باارزش ترین شاسی بلند کامپکت دنیا ، تویوتا نیست، عکس

به گزارش تیم علمی، دیجیاتو نوشت: عنوان باارزش ترین شاسی بلند کامپکت دنیا در سال 2023 به یک شاسی بلند کامپکت ژاپنی، یعنی مزدا CX-5 رسید.

باارزش ترین شاسی بلند کامپکت دنیا ، تویوتا نیست، عکس

تویوتا راو 4 در سال 2022 بیش از 400 هزار دستگاه فروش داشت تا عنوان پرفروش ترین شاسی بلند در آمریکا را از آن خود کند. علاوه برآن، تویوتا 1,132,000 راو 4 را در سطح بین المللی به فروش رساند که آن را به پرفروش ترین خودرو در دنیا تبدیل کرد. شاید تصور کنید عنوان باارزش ترین شاسی بلند کامپکت به مدلی تعلق می گیرد که بیشترین مقدار فروش را داشته باشد؛ اما این طور نیست. راو 4 حتی با فروش بسیار زیادش نتوانست عنوان باارزش ترین شاسی بلند کامپکت را از آن خود کند. این عنوان به یک شاسی بلند کامپکت ژاپنی دیگر، یعنی مزدا CX-5 رسید.

باارزش ترین شاسی بلند کامپکت کدام مدل است؟

به گفته نشریه آمریکایی News and World Report، باارزش ترین شاسی بلند کامپکت در سال 2023، مزدا CX-5 است.

CX-5 با قیمت اولیه کمی بیش از 26000 دلار، سال هاست که رقیب مستقیم تویوتا راو 4 محسوب می گردد؛ بااین حال، ظاهر اسپرت تری نسبت به رقیبش دارد.

چرا مزدا CX-5 یک شاسی بلند کامپکت خوب است؟

نشریه آمریکایی به بعضی از نقاط قوت مزدا CX-5 به خصوص پرفورمنس خوب، هندلینگ عالی و شتاب فوری آن اشاره نموده است. جای تعجب ندارد که مزدا با تأکید بر دینامیک رانندگی اسپرت، خود را از رقبای بزرگش مانند تویوتا متمایز نموده است. حتی کراس اوورهای کامپکت مانند CX-5 از تنظیمات تعلیق محکم تر و فرمان بهتری نسبت به رقبایی مانند راو 4 برخوردار هستند.

بیشتر مدل های مزدا طی سال های اخیر در بین نسخه های پایین رده و لوکس قرار می گیرند. CX-5 تازه نیز از این قاعده مستثنا نیست و زیبایی ظاهری بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. درعین حال مزدا این مدل را با قیمت پایه کمتری نسبت به تویوتا راو 4 عرضه می نماید که نقش مهمی در کسب عنوان باارزش ترین شاسی بلند کامپکت به وسیله CX-5 دارد.

آیا مزدا CX-5 بهتر از تویوتا راو 4 است؟

مزدا CX-5 ترکیبی از عملکرد اسپرت، طراحی عالی و قیمت منصفانه را ارائه می دهد که در بخش شاسی بلندهای کامپکت منحصربه فرد است؛ اما این به معنای رجحان کلی آن نسبت به تویوتا راو 4 نیست.

در مقابل، راو 4 در رفع کردن طیف گسترده تری از نیازهای راننده عملکرد بهتری دارد. این خودرو در سه نسخه مختلف عرضه می گردد که یکی از آن ها نسخه محبوب راو 4 پرایم پلاگین هیبریدی است. فضای داخلی آن جادار و کاربردی است و سبک طراحی تهاجمی آن در بین هواداران آفرود محبوبیت زیادی دارد.

در سرانجام باید گفت درحالی که می توان CX-5 را باارزش ترین شاسی بلند کامپکت دانست، اما این تویوتا راو 4 است که پرفروش ترین شاسی بلند کامپکت در دنیا محسوب می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 فروردین 1402 بروزرسانی: 25 فروردین 1402 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2286

به "باارزش ترین شاسی بلند کامپکت دنیا ، تویوتا نیست، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باارزش ترین شاسی بلند کامپکت دنیا ، تویوتا نیست، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید