازسازی کاشی های گنبد آرامگاه عطار نیشابوری

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او در ادامه با اشاره به این که اجرای پروژه بازسازی کاشی های گنبد آرامگاه عطار از مهرماه امسال شروع شده است، اعلام کرد: تمام کاشی های گنبد فیروزه ای آرامگاه عطار بر اثر عوامل جوی دچار فرسایش و تخریب شده بود، هم اکنون عملیات بازسازی این بقعه تاریخی با صرف اعتبار چهار میلیارد ریال به صورت کامل به اتمام رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور یادآور شد: آرامگاه عطار نیشابوری به شماره 1173 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

25 فروردین ماه در تقویم ملی ایران به نام روز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری نام گذاری شده است و قرار است به همت یونسکو بزرگداشت این شاعر و عارف ایرانی در فروردین ماه 1400 برگزار گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1505

به "اتمام عملیات بازسازی کاشی های گنبد آرامگاه عطار نیشابوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات بازسازی کاشی های گنبد آرامگاه عطار نیشابوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید