خبرنگاران اهدای تبلت به دانش آموزان اتباع خارجی در استان تهران

به گزارش تیم علمی، تهران- خبرنگاران- اداره کل امور اتباع و مهاجران استانداری تهران خاطرنشان کرد: این اداره کل با نظارت و هماهنگی های به عمل آمده با کمیساریای سازمان ملل جهت کمک آموزش به فرزندان دانش آموز دارای معلولیت جسمی و ذهنی اتباع و مهاجران خارجی تبلت اهدا کرد.

خبرنگاران اهدای تبلت به دانش آموزان اتباع خارجی در استان تهران

به گزارش خبرنگاران اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد: در اجرای وظایف اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران برای کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند جدی به کمک های مالی و انسان محبت آمیز این اقدام انجام شد.

در این اطلاعیه آمده: طی مشکلاتی که اتباع دارای فرزند دانش آموز با معلولیت جسمی و ذهنی دارند و همچنین عدم امکانات لازم برای استفاده از نرم افزارهای آموزشی برای تحصیل، اقدامات و هماهنگی های لازم برای اهدای تبلت به این خانوارها انجام و با شناسایی خانواده های مذکور؛ با حضور به درب منزل آنها، یک دستگاه تبلت تحویل شد.

بنا بر این گزارش، این اقدام با نظارت و مدیریت این اداره کل، کمیساریای سازمان ملل، سازمان های مردم نهاد داخلی و همچنین با حمایت مالی و اعتبارات سازمان پناهندگی خارجی توسط جمعی از داوطلبان افتخاری صورت می پذیرد که این مرحله از اهدای تبلت به فرزندان دانش آموز اتباع و مهاجرین خارجی دارای معلولیت جسمی و ذهنی، فاز اول اهدای تبلت است که با شناسایی افراد حائز شرایط، مراحل بعدی توزیع تبلت آعاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران؛ حدود 2 میلیون نفر از اتباع خارجی در استان تهران زندگی می کنند که شامل عراقی ها، تاجیک ها، پاکستانی ها، افغانی ها و بنگلادش ها هستند که 90 درصد اتباع خارجی در استان تهران را اتباع افغانستان تشکیل می دهند.

بیشترین حضور اتباع نیز در شهرستان های جنوبی تهران شامل شهرستان های ری، ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1480

به "خبرنگاران اهدای تبلت به دانش آموزان اتباع خارجی در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اهدای تبلت به دانش آموزان اتباع خارجی در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید