سفر قانونگذاران فرانسوی به تایوان

به گزارش تیم علمی، گروهی متشکل از شش تن از قانونگذاران فرانسوی امروز (چهارشنبه) برای سفری پنج روزه وارد تایوان شدند؛ سفری که مشابهش در ماه اکتبر از سوی یک گروه دیگر از نمایندگان مجلس فرانسه انجام شد که متعاقبش چین به آن واکنش منفی نشان داد.

سفر قانونگذاران فرانسوی به تایوان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرانسوا دو روگی، رئیس گروه دوستی تایوان در مجلس ملی فرانسه که به عنوان مجلس سفلای مجلس این کشور مطرح است، در این سفر این هیات از نمایندگان را رهبری می نماید و قرار است این سفر شامل ملاقاتهایی با تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان و سایر مقامات ارشد دولتی باشد.

دو روگی به خبرنگاران در فرودگاه گفت: ما مایلیم در همه ابعاد روابط بین تایوان، اتحادیه اروپا و فرانسه از جمله در حوزه های اقتصاد و فرهنگ و همه موضوعات مورد توجه کشورهای ما، گفتگو داشته باشیم.

ماه اکتبر، گروه دیگری از قانونگذاران فرانسوی به رهبری سناتور آلن ریچارد با تسای اینگ ون و مقامات حوزه اقتصاد و حوزه بهداشت و سلامت تایوان و شورای امور سرزمین اصلی ملاقات کردند. آن سفر در چارچوب تعاملات منظم مجلسی که سال ها برقرار بوده، صورت گرفت.

چین در قبال سفر قبلی کوشش کرد مقامات فرانسوی را از انجام آن دلسرد کند و سفارت این کشور در فرانسه پیش از آن سفر گفته بود که انجام آن نه تنها به منافع محوری چین آسیب می رساند و روابط چین و فرانسه را تضعیف می نماید، بلکه بر وجهه و منافع خود فرانسه نیز تأثیر می گذارد.

چین، تایوان را بخشی از قلمروی ملی خود دانسته و می گوید این جزیره دموکراتیک خودمختار نباید تبادلات رسمی دولتی با سایر کشورها داشته باشد. با این حال، تایوان مبادلات خود با کشورهایی که رسما آن را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسند، افزایش داده است.

نشریه دولتی گلوبال تایمز چین، به نقل از یک کارشناس چینی، سفر امروز چهارشنبه قانونگذاران فرانسوی را به عنوان نمایشی بی اهمیت از سوی سیاستمداران کم اهمیت فرانسوی یاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1994

به "سفر قانونگذاران فرانسوی به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر قانونگذاران فرانسوی به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید