سرمایه گذاری خطرپذیر برای توسعه فرآیند فراوری هیدروژن سبز

به گزارش تیم علمی، یک شرکت خارجی برای توسعه فرآیند فراوری هیدروژن فوق سبز با پوشش گرافنی، قراردادی را با شریک و سهامدار خود یعنی دانشگاه آدلاید امضا کرد.

سرمایه گذاری خطرپذیر برای توسعه فرآیند فراوری هیدروژن سبز

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، اسپارک تکنولوژیز همراه با دانشگاه آدلاید، یک سرمایه گذاری مشترک خطرپذیر به نام اسپارک هیدروژن (Sparc Hydrogen) انجام داده که 72٪ از این شرکت تازه متعلق به اسپارک تکنولوژیز است. این شرکت تازه فرآیندی را توسعه خواهد داد که با استفاده از فوتوکاتالیز حرارتی، هیدروژن فراوری می نماید که از تابش خورشید و خواص حرارتی برای تبدیل آب به هیدروژن و اکسیژن استفاده می نماید.

اسپارک تکنولوژیز پوشش های گرافنی را برای استفاده در این فرآیند توسعه می دهد و کارایی آن را بهبود می بخشد.

فناوری ثبت اختراع مورد استفاده در این پروژه در دانشگاه آدلاید به همراه دانشگاه فلیندرز پیشرفته است. کل سرمایه گذاری تا به کنون، به وسیله دو دانشگاه، 2.5 میلیون دلار استرالیا بوده است.

اسپارک تکنولوژیز در حوزه های مختلف فناوری نانو فعالیت دارد. این شرکت در حال توسعه نانوحسگر هایی است که از آن ها می توان برای تشخیص بیماری های انسان یا حیوان استفاده کرد. اسپارک تکنولوژیز در نظر دارد با استفاده از حسگر های زیست پزشکی مبتنی بر گرافن در ابزار های تشخیصی موجود یا سایر دستگاه های الکترونیکی قابل حمل مانند تلفن های هوشمند، امکان تشخیص بیماری در زمان واقعی را فراهم کند.

اسپارک تکنولوژیز یک بخش تازه زیست پزشکی گرافن ایجاد نموده است که هدف آن، توسعه دستگاه های حسگری غیرتهاجمی مبتنی بر گرافن برای تشخیص بیماری ها در انسان و حیوانات است. اسپارک تکنولوژیز این پروژه را همراه با شریک راهبرد خود یعنی مرکز تحقیقات گرافن پیشرو دانشگاه آدلاید پیش خواهد برد تا در پی ایجاد و توسعه دستگاه های حسگر غیرتهاجمی برای کاربرد های انسانی و دامپزشکی باشد.

تمرکز این پروژه تحقیقاتی در خصوص دستگاه های حسگری مبتنی بر گرافن برای تشخیص انتخابی مجموعه ای از ترکیبات آلی فرار (VOC) موجود در تنفس بازدم خواهد بود که به عنوان شاخص های بیماری شناخته می شوند. گرافن به علت مساحت سطحی بالا و خواص منحصر به فرد و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی که دارد، امکان شناسایی ترکیبات آلی فرار را در مقادیر کمی فراهم می نماید.

اسپارک تکنولوژیز از این خواص با هدف جداسازی و شناسایی مجموعه ای از ترکیبات خاص که نشانگر های زیستی برای بعضی بیماری ها هستند، استفاده خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1922

به "سرمایه گذاری خطرپذیر برای توسعه فرآیند فراوری هیدروژن سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری خطرپذیر برای توسعه فرآیند فراوری هیدروژن سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید