حمله شیمیایی قریب الوقوع تروریستها به مناطق مرزی سوریه و عراق

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران،عروه ساتر فعال رسانه ای سوری روز یکشنبه به پایگاه خبری المعلومه عراق گفت: بعد از اینکه مرکز آشتی روسیه (مستقر در پایگاه حمیمیم) نقشه تروریست ها در ادلب برای انجام یک انفجار شیمیایی را فاش کرد، نگاه آنها به مناطق مرزی معطوف شد تا این انفجار شیمیایی را آنجا انجام داده و سپس طرف های سوری و عراقی را به انجام آن متهم نمایند.

حمله شیمیایی قریب الوقوع تروریستها به مناطق مرزی سوریه و عراق

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

وی تاکید نمود: دو روز قبل، مرکز آشتی روسیه فاش نموده بود که عناصر تروریست با همدستی گروه به اصطلاح کلاه سفیدها کامیون های حامل ماده سمی کلر را برای انفجار شیمیایی صحنه سازی شده و سپس متهم کردن نیروهای سوریه به انجام آن وارد (ادلب) نموده اند.

این منبع اضافه کرد: این افشاگری روسها باعث شد که نیروهای آمریکایی نقشه را عوض نموده و اجرای عملیات یاد شده را به مناطق نزدیک به پایگاههای خود در مرز عراق و سوریه ببرند.

این فعال رسانه ای سوری توضیح داد: براساس اطلاعات دریافتی از منابع محلی، عناصرتروریست (پس از این افشاگری روسها) زیر نظر و حمایت آمریکا تعدادی خودروی حاوی ماده سمی کلر را برای اجرای عملیات انفجار شیمیایی صحنه سازی شده به مناطق مسکونی نزدیک مرزهای سوریه و عراق وارد کردند.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع، آنها همین نقشه اجرای انفجار شیمیایی را در نزدیک مرزهای سوریه و عراق در سر دارند تا اوضاع را برهم زده و ارتش عراق و سوریه را به استفاده از سلاح های ممنوع شده در سطح بین المللی متهم نمایند.

این فعال رسانه ای سوری گفت: دریادار ویاچسلاو سیتنیک معاون رئیس مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم تاکید نموده بود که تروریستها برای انجام اقدام تحریک آمیزی به منظور متهم کردن نیروهای دولت سوریه به گلوله باران محله های مسکونی در منطقه مشمول کاهش تنش در ادلب آماده می شوند.

وی اعلام کرد: انفجار مورد نظر در ادلب یا مناطق مرزی توسط گروه موسوم به کلاه سفیدها که با تجهیزات حرفه ای فیلم برداری وارد منطقه شده اند، ضبط خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1553

به "حمله شیمیایی قریب الوقوع تروریستها به مناطق مرزی سوریه و عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله شیمیایی قریب الوقوع تروریستها به مناطق مرزی سوریه و عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید