سخنگوی نیروهای مسلح عراق: عوامل انفجار بغداد عراقی بودند

به گزارش تیم علمی، سخنگوی نیروهای مسلح عراق و کمیسیون امنیتی مجلس این کشور اعلام کردند عوامل انتحاری انفجارهای بغداد عراقی بودند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق: عوامل انفجار بغداد عراقی بودند

به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت که دو عامل انتحاری که پنجشنبه خود را در میدان الطیران بغداد منفجر کردند عراقی بودند.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعات به دست آمده توسط نیروهای امنیتی این افراد اصالتا عراقی بودند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که نبرد فعلی نیروهای امنیتی عراق با داعش، نبردی اطلاعاتی است.

وی در گفت وگویی تلویزیونی با برنامه المحاید با اشاره به اینکه برخی تلاش های برای ورود تروریست ها به بغداد وجود داشت، تاکید کرد که بسکمک از باندهای تروریستی وابسته به داعش از بین رفتند.

این مقام عراقی اشاره کرد که عملیات اطلاعاتی و پیشگیرانه ای صبح روز جمعه از سوی دستگاه مبارزه با تروریسم در منطقه الرضوانیه بغداد، الفلوجه، الکرمه، شمال شهر الرمادی هیت انجام شد و ده تروریست دستگیر شدند.

یحیی رسول تاکید کرد که تلاش اطلاعاتی ادامه دارد و با قدرت و مشتی آهنین به تروریست ها ضربه خواهیم زد و آنها را برای از بین بردن هرگونه باند تروریستی که به امنیت شهروندان در هر مکان آسیب می زند تعقیب خواهیم کرد.

وی توضیح داد که نبرد فعلی نبردی اطلاعاتی است و نیروهای امنیتی استراتژی دارند و نخست وزیری نظارت مستقیم و پیگیری دقیق در این رابطه دارد.

سریع بر لزوم یکپارچگی تلاش های اطلاعاتی تاکید و اشاره کرد که الکاظمی که خود یک شخص اطلاعاتی و رئیس دستگاه اطلاعات بوده دیدگاه خاصی درباره این موضوع دارد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق درباره مساله تامین امنیت مرزها با سوریه سخن گفت و توضیح داد که بیش از 300 دستگاه برای تامین امنیت مرزهای عراق با سوریه به کار گرفته شده است و سیم خاردار در مرزها وضع شده است.

وی در سرانجام از ملت عراق خواست که هرگونه مورد مشکوک و اطلاعاتی را که به نیروهای امنیتی کمک کند را اطلاع دهند.

از سوی دیگر، محمدرضا آل حیدر، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق با تایید این مطلب گفت: دو عامل انتحاری انفجار بغداد عراقی و از اهالی موصل بودند.

آل حیدر دلیل انفجار را اهمال دستگاه های امنیتی دانست و درباره واکنش کمیته امنیتی گفت: اطلاعاتی درباره برخی فرماندهان نظامی جمع آوری کرده ایم و احضار خواهند شد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق بعد از انفجار بغداد تعدادی از مسئولان امنیتی را برکنار کرد.

دو انفجار پنجشنبه در بازاری در میدان الطیران بغداد رخ داد که به کشته و زخمی شدن ده ها تن منجر شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1504

به "سخنگوی نیروهای مسلح عراق: عوامل انفجار بغداد عراقی بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی نیروهای مسلح عراق: عوامل انفجار بغداد عراقی بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید