جزئیات بازگشایی مدارس با 3 راهبرد

به گزارش تیم علمی، تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس در سال تحصیلی نو توضیحاتی داد.

جزئیات بازگشایی مدارس با 3 راهبرد

علیرضا کاظمی در حاشیه مراسم شروع سال تحصیلی دانشگاه شهید رجایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازگشایی دانشگاه شهید رجایی پیغام خوبی برای جامعه دارد اظهار کرد: تمام برنامه ریزی های لازم برای شروع سال تحصیلی را در تعلیم و تربیت انجام دادیم در تلاشیم سال تحصیلی را در ابتدای مهرماه شروع کنیم و زمینه بازگشایی مدارس را به صورت آرام و تدریجی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا الگوی بازگشایی مدارس را تدوین و به مدیران مدارس ابلاغ کردیم این موضوع در 3 جهت با 3 راهبرد است؛ راهبرد اول غیرحضوری به وسیله مدرسه تلویزیونی ایران و شبکه شاد است که در روزهای آینده از نسخه تازه شاد رونمایی خواهد شد.

کاظمی گفت: مهر سال جاری با این دو راهبرد شروع می گردد راهبرد سوم راهبرد حضوری است که در الگوی بازگشایی زمینه حضور آرام و تدریجی دانش آموزان را در فضای آموزشی مهیا می کنیم. این موضوع با حفظ سلامتی دانش آموزان خواهد بود .

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید نمود بعلاوه رویکرد تفویض اختیار هم با توجه به تفاوت های اقلیمی را داریم که تصمیم به شورای مدرسه، تایید منطقه آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا منطقه واگذار شده است.

وی اطلاع داد استانداردهای حضور دانش آموزان هم به مدارس در قالب پیوست ها ابلاغ شده است و شبکه نظارتی هم بر شرایط هر مدرسه نظارت خواهد داشت. تا به امروز بیش از 97 درصد ثبت نام ها در پایه اول ابتدایی به خاتمه رسیده و بیش از 94 درصد ثبت نام ها در تمام پایه ها تمام شده، کتب درسی هم به همین مقدار فراوری شده است.

کاظمی با اشاره به تسریع فرایند واکسیناسیون معلمان گفت: این شرایط تا خاتمه شهریور تمام می گردد واکسیناسون دانش آموزان در دستور وزارت بهداشت است که در روزهای آینده اخبار خوشی در این زمینه خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سعی داریم بازگشایی حضوری را با مدارس کم جمعیت داشته باشیم در مدارس پرجمعیت آموزش ترکیبی و در مدارس با تراکم بالا با حداقل حضور بازگشایی را داریم.

وی در خاتمه اظهار کرد: دولت و مجلس رتبه بندی و همسان سازی اعضای هیات علمی دانشگاه های رجایی و فرهنگیان را پیگیری می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1853

به "جزئیات بازگشایی مدارس با 3 راهبرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بازگشایی مدارس با 3 راهبرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید