رشد 221درصدی اقامت در بوم گردی های استان گلستان

به گزارش تیم علمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در هشت ماه نخست سال جاری بیش از 44هزار گردشگر در بوم گردی های استان گلستان اقامت کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 221درصد افزایش داشته است.

رشد 221درصدی اقامت در بوم گردی های استان گلستان

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، ابراهیم کریمی امروز شنبه 16 آذرماه 98 گفت: با رشد زیرساخت های گردشگری در روستاهای استان رشد قابل توجهی در میزان اقامت مسافران و گردشگران در اقامتگاه بوم گردی را شاهد هستیم.

او گفت: در هشت ماه نخست سال جاری 44هزار و 815 گردشگر در بوم گردی های استان گلستان اقامت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با اقامت 13هزار و 936 مسافر و گردشگر 221درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: از مجموع این تعداد اقامت در بازه اول فروردین ماه تا خاتمه آبان 98 کلاله با 10هزار و 829 مورد، علی آباد کتول با 10هزار 792 مورد و گالیکش با 5796 مورد بیشترین میزان اقامت را در بوم گردی های استان گلستان به خود اختصاص دادند.

او یادآور شد: بوم گردی های استان کانون توجه گردشگران خارجی قرار گرفته و ظرفیت قابل توجهی از این اقامتگاه های سنتی در اختیار گردشگران خارجی است.

کریمی شرح داد: توجه به ظرفیت بومی روستاهای هدف گردشگری استان، کمک به تولیدات داخلی و محلی و همچنین ایجاد اشتغال در روستاها از اهداف ایجاد این اقامتگاه ها در سطح استان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 680

به "رشد 221درصدی اقامت در بوم گردی های استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 221درصدی اقامت در بوم گردی های استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید