برچسب سوزنی دارای حسگر زندگی دیابتی ها را بهتر می نماید

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، تا به حال روش های مختلفی برای کنترل قند خون ابداع شده، اما حالا پژوهشگران سوئدی با اختراع برچسب های مجهز به سوزن گام تازه ای در این راه برداشته اند. برچسب یادشده که بر روی پوست بدن چسبانده می گردد دارای یک سوزن بسیار ریز است.

برچسب سوزنی دارای حسگر زندگی دیابتی ها را بهتر می نماید

طول سوزن های معمولی کنترل قند خون 7 میلیمتر است که استفاده از آنها در طولانی مدت خسته نماینده و دردناک است. از سوی دیگر سوزن های یادشده برای اندازه گیری قند خون از لایه های چربی زیر پوست بدن استفاده می نمایند که روشی با دقت پایین است.

اما ریزسوزن های فراوری شده توسط سوئدی ها از سیلیکون ساخته شده اند و طول آنها تنها یک پنجم سوزن هایی است که فعلا مورد استفاده قرار می گیرند. این سوزن های کوتاه تنها در عمق یک میلیمتری زیر پوست به آنالیز میزان قند خون می پردازند و از آنجایی که در این منطقه هیچ گیرنده عصبی وجود ندارد، دردی نیز حس نمی گردد. سوزن جدید به طور مداوم و بدون ایجاد هیچ مسئله ای در این بخش از بدن قرار می گیرد و به آنالیز مداوم مقدار قند خون می پردازد.

سوزن یادشده بسیار پیشرفته است و بر روی سر آن سه حسگر مجهز به الکترود نصب شده که برای تحلیل دقیق مایعات بدن و کنترل قند خون به کار می روند.

از این طریق می توان هر بار بعد از گذشت تنها ده دقیقه از میزان قند خون آگاه شد و انتظار می رود ظرف مدت کوتاهی این برچسب ها تجاری سازی شده و مورد استفاده عموم قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 132

به "برچسب سوزنی دارای حسگر زندگی دیابتی ها را بهتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برچسب سوزنی دارای حسگر زندگی دیابتی ها را بهتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید