دلیل اصلی خروج تهرانی ها از منزل در دوران کرونا

به گزارش تیم علمی، در نظر سنجی اخیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که با همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از شهروندان تهرانی انجام شد، 93.7 درصد مردم درباره رعایت نکات در ایام نوروز اعلام کردند فقط با خانواده خود در منزل مانده اند.

دلیل اصلی خروج تهرانی ها از منزل در دوران کرونا

جهت دریافت خدمات محوطه سازی باغ ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

همچنین 88.6 درصد اظهار کردند به مسافرت خارج از شهر نرفته و 85.9 درصد عنوان کردند که به دید و بازدید اقوام درجه دو و دوستان و آشنایان نرفته اند.

در این نظر سنجی که بعضی از پاسخگویان بیش از یک گزینه را انتخاب کردند، 83.8 درصد اظهار کردند به بوستان ها و تفرجگاه ها و 81.4 درصد به دید و بازدید اقوام درجه یک نرفته اند؛ ضمن اینکه 78 درصد مردم در مراجعه به سوپرمارکت و پمپ بنزین اصول بهداشتی را رعایت نموده اند و 68.2 درصد اظهار کردند هر یک ساعت، 20 ثانیه دست هایشان را شسته اند.

خرید مایحتاج روزمره؛ علت خروج حدود 76 درصد شهروندان

76.1 درصد نیز در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر شما برای چه کار هایی از منزل خارج می شوید؟، خرید مایحتاج روزمره را علت خروج خود از منزل عنوان کردند.

همچنین در این نظر سنجی که بعضی پاسخگویان بیش از یک گزینه را انتخاب کرند؛ 17.4 درصد فعالیت شغلی و 16.6 درصد مراجعه به داروخانه، درمانگاه یا بیمارستان را علت خروج خود از منزل اعلام کردند.

14.7 درصد نیز اظهار کردند که اصلا از خانه خارج نمی شوند و 7.5 درصد نیز امور بانکی، 5.0 درصد هوا خوری و خیابان گردی، 0.7 درصد مهمانی و دورهمی و 0.6 درصد نیز آرایشگاه را دلیل خروج خود از منزل عنوان کردند.

62 درصد مردم در صورت تداوم کرونا در قرنطینه خانگی می مانند

62 درصد نیز اظهار کردند در صورت ادامه ویروس کرونا و شیوع آن در کشور و همچنین تداوم تعطیلات تا بهتر شدن شرایط و کنترل بیماری در قرنطینه خانگی می مانند.

35.4 درصد نیز اعلام کردند با رعایت اصول بهداشتی کار های روزمره را ادامه داده و 1.1 درصد عنوان کردند به شهر های دیگر سفر می نمایند.

0.5 درصد شهروندان تهرانی در پاسخ به این پرسش، گزینه سایر را انتخاب کردند و 1.0 درصد نیز به این سوال پاسخی ندادند.

8.9 درصد شهروندان نیز در پاسخ به این پرسش که در صورت برطرف محدودیت های اعمال شده و بازگشایی مراکز با وجود تداوم شیوع کرونا به کدام یک از این مراکز مراجعه می کنید؟، گزینه مراکز تجاری و خرید، 7.6 درصد، باشگاه های ورزشی، استخر و استادیوم ها، 6.2 درصد، آرایشگاه ها، 6.2 درصد پارک ها و مراکز تفریحی، 5.5 درصد، اماکن مذهبی و زیارتگاهی و 3.4 درصد نماز جماعت و آدینه را انتخاب کردند.

2.6 درصد شهروندان تهرانی گزینه سایر، 2.4 درصد رستوران و کافی شاپ، 1.9 درصد سینما، تئاتر، کنسرت و 0.7 درصد کلینیک های زیبایی را انتخاب کردند.

63.2 درصد شهروندان نیز اعلام کردند در صورت برطرف محدودیت های اعمال شده و بازگشایی مراکز با تداوم شیوع کرونا، به هیچکدام از این مراکز مراجعه نمی نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 909

به "دلیل اصلی خروج تهرانی ها از منزل در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل اصلی خروج تهرانی ها از منزل در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید