تصاویر ، خداحافظی با کیوسک های تلفن سکه ای بعد از 142 سال ، کاربری نو باجه های تلفن عمومی را بینید

به گزارش تیم علمی، باجه های تلفن عمومی که نوعی نوستالژی به شمار میرود، پس از 142 سال از سطح شهرهای آلمان جمع آوری می گردد اما تعدادی از آن ها با تغییر کاربری به حضور خود ادامه می دهند.

تصاویر ، خداحافظی با کیوسک های تلفن سکه ای بعد از 142 سال ، کاربری نو باجه های تلفن عمومی را بینید

به گزارش خبرنگاران آنلاین، دویچه تلکام آلمان امروز پس از 142 سال، اتمام فعالیت باجه های تلفن در این کشور را گفت. در حال حاضر 12 هزار کیوسک تلفن، فعال است اما از امروز این شرکت پرداخت با سکه را در این گیشه های نوستالژی غیرفعال می نماید و مردم فقط با کارت تلفن می توانند از آن ها استفاده نمایند.

انتظار می رود که دویچه تلکام تا سال 2025 آخرین باجه های نوستالژی را جمع آوری کند. علاوه بر این، شرکت اعلام نموده است که حدود سه هزار دستگاه را با تغییر کاربری حفظ و آن ها را به برج های سلولی کوچک برای تقویت پوشش تلفن همراه تبدیل خواهد نمود.

این شرکت تصمیم گرفته است با توجه به قانون ارتباطات از راه دور از سال 2021 به مأموریت استفاده از تلفن های عمومی انتها بدهد؛ چراکه تعداد زیادی از مردم از تلفن همراه استفاده می نمایند و تماس های اضطراری با آن ها آسان تر شده است.

اولین کیوسک تلفن آلمان در سال 1881 در برلین افتتاح شد اما اوج محبوبیت آن ها در اواسط دهه 1990 تجربه شد که در اغلب نقاط شهری از ایستگاه ها گرفته تا محله های مسکونی و حتی در حاشیه جنگل ها یافت می شد. این باجه های نوستالژی از حیث مصرف انرژی بسیار پرمصرف هستند؛ چراکه هر کدام بین 500 تا 1250 کیلووات ساعت انرژی در سال مصرف می نمایند.

علاقه نوستالژیک زیادی به باجه های تلفن قدیمی در آلمان وجود دارد. این کیوسک های تلفن اغلب به عنوان مبلمان مدرن نیز استفاده می گردد و در صورت بلااستفاده بودن به قفسه های کتاب، استودیوهای کوچک ضبط یا حتی دوش های سرپایی شهری تبدیل می گردد.

برای حفظ ارزش نوستالژی این باجه ها، مردم می توانند کیوسک های تلفن دورانداخته و مستعمل آلمانی را از شرکت دویچه تلکام با قیمتی در حدود 500 یورو خریداری نمایند.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 آذر 1401 بروزرسانی: 22 آذر 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2229

به "تصاویر ، خداحافظی با کیوسک های تلفن سکه ای بعد از 142 سال ، کاربری نو باجه های تلفن عمومی را بینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، خداحافظی با کیوسک های تلفن سکه ای بعد از 142 سال ، کاربری نو باجه های تلفن عمومی را بینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید