با جاهای دیدنی تالش و مکان های گردشگری این منطقه شوید

به گزارش تیم علمی، تالش، این زیبای مهجور شمالی ایران در غرب گیلان خفته و منتظر است تا داستان ها و روایت های فراوانی را برای جست وجوگرانش روایت کند. شهری زیبا با طبیعتی دیدنی، فرهنگ و زبانی متفاوت و روایت هایی مجذوب کننده برای مسافرانش. جاهای دیدنی تالش آن قدر زیاد و متنوع هستند که هر مسافری را چند روز به خود مشغول کنند. در این مطلب، بیشتر با مکان های گردشگری این منطقه زیبا آشنا می شوید.

با جاهای دیدنی تالش و مکان های گردشگری این منطقه شوید

مثل بسیاری از شهرهای شمالی ایران به ویژه در غرب گیلان، این شهر هم تلفیقی از کوه، جنگل و دریا است. جاهای دیدنی تالش بیشتر در دل طبیعت نهفته و برای همین طبیعت گردها و عاشقان ماجراجویی فراوانی را به خود می خواند. ییلاقات تالش هم از دیگر مقاصد محبوب مسافران است.

این شهر در ابتدای جاده معروف اسالم به خلخال واقع شده است که جهتی بسیار محبوب برای مسافران است و عده ای تنها برای پیمودن این جهت به این شهر سفر می کنند یا از خلخال به آن می رسند. در مجموع طبیعت تالش در دل خود شگفتی ها و دیدنی های بسیاری دارد و دوست داران زیادی را به خود جذب می کند. به همین دلیل اگر طبیعت گرد هستید، یا علاقه دارید پا در جهت طبیعت گردی بگذارید، پیشنهاد ما به شما سفر به تالش است.

شهری زیبا که برخلاف بسیاری از شهرهای شمالی ایران صفت های تبلیغانی چون عروس ایران یا نگین شمال ندارد، اما در پی همین گمنامی شما را با شگفتی هایش شگفت زده می کند. برای همین اگر از سفرهای کلاسیک به شمال ایران خسته شده اید، این مقاله را بخوانید و برای یک سفر ماجراجویانه به شمال آماده شوید.

برای اجاره ویلا در تالش اینجا کلیک کنید

تالش کجاست و چطور می توانیم به تالش برویم؟

تالش در گوشه غربی استان گیلان واقع شده است. این شهر یکی از شهرستان های مرزی گیلان است و بخشی از مرز این استان و استان اردبیل را تشکیل می دهد. در آن سوی جنگل تالش و با عبور از جاده ای طولانی و پر پیچ و خم و صد البته زیبا می توانید به خلخال در استان اردبیل برسید.

حتما می دانید که گیلان و به ویژه رشت در این سال ها به مقصدی محبوب و البته کلاسیک برای سفر روها تبدیل شده است. یکی از ایرادات جزئی این سفر یکنواخت بودن جهت رفت و برگشت و اتوبان های طولانی و بعضا یکنواخت جهت است. یکی از ویژگی های تالش این است که این جهت را برای شما متفاوت می کند.

مسافران می توانند برای رسیدن به تالش از جهت کلاسیک اتوبان های کرج قزوین خودشان را به رشت برسانند و یک نهار خوب در رشت بخورند و بعد با حرکت به سمت غرب گیلان خودشان را به تالش رسانده و در ادامه دیگر این جهت را برنگردند. بلکه از تالش وارد جهت فوق العاده مجذوب کننده اسالم به خلخال شوند. مسافران بعد از استان اردبیل وارد زنجان می شوند از اتوبان زنجان به تهران می رسند. یک سفر فوق العاده و دیدن دو جهت زیبا و متفاوت. نکته جالب اینکه شما با امتحان هر دو جهت تقریبا به یک اندازه در راه هستید و راه تان هم دور نمی شود و فقط گزینه تنوع در جهت را فعال کرده اید!

تا اینجا فقط درباره رفت وبرگشت از تالش حرف زدیم. ولی این نکته را هم نباید فراموش کنید که این سفر تنها برای رفت و برگشت نیست و باید در آن برنامه های خوبی برای دیدن تالش هم داشته باشید. نه تنها تالش که شهرها، روستاها و ییلاقات اطراف آن هم به اندازه کافی دیدنی است. از جمله بسیاری در سفر به این شهر در پی دیدن جاهای دیدنی تالش و ماسال هستند. ییلاقی که در میانه فومن و رضوان شهر واقع شده است.

نگاهی به جاهای دیدنی تالش

همان طور که تا اینجا گفتیم برای دیدن تالش و گشتن در آن باید خودتان را برای دیدن منظره ها زیبا، طبیعت فوق العاده و همچنین برخی جهتهای سخت آماده کنید. سفر به این شهر و لذت بردن از آن و آشنایی با قلب تالش چندان کار آسانی نیست. برای همین باید خیلی خیلی آماده باشید. با این توصیف احتمالا دریافتید که عمده دیدنی های تالش در منظره ها طبیعی آن خلاصه می شود. برای همین در یک دسته بندی کلی می توان جاهای دیدنی تالش را در چند دسته بندی کلی زیر خلاصه کرد:

  • ساحل دریای تالش
  • جنگل تالش
  • ییلاقات تالش

متفاوت ترین تجربه ساحلی در گیسوم

در همه توصیفاتی که تا به امروز درباره تالش برشمردیم، بیشتر به ییلاقات، کوه ها و جنگل های تالش اشاره کردیم. اما نباید فراموش کنیم که تالش یک شهر ساحلی هم هست. از قضا یکی از زیباترین سواحل شمال ایران را هم دارد. جایی که حتما تا به امروز اسمش به گوش تان خورده و تصاویری از جاده فوق العاده ای که به ساحلش می رسد را دیده اید. بله! از گیسوم زیبا حرف می زنیم؛ یکی از عجیب ترین و زیباترین سواحل ایران. تلفیقی از جنگل انبوه و خط ساحلی.

اگر هدف تان از سفر به تالش همان جهت اسالم به خلخال و دیدن ییلاقات تالش است، ابتدا سفرتان را با ساحل گیسوم آغاز کنید. چرا که گیسوم در 30 کیلومتری این جاده واقع شده است و می تواند آغازی هیجان انگیز برای شما باشد. حتما از کیفیت هوای تالش و سرمای آن خبر دارید. برای همین به جز زمستان در سایر فصل ها شما می توانید سفر خوبی به این شهر داشته باشید.

اگر در پی بهترین فصل سفر هستید باید بدانید که تالش در بهار از همه فصل ها دیدنی تر است؛ اما گیسوم به تنهایی پاییز فوق العاده مجذوب کنندهی دارد. جاده ای که از ابتدای پارک جنگلی گیسوم شما را به ساحل دریا می رساند، تونلی از درختان به هم تنیده است که در پائیز نمای فوق العاده زیبا و پر رنگی را برایتان رقم خواهد زد. اگر رویا یک تصویر عینی داشته باشد، شاید بتوانید آن را در تالش و گیسوم ببینید.

ورود به پارک جنگلی گیسوم برای همه آزاد است و در اطراف جاده زیبای جنگلی که شما را به ساحل می رساند، قهوه خانه های جنگلی فراوانی هم وجود دارد که آماده پختن املت و کباب برای شما هستند. در ساحل گیسوم هم امکانات تفریحی مختلفی برای مسافران تدارک دیده شده است.

به جز گیسوم ساحل های زیر هم بخشی از جاهای دیدنی تالش به حساب می آیند:

  • قروق و چوبر
  • حویق
  • تکی تازی

طرح سالم سازی در همه سواحل اجرا شده و با خیال راحت می توانید در آن ها تنی به آب بزنید.

جدیدترین آگهی های اجاره کوتاه مدت ویلا در تالش

جنگل تالش و جاهای دیدنی آن

تالش در دل جنگل های انبوه هیرکانی آرمیده است. از قضا جنگل در این منطقه کمتر از سوی انسان ها آسیب دیده و ساخت وساز در آن چندان زیاد نیست. برای همین دست شما برای دیدن منظره ها زیبایی از جنگل های هیرکانی باز است و می توانید به مقاصد مختلفی سفر کنید. از جنگل های معروف تالش یکی همان جنگل گیسوم است که در بالا به آن اشاره کردیم. پارک جنگلی با مساحت 80 کیلومتر که در حوالی روستایی به همین نام واقع شده است و هم مرز دریای خزر است.

سیاه داران هم یکی دیگر از پارک های جنگلی تالش است که می تواند سفر شما را به سفری هیجان انگیز تبدیل کند. در این جنگل می توانید درختان فراوان بلوط را هم ببینید که زیبایی خاصی به منطقه داده اند. در این پارک جنگلی هم امکانات رفاهی فراوانی برای مسافران ترتیب داده شده است. در این پارک جنگلی سورتمه ریلی هم تدارک دیده شده که به سورتمه تالش معروف است و از میان درختان به هم تنیده و جنگل های انبوه عبور می کند. اگر خوش شانس باشید هم می توانید یک آهو یا گوزن قرمز یا همان مرال هم ببینید. چرا که این جنگل ها از مهم ترین زیستگاه های این گوزن ها هستند.

یکی دیگر از دجاهای دیدنی تالش که مسافران زیادی را به سوی خود می کشد دریاچه سراگاه تالش است. دریاچه سراگاه تالش دریاچه ای است که پشت یک سد خاکی و انسان ساز ایجاد شده، ولی به دلیل منظره ها فوق العاده و تلفیق جنگل و دریا به شدت در میان مسافران و طبیعت گردها محبوب است. علاوه برجنگل های زیبای اطراف این دریاچه، زمین های شالیزار هم بر زیبایی های آن افزوده است. دریاچه سراگاه تالش در 10 کیلومتری شمال غرب تالش واقع شده که محل پرورش ماهی است و همین مسئله موجب شده برخی پرندگان دریایی و ماهی خوارها به زیست بوم این منطقه اضافه شوند.

ییلاقات تالش و تصویر زیبایی از بهشت زمین

هر طبیعت گردی حداقل یک بار هوس سفر به سوباتان به سرش زده است. یکی از فوق العاده ترین ییلاقات ایران که در اردیبهشت منظره ها فوق العاده دیدنی دارد. بی شک بهترین فصل سفر به این منطقه، میانه اردیبهشت تا میانه خرداد است. وقتی زمین سبز است، آسمان پر از مه بوده و شقایق ها تازه روئیده اند.

برای رفتن به سوباتان باید کمی بیشتر از یک مسافر جاده ای آماده باشید. با هر خودرویی نمی شود به این ییلاق سفر کرد. خودروهای آفرودی لازم است و یا باید از نیسان های آبی بومی ها برای رسیدن به اینجا استفاده کنید. همچنین جهتهای فراوانی از آن را باید پیاده روی کنید و برای همین باید هم برای حمل کوله پشتی و هم پیاده روی آماده باشید. اما همه این سختی ها به دیدن آن منظره فوق العاده می ارزد.

در جهتتان همچنین می توانید دریاچه فوق العاده زیبای نئور را هم ببینید که یکی از دیدنی ترین دریاچه های ایران بوده و در ارتفاعات و میان کوه ها قرار گرفته است. در تالش شانس دیدن گاومیش و خوردن شیرش را هم دارید. بنابراین اگر به اهالی کوه ها یا عشایر محلی رسیدید، فرصت این تجربه فوق العاده را از دست ندهید.

دسترسی شما به برخی امکانات در این منطقه ییلاقی محدود است. برق، اینترنت و آب لوله کشی به سختی یافت می شود. البته که بسیاری این مسئله را یکی از ویژگی های مثبت آن می دانند؛ چرا که احتمالا برای آرامش خیال به این منطقه سفر کرده اند. اما به هر حال اگر عادت های خاصی در سفرها دارید بد نیست که این نکته را بدانید. شاید در تصمیم گیری های تان موثر بود.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی تالش (آذر 1400)

سورتمه ریلی تالشتک نفره 30 هزار تومان
دو نفره 40 هزار تومان
هزینه پارکینگ پارک جنگلی سیاه دارانهر خودرو 8 هزار تومان
پارک جنگلی گیسومهر خودرو 8 هزار تومان
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2160

به "با جاهای دیدنی تالش و مکان های گردشگری این منطقه شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاهای دیدنی تالش و مکان های گردشگری این منطقه شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید