بهترین و ارزان ترین مراکز خرید اوت لت استانبول

به گزارش تیم علمی، برای آن گروه از گردشگرانی که در خرید حرفه ای هستند، استانبول یکی از مقاصد ایده آل برای گردشگری خرید است. استانبول با دارا بودن مراکز خرید متنوع و عظیم و برخوردار بودن از یک موقعیت مهم و راهبردی در تجارت بین المللی، توانسته یکی از نقاطی باشد که گردشگران زیادی را صرفا برای خرید مجاب به سفر به این شهر با رزرو اینترنتی بلیط لحظه آخری تهران استانبول کند. از دیرباز استانبول محل عبور بازرگانان و کالاهای دو سوی دنیا بوده و هنوز این موقعیت در استانبول باقی مانده است.

بهترین و ارزان ترین مراکز خرید اوت لت استانبول

از برندهای جهانی گرفته تا محصولات باکیفیت خود ترکیه به عنوان کشوری پیروز در صنعت پوشاک، در استانبول ترکیه یافت می گردد. این تنوع و گستردگی به اندازه ای زیاد است که بسیاری از فروشندگان پوشاک در ایران، اقلام مورد نظر خود را در سفرهای دوره ای به ترکیه، از بخش های مربوط به عمده فروشی استانبول تهیه می نمایند. اما هدف بیشتر گردشگران در سفر به استانبول، خریدهای موردی است که معمولا در مراکز خرید اصلی این شهر انجام می گردد. خریدهایی که احتیاجهای در طول سال را قرار است رفع کند. البته اگر یک هوادار خرید حرفه ای باشید، با عبارت دیگری در این زمینه آشنا هستید و آن هم اوت لت یا outlet است. اوت لت نوعی از مراکز خرید است که می توانید در آن کالاهایی با قیمت های کمتر را پیدا کنید. اوت لت ها مراکز توزیع و فروش اصلی برندهای مختلف هستند و به دلیل حذف واسطه ها، نقاط ایده آلی برای خرید مقرون به صرفه به شمار می فرایند. البته بعضی برندها به طور میانگین گرانتر از دیگر برندها هستند. در این نوشته با بعضی از معروف ترین و محبوب ترین اوت لت های استانبول آشنا می شویم که می توانند در زمان حراج های پایان فصل، جای مناسبی برای خرید باشند.

اوت لت های نیمه اروپایی استانبول

اوت لت اولیویم

شاید بتوان اوت لت اولیویم را نزدیکترین مرکز خرید به تنگه بسفر و دریای مرمره دانست. Olivium Outlet Center مرکز خریدی در بخش اروپایی استانبول است و طیف متنوعی از کالاها و لوازم مصرفی را به مخاطبانش ارائه می نماید. فودکورت قابل قبولی نیز در اوت لت اولیویم جای گرفته است. اولیویم در منطقه زیتون بورنو جای گرفته است و به عنوان مرکز خریدی ارزان و به صرفه شناخته می گردد. اولیویوم با وجود اندازه نسبتا کوچک توانسته خود را به عنوان مرکز خریدی مالی جا بیندازد.

مگا اوت لت ونیزیا

مرکز خرید مگا اوت لت ونیزیا Venezia Mega Outlet همانطور که از اسمش پیداست، با الهام از شهر ونیز ایتالیا ساخته شده و معماری آن از طریق آبراهه هایی که دارد شبیه به این شهر طراحی شده است. حتی در آبراهه های مرکز خرید ونیزیا، قایق هایی شبیه قایق های مشهور ونیز برای جا به جایی گردشگران وجود دارد. ونیزیا در بخش اروپایی استانبول و در منطقه کارادنیز و در کنار عظیمراه اسکی ادرین جای گرفته است. به دلیل زیبایی خود این این اوت لت، ونیزیا کاربردی دو سویه برای گردشگران و خریداران بلیط هواپیما استانبول به تهران پیدا نموده است. ونیزیا علاوه بر ده ها فروشگاه عرضه پوشاک و اکسسوری در برندهای مختلف، دارای رستوران هایی در سبک های مختلف غذایی هم هست. سینما، فودکورت عظیم و متناسب بودن با هر بودجه ای، مهمترین ویژگی های ونیزیا است.

اوت لت 212

دیگر اوت لت عظیم و معروف نیمه اروپایی استانبول، 212 Istanbul Power Outlet یا اوت لت 212 نام دارد. این مرکز خرید عظیم در نزدیکی خیابان تاشوکاگی استانبول و در بخش شمالی شهر جای گرفته است. این اوت لت شاید در سایت های ایرانی کمتر معرفی شده باشد، اما بین گردشگران و اهالی ترکیه خیلی معروف است و این را می توان از شمار زیاد دیدگاه های مثبتی که برای آن نوشته شده است متوجه شد. فروشگاه های برندهای مختلف، سالن سینما، چندین رستوران و محل استراحت همگانی، از جمله ویژگی های 212 هستند.

اوت لت استار سیتی

مرکز خرید ستاره شهر یا اوت لت استار سیتی StarCity Outlet که در بخش جنوب غربی نیمه اروپایی استانبول جای گرفته، نزدیک عظیمراه دگیرمن باچه جای گرفته است. اوت لت استار سیتی، دارای سالن سینما، فودکودت و فروشگاه هایی از برندهای بین المللی و ترکیه ای است. علاوه بر وجود برندهای متنوع، یک زمین بازی مجهز هم برای سرگرمی بچه ها در استار سیتی وجود دارد. نزدیکی نسبی اوت لت استار سیتی به مرکز شهر و دسترسی به آن با سامانه حمل و نقل عمومی، از دیگر ویژگی های مثبت آن است.

اوت لت دیپازیت

از دیگر اوت لت های نیمه اروپایی که به طور نسبی به مرکز تاریخی شهر هم نزدیک است، اوت لت دیپازیت یا Deposite Outlet است که در کنار بلوار آتاترک جای گرفته است. اوت لت دیپازیت یک مرکز خرید با مقیاس متوسط است که رستوران ها، قیمت ها و کارکنان خوبی دارد. به ویژه در فصل حراج، مشتریان از تخفیف های خوبی در آن برخوردار خواهند شد. پارکینگ این مجموعه ظرفیت مناسبی دارد و یک خیاطی برای اندازه کردن لباس ها در صورت احتیاج در دسترس است. کوفته یوسف یکی از رستوران های محبوب ترکیه در این مرکز خرید دارای شعبه است.

مرکز خرید کاله اوت لت

اوت لت کاله Kale Outlet Center از مرکز خریدهای نیمه اروپایی استانبول است که با شکل مثلثی خود شناخته می گردد. عظیمراه اسکی لوندرا نزدیکترین گذرگاه نزدیک اوت لت کاله است. مرکز خرید کاله هم دسترسی خوبی با مترو دارد و هر چند مساحت خیلی عظیمی ندارد اما با سالن سینما، فروشگاه های برندهای مختلف و فودکورتش مخاطبانش را راضی می نماید. خیلی از مشتریان اوت لت کاله آن را یک گزینه جمع و جور و دسترس برای خرید می دانند.

اوت لت های نیمه آسیایی استانبول

مرکز خرید و اوت لت آسیا ویاپورت

مرکز خرید و اوت لت آسیا ویاپورت یا Viaport Asia Outlet Shopping در منطقه آسیایی استانبول و در بخش شرقی شهر جای گرفته است. اوت لت آسیا ویاپورت نزدیک عظیمراه آنادولو جای گرفته و همین دسترسی به آن با خودرو را آسان نموده است. این اوت لت در فضای باز و گسترده ای قرار گرفته است و 350 فروشگاه در حوزه های مختلف از جمله پوشاک را شامل می گردد. از امکانات تفریحی آن می توان به سالن بولینگ، سینما و زمین بازی بچه ها اشاره نمود. هتلی نیز برای اقامت های کوتاه مدت در آن وجود دارد. گردشگران آسیا ویاپورت را از بهترین اوت لت های بخش آسیایی استانبول می دانند.

مرکز خرید فرودگاه

اوت لت فرودگاه یا Airport Outlet Center در نزدیکی عظیمراه گونی یان یولو در نیمه آسیایی استانبول جای دارد. اوت لت ایرپورت، از دیگر مراکز خرید نسبتا کوچک استانبول است و با این وجود توانسته رضایت نسبی مشتریانش را کسب کند. فودکورت خوبی در طبقه چهارم آن قرار گرفته است و معمولا خیلی پرازدحام و آزاردهنده نیست. ایستگاه مترو آتاکوی و ینی بونسانا مهمترین ایستگاه های نزدیک این مرکز خرید هستند.

اوت لت اوپتیموم پرمیوم استانبول

اگر با خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر کردید، می توانید در نیمه آسیایی استانبول از İstanbul Optimum Premium Outlet یا اوت لت اوپتیموم پرمیوم دیدن کنید. اوت لت اوپتیموم پرمیوم در نزدیکی عظیمراه یان یولو ای 5 جای گرفته است و با خودرو به آسانی می توانید به آن برسید. در این مرکز خرید مجموعه ای متنوع از برندهای لوکس تا برندهای مالی را می توانید پیدا کنید. البته این احتیاجمند گشتن و صرف زمان مناسب است. استفاده از پارکینگ این اوت لت رایگان است.

اینها مجموعه ای از مهمترین اوت لت های استانبول بودند. اما اگر با بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر کردید، این را در نظر داشته باشید که در فصل های حراج، دیگر مراکز خرید استانبول هم قیمت های مناسبی را می توانند عرضه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1607

به "بهترین و ارزان ترین مراکز خرید اوت لت استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و ارزان ترین مراکز خرید اوت لت استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید