فراوری بتن سبک و مقاوم به ضربه ممکن شد

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، فراوری بتن به انرژی زیادی احتیاج دارد و هر سال موجب فراوری هزاران تن دی اکسیدکربن می گردد. اما استفاده از یک روش جدید می تواند فراوری دی اکسیدکربن به این علت را کاهش داده و به حفظ محیط زیست یاری کند.

فراوری بتن سبک و مقاوم به ضربه ممکن شد

پژوهشگران سوئیسی از ابداع روش تازه ای برای فراوری بتن های مقاوم خبر داده اند که بهتر از ستون های فولادی است. این ستون ها معمولاً در برابر خوردگی آسیب پذیر هستند. اما در صورت جایگزین کردن آنها با استفاده از ستون های ساخته شده از پلیمرهای تقویت شده با فیبر کربنی که به سی اف آر پی شهرت دارند، مقاومت بتن در برابر خوردگی افزایش می یابد.

البته نمونه های اولیه سی اف آر پی ها گران قیمت بوده و تنها تا حد محدودی در برابر خوردگی مقاومت داشتند. اما پژوهشگران سوئیسی به فرمول تازه ای برای فراوری این ترکیب دست یافته اند که حتی در صورت ضربه خوردن یا قرارگرفتن در معرض خوردگی آسیب ندیده و شکل اولیه خود را حفظ می نماید.

وزن کمتر این ترکیب و مقاومت سه برابری آن در برابر ضربه و فشار از جمله مزایای این اختراع است. انتظار می رود این بتن جدید به خصوص برای ساخت پل و ستون در آب های شور مفید واقع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1174

به "فراوری بتن سبک و مقاوم به ضربه ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بتن سبک و مقاوم به ضربه ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید