ارزان ترین مقاصد گردشگری اروپا را بهتر بشناسیم

به گزارش تیم علمی، وقتی گردشگران تازه کار در خصوص سفر کردن به اروپا فکر می نمایند، اولین تصویری که به ذهنشان می آید پیتزاهای کشور ایتالیا یا جزیره های رویایی کشور یونان نیستند، بلکه رنگ سبز دلار تمامی ذهنشان را تصرف می نماید. اینکه اروپا به طور کل یک مقصد گردشگری گران قیمت است، یک سو تفاهم رایج به شمار می رود، اما در حقیقت برای پس انداز یک دلار تا چند هزار دلار، استراتژی شما در سفر است که اهمیت دارد. کلان شهرهای بسیار گران قیمتی در اطراف اقیانوس اطلس قرار دارند، اما گزینه های بهتری در بین ارزان ترین شهرهای اروپایی نیز موجود هستند که در عین حال می توانند همان تجربه های فرهنگی، غذایی و متحول نماینده را که از سفر به اروپا انتظار دارید، برایتان فراهم نمایند. از یک شهر بندری در کشور اسپانیا تا یک شهر کوهستانی در کشور بلغارستان، ارزان ترین کشورهای اروپایی برای سفر وجود دارند که می توانید یک سفر کاملا به یاد ماندنی و در عین حال ارزان را به آن ها داشته باشید. در این نوشتار به معرفی ارزان ترین شهرهای اروپا برای سفر و همچنین ارزان ترین کشورهای اروپایی می پردازیم.

ارزان ترین مقاصد گردشگری اروپا را بهتر بشناسیم

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

پراگ در جمهوری چک

این شهر را با لقب شهر صدها جاسوس می شناسند، اما باید بدانید برای صرفه جویی در سفر به پایتخت کشور جمهوری چک لازم نیست خسیس باشید. فرقی نمی نماید در چه فصلی به این شهر سفر کنید، شهر پراگ همواره دارای جذابیت، ماجراجویی، تاریخ و غذاهای خوش طعم متعدد است. چه در یک مسافرخانه و در یک اتاق گروهی اقامت کنید یا با کمی پول بیشتر، یک آپارتمان اجاره کنید، می توانید انتظار هزینه کمتر اقامت و غذا را داشته باشید. این شهر که یکی از ارزان ترین شهرهای اروپایی به شمار می آید، به دو بخش قدیمی و جدید تقسیم می شود و برای تماشای آن، هم می توانید یک راهنمای تور استخدام کنید و هم قادر هستید تا خودتان در گوشه و کنار شهر گردش کنید و زیبایی های آن را ببینید، زیرا نه تنها جهت یابی در این شهر آسان است، بلکه سیستم مترویی آن نیز بسیار ارزان و قابل دسترسی هست. توصیه می کنیم یک صبحانه ارزان به همراه قهوه در کیفتان بگذارید و صبح زود برای تماشای طلوع آفتاب بر روی پل چارلز Charles Bridge، محل اقامت خود را ترک کنید.

والنسیا در اسپانیا

اگر به هنر و جذابیت غیر قابل انکار اسپانیا علاقمند هستید، ممکن است سفر به شهر بارسلونا در اسپانیا را در نظر بگیرید، اما وقتی یک نگاه به نرخ هتل ها در این شهر بیاندازید، ممکن است نظرتان را تغییر دهید. به جای سفر به بارسلونا، توصیه می کنیم پول خود را پس انداز کنید و سفری به شهر والنسیا در اسپانیا داشته باشید. این شهر بندری در امتداد سواحل جنوب شرقی کشور واقع شده و بخاطر اینکه وقف علم و هنر شده، شهرت دارد. در این شهر یک آکواریوم اقیانوسی، موزه و سیاره نما در کنار جاذبه های گردشگری دیگر وجود دارند. البته هیچ سفری بدون استراحت و کسب آرامش تکمیل نمی شود و شهر والنسیا برای این کار، دارای سواحل بسیار زیاد و جهتهای کوهنوردی، تپه نوردی و دوچرخه سواری است. این شهر مملو از طبیعت و الهام است و به یکی از بهترین تجربه های شما در یکی از ارزان ترین شهرهای اروپایی تبدیل خواهد شد.

برلین در آلمان

کشور آلمان به طور کل ارزان ترین کشورهای اروپایی برای سفر به شمار نمی رود، اما در این کشور چندین استثنا وجود دارد. برای مثال، پایتخت آلمان یا همان شهر برلین، روز به روز بیشتر به عنوان نقطه ای برای علاقمندان به دنیای دیجیتال و کارگرانی که دور از شهر و خانه خود به کار مشغولند، شناخته می شود. این شاید بخاطر سیاست مهاجر پذیر و آسان گیر این شهر است که اجازه می دهد تا مهاجران در این کشور نسبت به سایر کشورها در محدوده شینگن، ویزای طولانی تری دریافت نمایند. به همین دلیل، در سفر به این شهر که یکی از ارزان ترین شهرهای اروپا برای سفر به حساب می آید، می توانید انتظار خانه های اجاره ای با اجاره مناسب، بلند مدت و کوتاه مدت، مسافرخانه های ارزان و میکرو هتل ها را داشته باشید. وقتی در برلین هستید، می توانید بقایای قرن ها پیش را ببینید که جنگ های گذشته را با جزئیات به شما نشان می دهند. علاوه بر آن، بناها و ویژگی های مدرنی که نمایش دهنده امید هستند، به شکل هنر خیابانی و گالری های مختلف در این شهر دیده می شوند. احتمالا لازم نیست که در این مورد شرح بدهیم، اما دیوار برلین و همچنین دروازه برندنبرگ Brandenburg Gate از نقاط جذاب این شهر هستند که حتما باید به بازدید از آن ها در یکی از ارزان ترین شهرهای اروپایی بروید.

بوداپست در مجارستان

در فاصله تقریبا نزدیک به پراگ، با یک پرواز، سفر ریلی یا سفر جاده ای می توانید به یک جواهر دیگر در اروپای شرقی که یک نقطه تماشایی و در عین حال ارزان است، بروید. شهر بوداپست به عنوان پایتخت کشور مجارستان، کوچک تر از شهرهای دیگر این فهرست است، اما در آن تفریح بسیار زیاد، مراکز سرگرمی پر انرژی و تعداد بسیار زیادی جهت پیاده روی وجود دارند که باعث می شوند تا حسابی سرتان شلوغ باشد. در این شهر علاوه بر بازارهای غذا و میوه و فروشنده های خیابانی، موزه های عالی نیز وجود دارند که گذشته این شهر را با هزینه بسیار کم برای شما به نمایش می گذارند. بیشتر گردشگران به قلعه ماهیگیر Fishermans Bastion سر می زنند تا عکس های اینستاگرامی بگیرند و سوار بر چشم بوداپست Budapest Eye (چرخ و فلک این شهر) در میدان ارزسبت Erzsébet Square می شوند. این چرخ و فلک سواری در یکی از ارزان ترین شهرهای اروپا برای سفر ممکن است کمی ولخرجی باشد، اما یک روش بسیار عالی برای تماشای چشم اندازهای فوق العاده به شمار می رود.

کوتور در مونتنگرو

اگر تاکنون در خصوص کوتور نشنیده اید، بهتر است بدانید که این شهر در همسایگی کشور کرواسی و در امتداد سواحل آدریاتیک قرار گرفته است و می توان آن را یکی از ارزان ترین شهرهای اروپایی به شمار آورد. کوتور نیز مانند شهر دوبرونیک در کرواسی (همان سرزمین پادشاهی در سریال بازی تاج و تخت) روی صخره های سنگ آهکی واقع شده و یک پس زمینه بسیار زیبا و دیدنی برای تماشا از ساحل و خیابان های قشنگ و پر پیچ و خم آن محسوب می شود. در این شهر در همان حال که روی آفتاب دریافت و برنزه کردن تمرکز می کنید، با وجود کلیساها و بناهای متعدد متعلق به قرن ها پیش، احساس خواهید کرد که به دوران قرون وسطی منتقل شده اید. شهر کوتور برخلاف سایر نقاط شبه استوایی دیگر در این منطقه، هنوز به اندازه کافی محبوبیت پیدا نکرده، بنابراین در سفر به آن، با نرخ های مناسب و ارزان روبرو خواهید شد، حتی برای خانه ها، ویلاهای اجاره ای و هتل های کنار دریا.

سویل در اسپانیا

شهر دیگر اسپانیایی که نباید بازدید از آن را از دست بدهید، خانه پایکوبی افسانه ای فلامنکو یعنی شهر سویل است. این شهر بخشی از منطقه اندلس Andalusia در کشور اسپانیا است و دارای تعداد بیشماری از غذا خوری های کوچک، کافه ها، رستوران های تاپا و پارک های جالب است. این شهر کوچک برخلاف سایر شهرهای شلوغ، یک نقطه معمول برای دانشجویان و گردشگران خارجی به شمار می رود و یک ترکیب فرهنگی قدرتمند در آن وجود دارد که بر اثر همین تنوع به وجود آمده است. شهر سویل نیز مانند هر نقطه دیگری در اروپا، گوشه چشمی هم به تاریخ دارد. در این شهر بناهایی مانند قلعه آلکازار Alcazar و آرامگاه کریستف کلمب Christopher Columbus در کلیسای گوتیک سویل Seville Cathedral وجود دارند که بسیار مشهور هستند. فرقی نمی نماید در این شهر به پیک نیک روی چمن ها بروید یا زمان خودتان را روی یک تراس می گذرانید، حتما برای بالا رفتن از برج ناقوس گیرالدا و تماشای چشم اندازهای فوق العاده اطراف آن در یکی از ارزان ترین شهرهای اروپایی زمان بگذارید.

ورشو در لهستان

توصیه می شود حتما در طول فصل بهار و تابستان به پایتخت کشور لهستان سفر کنید، وگرنه با دمای منجمد نماینده هوا روبرو خواهید شد. آن هایی که مدام به شهر ورشو سفر می نمایند، بخاطر جامعه پر انرژی و فوق العاده ای که دارد آن را تحسین می نمایند. بعد از نابودی این شهر در طول جنگ جهانی دوم، شهر قدیم بازسازی شد، اما هنوز نبض آن می زند. در همان حال که شما در میدان مارکت Market Square قدم می زنید، چشمتان به شکل قلب های مختلف که یک گرافیتی معمول در این شهر است، باشد. همچنین نشانه های سبک گوتیک را می بینید که ممکن است شما را یاد شهر بوداپست که یکی از ارزان ترین شهرهای اروپایی هست، بیاندازد و البته تعداد بیشمار غذا خوری های ارزان که تجربه خوردن غذاهای خوش طعم و پرداختن هزینه مناسب را به شما ارائه می نمایند.

تالین در استونی

شهر تالین، پایتخت کشور استونی که در کناره دریای بالتیک قرار گرفته است و در فصل بهار بسیار سرسبز است، ارزش دارد که به آن سفر کنیم. باور کنید یا نه، قدمت تاریخی این شهر به قرن سیزدهم میلادی باز می شود و دیوار مربوط به آن دوره هنوز در این شهر موجود است. خیابان های سنگفرش جذابیت شیرینی به این شهر افزوده اند و گردشگرانی که در این شهر قدم می زنند، در کنار کافه ها و بوتیک هایی که در امتداد جهت قرار گرفته اند توقف می نمایند و به خرید و استراحت مشغول می شوند. بیشتر نقاط تماشایی این شهر از جمله کیک این دکوک Kiek in de Kok، ساختمان سبک گوتیک شهرداری Town Hall همگی ورودی ارزان دارند. بیشتر گردشگران نرخ های مناسب اقامت، صرف غذا و کیفیت فوق العاده غذای خیابانی این شهر را که یکی از ارزان ترین شهرهای اروپا برای سفر هست، ستایش می نمایند.

براتیسلاوا در اسلواکی

شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی که یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای سفر بوده، است که در سفر به اروپای شرقی، نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این شهر مانند پراگ در کنار رودخانه دانوب واقع شده است. اگر شما و همسفرانتان مشتاق هستید که به شهری زیبا با زیبایی طبیعی بروید، براتیسلاوا بهترین گزینه برای شما به شمار می رود. در سفر به این شهر، می توانید به آسانی از روستاها و کوه های نزدیک به آن که شامل جهتهای بیشمار دوچرخه سواری و کوه نوردی هستند، بازدید کنید. شهر قدیم موجود در این شهر را که دارای کافه ها و رستوران های متعددی نیز هست، می بایست به صورت پیاده طی کنید. اگر برای داشتن یک سفر رمانتیک به این شهر آمده اید، اما پول بسیار زیادی برای خرج کردن ندارید، یک بعد از ظهر مفرح در قلعه براتیسلاوا Bratislava می تواند یک انتخاب عالی و شیرین باشد.

صوفیه در بلغارستان

از آنجایی که هر روزه کارگران بیشتری برای کار دور از شهر و خانه خود به شهر صوفیه وارد می شوند، این شهر به یک نقطه عالی برای داشتن یک سفر ارزان تبدیل شده است. این شهر نه تنها پایتخت کشور بلغارستان که یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای سفر است، محسوب می شود بلکه موارد بیشتری از آنچه که تصور می کنید، برای ارائه کردن به شما دارد. در نزدیکی این شهر، کوه مشهور ویتوشا Vitosha قرار گرفته است که برای کوهنوردی و ماجراجویی بسیار ایده آل است. این شهر همچنین علاقمندان به تاریخ را به خود جذب می نماید، زیرا آثار هزاران سال حکمرانی حاکمان مختلف از یونانی ها و اتحاد جماهیر شوروی تا رومی ها را می توان در این شهر دید. این شهر با فضای پر انرژی و غذاهای عالی خود، یک شهر ایمن و جوان است. در سفر به این شهر، بازدید از کلیسای سنت جورج روتوندا St. George Rotunda Church یا کلیسای قرون وسطایی بویانا Boyana Church را از دست ندهید.

اسپلیت در کرواسی

بیشتر گردشگرانی که کشور کرواسی را که یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی هست، در فهرست مقاصد سفر های آینده شان قرار داده اند، شهر اسپلیت در کرواسی را از دست نمی دهند. این شهر با نرخ اقامت رایگان و غذا خوری های سریع و خوبی که دارد، از آن دسته مقاصد گردشگری قاره اروپاست که بودجه سفر شما را به باد نمی دهد. البته چندین مرکز اقامتی بسیار گرانقیمت در کنار دریای آدریاتیک Adriatic Sea وجود دارند. وقتی تصمیم بگیرید در شهر قدیم بسیار مشهور اسپلیت اقامت کنید، متوجه می شوید که تعداد بسیار زیادی هتل و مسافرخانه ارزان وجود دارند. در سفر به این شهر، حتما برای یک روز قایق سواری در نزدیکی جزایر اطراف و بر روی بعضی از زیباترین آب هایی که در زندگیتان خواهید دید، کمی پول نقد کنار بگذارید. البته بهتر است که غذا و نوشیدنی همراه بیاورید تا در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. وقتی دوباره به شهر برگشتید، حتما از قصر دیوکلتین Diocletians Palace بازدید کنید و از برج ناقوس آن بالا بروید تا چشم انداز زیبای این شهر منحصر به فرد را از آن بالا تماشا کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 306

به "ارزان ترین مقاصد گردشگری اروپا را بهتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین مقاصد گردشگری اروپا را بهتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید