تولد دوباره پرفروش ترین خودرو جهان؛ رنو 5 باشکوه

به گزارش تیم علمی، خودروسازی رنو فرانسه، اخیراً به طور رسمی گفت که میخواهد تا سال 2025 میلادی، چهارده مدل خودروی نو از جمله هفت خودروی تمام برقی را در پاسخ به استاندارد های آلایندگی نو در اروپا، روانه بازار کند. طبق این اعلامیه، خودرو های سبک بخش مهمی از برنامه رنو برای طراحی و ساخت خودرو های تمام برقی خواهد بود و نکته جالب در این برنامه، احیای خودروی قدیمی رنو 5 با پلتفرمی نو و ظاهری کاملاً مدرن است.

تولد دوباره پرفروش ترین خودرو جهان؛ رنو 5 باشکوه

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت autocar، رنو 5 یک خودروی هاچ بک شهری رنو می باشد که در سال های 1972 تا 1996 فراوری می شد. این خودرو یکی از انقلابی ترین مدل های رنو در زمان خود محسوب می شد، که در طراحی آن، توجه اصلی به هزینه پایین و ابعاد کوچکتر معطوف بود. حالا این خودرو بخشی از یک طرح مهم نو برای احیای ثروت شرکت فرانسوی خواهد بود و قرار است این بار بر روی پلت فرم نو CMF-BEV گروه رنو برای اتومبیل های کوچک الکتریکی، قرار گیرد.

مدل قدیمی خودروی شهری رنو 5

به گزارش خبرنگاران، لوکا دی میو، رئیس شرکت رنو در سخنرانی خود در جریان یک رویداد الکتروپاپ رنو گفت که استفاده از پلت فرم نو و فن آوری باتری نوسازی شده، شرکت را قادر می سازد تا رنو 5 را با قیمت 33 درصد کمتر از مدل فعلی خودروی Zoe به فروش برساند. با توجه به اینکه یک مدل پایه خودروی Zoe، در حدود 27505 پوند قیمت دارد، می توان به سادگی حدس زد که رنو 5 نو هم احتمالاً با قیمت پایه 18500 پوند راهی بازار گردد.

این شرکت بعلاوه تأیید نموده است که رنو 5 نو از فناوری پیشرانه نو و باتری های مبتنی بر نیکل، منگنز و کبالت (NCM) استفاده می نماید که به گفته آن ها تا سال 2030 هزینه هر کیلووات ساعت را تا حدود 58 پوند کاهش می دهد. رنو افزود که رنو 5 نو با این باتری ها از برد میانه حدود 400 کیلومتر (248 مایل) برخوردار خواهد شد. نمونه اولیه و طراحی رنو 5 از مدل قبلی خودروی Clio که رنو از 1972 تا 1996 فراوری نموده است، استفاده می نماید. این مدل قرار است یکی از 14 مدل نو، از جمله هفت خودرو کاملا برقی باشد که برند فرانسوی تا سال 2025 راه اندازی خواهد نمود. بعلاوه گفته می گردد نسخه نوی از سوپرمینی رنو 4 به نام 4ever هم به آن ملحق خواهد شد.

این شرکت فرانسوی در اصل 5 مدل مفهومی نو را هنگام رونمایی از برنامه استراتژیک Renaulution خود که امروز صبح به وسیله لوکا دی میو رئیس نو اعلام شد، رونمایی کرد. در این برنامه خودروی شهری رنو 5 نو، صندلی ویژه ای دارد و رنو این هدف را در نظر دارد تا 30 درصد از فروش کل اتوموبیل های برقی خود تا سال 2025 را به این خودرو اختصاص دهد. به گزارش خبرنگاران، لوکا دی میو، که در زمان حضور خود در خودروسازی فیات، احیای مدل شهری فیات 500 را برعهده داشت، در این خصوص گفت: من از روی تجربه می دانم که بازآفرینی یک کالای نمادین باعث جهش کل برند می گردد. رنو 5 یک وسیله نقلیه نمادین است با قیمتی که بسیاری از پس آن برمی آیند؛ و این یک آغاز برای کل برند رنو است.

رنو 5 پروتوتایپ یک مدل تمام الکتریکی است و دارای طرحی است که در آن ارجاعات زیادی به نسخه های مختلف رنو 5 اصلی، از جمله نسخه های کلاسیک Supercinq و R5 Turbo وجود دارد، اما در کل با طرحی مدرن روبرو هستیم. چراغ های جلو از طرح مدل اصلی الگوبرداری شده اند، در حالی که یک درگاه شارژ EV نصب شده در جلو وجود دارد که در محل قرارگیری جلوپنجره مشبک رادیاتور قرار گرفته است. این خودرو بعلاوه از چرخ های بزرگتری بهره می برد که در وسط ان نوار های قرمز رنگ با طرح عدد 5 در داخل لگوی رنو، جلب توجه می نماید. سقف خودرو با زنگ متفاوت مشکی و نوار های کناری قرمز و زرد تزئین شده است.

تصاویر مفهومی خودروی رنو 5 نو الکتریکی

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1782

به "تولد دوباره پرفروش ترین خودرو جهان؛ رنو 5 باشکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد دوباره پرفروش ترین خودرو جهان؛ رنو 5 باشکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید