راحت ترین راه ها برای سفر هوایی کدام اند

به گزارش تیم علمی، اگر قد بلندی دارید یا هنگام نشستن در جایگاه هواپیما زانوهایتان در اثر فاصله کم بین ردیف ها درد می گیرد، جای تردیدی نیست که مخاطب اصلی این مطلب هستید. پس در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا در گزارش وبسایت SeatGuru در خصوص شرایط جایگاه های هواپیماها در بخش عادی (Economy Class) در طول پروازهای کوتاه مدت -پروازهایی تا سقف 6 ساعت- و فاصله بین ردیف ها، اطلاع بیشتری کسب کنید. البته بعضی از خطوط هوایی برجسته از لحاظ این ویژگی در داخل هواپیما در این گزارش مورد آنالیز قرار گرفته اند.

راحت ترین راه ها برای سفر هوایی کدام اند

جت بلو (JetBlue)

شرکت هواپیمایی جت بلو در طی 11 سال گذشته عنوان بهترین خط هوایی مقرون به صرفه قیمت منطقه آمریکای شمالی را به علت رضایت مشتریان از طرف شرکت تحقیقات بازاریابی جی دی پاور و شرکا (J.D. Power and Associates) به دست آورده است. بدیهی است دستیابی به چنین جایگاهی بدون تامین جایگاه های راحت در هواپیما امکان پذیر نیست. این شرکت با در اختیار داشتن هواپیماهایی نظیر امبرائر ئی- 190 (Embraer E-190s)، ایرباس A320 و A321 جایگاه های جادار و راحتی را برای مسافران خود در پروازهای داخلی فراهم نموده است. حتی در صورت پرداخت اضافه بها می توان از جایگاه هایی استفاده کرد که فضای آزاد بین ردیف ها در حدود 96/52 سانتی متر است. هر یک از جایگاه های جت بلو مجهز به مانیتور، 36 کانال تلویزیونی و خوراکی های متنوعی مانند چیپس است. البته اینترنت بی سیم (Wi-Fi) نیز در همه پروازهای این شرکت در اختیار مسافران واقع شده است.

ویرجین آمریکا (Virgin America)

جایگاه های هواپیماهای ایرباس این شرکت نیز شرایط مشابهی با شرکت جت بلو دارند با این تفاوت که این جایگاه ها اندکی باریک تر هستند. سیستم تفریح داخل پرواز شرکت ویرجین آمریکا (Virgin Americas Red entertainment system) امکانات تفریحی متفاوتی مانند تماشای فیلم و تلویزیون، اینترنت بی سیم و خوراکی هایی مانند کیک و شکلات را در داخل پرواز به مسافران خود عرضه می نماید؛ البته این امکانات اضافی مستلزم پرداخت هزینه است. در جایگاه های بهبود یافته کابین اصلی امکان انتخاب جایگاه هایی با 15.24 سانتی متر فضای آزاد برای پاها و نیز میان وعده رایگان وجود دارد.

فرانتیر (Frontier)

هواپیماهای این شرکت هوایی نیز از خانواده ایرباس هستند. البته مقدار جایگاه های هواپیماهای شرکت فرانتیر نسبت به دو شرکت قبلی اندکی کوچک تر و در عین حال پهن تر است. سال گذشته به بازبینی در طراحی داخلی هواپیما، جایگاه های وسط هواپیماهای این شرکت در حدود 2/54 سانتی متر پهن تر شد. به لطف این تغییر اعمال شده و ایجاد فاصله در بین جایگاه های نو، مسافران در طول پرواز از صدای خروپف همسفر جایگاه جلویی خود در امان خواهند بود. در این جایگاه ها تغییر یافته فضای آزادی در حدود 12/7 تا 17/78 سانتی متر برای پاها در نظر گرفته شده است.

ساف وست (Southwest)

بر طبق سیاست چیدمان جایگاه شرکت ساف وست، کلیه جایگاه ها دارای ابعاد یکسانی هستند. در هواپیماهای سری بوئینگ 737 این شرکت امکان تغییر شرایط جایگاه تا 81/28 سانتی متر برای مسافران وجود دارد. البته به تازگی این شرکت نیز طراحی فضای داخلی هواپیماهای خود را مورد بازبینی قرار داده تا فضای شخصی و آرامش بیشتری را برای مسافران خود فراهم کند. جایگاه های نو دارای پشتی محافظ کمر و بالشتک های در کنار سر هستند. بعلاوه این شرکت با خوراکی های متنوعی مانند بادام زمینی، چوب شور و نوشیدنی های سبک از مسافران خود پذیرایی می نماید.

یونایتد/آمریکن/دلتا (United/American/Delta)

اگرچه این سه شرکت هوایی کاملا از یکدیگر مجزا هستند، ولی به علت برخورداری از فضای برابر برای تغییر جایگاه در یک جایگاه قرار گرفته اند. البته در صورت پرداخت اضافه بها مسافران می توانند از فضای بیشتر برای پاهای خود نیز بهره مند شوند. به عبارت دیگر، جایگاه های هر سه شرکت در حد متوسطی قرار داشته و چندان لوکس به شمار نمی فرایند.

در خاتمه نکته قابل توجه در خصوص کلیه خطوط هوایی این است که این شرکت ها تعداد بسیاری از هواپیماها را در اختیار دارند و مقدار فاصله بین ردیف ها و جایگاه ها بستگی مستقیمی به مقصد و مدت زمان پرواز دارد. برای مثال، جایگاه های هواپیماهای بوئینگ 737 مدل 800 V3 دارای فضای تغییر شرایطی به طول 43/18 سانتی متر در بخش عادی هستند، ولی نکته قابل توجه این است که با این وجود مسافران به علت تنگی فضا در بخش عادی همچنان ناراضی به نظر می رسند.

اگر همچنان فضای بین ردیف ها از جمله دغدغه های شما به شمار می رود، بهتر است با اندکی تحیقی در این مورد پیش از سفرهای هوایی طولانی سفر خوب و راحتی را تجربه کنید.

منبع: کجارو / grindtv.com
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2016

به "راحت ترین راه ها برای سفر هوایی کدام اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راحت ترین راه ها برای سفر هوایی کدام اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید