شاید سرمربی تیم ملی چین شوم اما به ایتالیا برنمی گردم، دل پیرو یعنی یوونتوس!

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران : مارچلو لیپی می گوید شاید یک روز راهنمایی تیم ملی چین را هم قبول کند اما برای مربیگری به کشورش برنمی نگردد.

شاید سرمربی تیم ملی چین شوم اما به ایتالیا برنمی گردم، دل پیرو یعنی یوونتوس!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران ، مارچلو لیپی، سرمربی ایتالیایی تیم گوانگژو اورگرانده چین اعتراف کرد به مربیگری در تیم ملی چین هم فکر نموده است اما به بازگشت به کشورش و مربیگری در آنجا هرگز. لیپی گفت: به ایتالیا برنخواهم گشت چون مطمئنم در آنجا به هرکجا که بروم جمله یوونتوس اینطوری است، یوونتوس آنطوری است را می شنوم و همه می خواهند این تیم را با تیم دوران من مقایسه نمایند. یوونتوس واقعی دوباره برگشته است آن هم با کلی انگیزه و عطش برای کسب قهرمانی. یوونتوس کنته مانند یوونتوس من، تراپاتونی و کاپلوست؛ یک تیم برنده.

وی در ادامه اضافه کرد: آنتونیو کنته (سرمربی فعلی یوونتوس) نشان داده که توانایی های یک یوونتوسی واقعی را دارد. او کاپیتان یکی از پیروز ترین تیم های تاریخ یوونتوس و داخل زمین برای همه هم تیمی هایش یک الگو بود. هنوز آن روحیه جنگنده را دارد و در عین حال از نظر فنی فوق العاده منظم است. به نظر من او در انتقال اصول فنی و حرفه ای به بازیکنانش عالی عمل نموده است.

لیپی سپس به تمجید از ستاره های این فصل تیم سابقش پرداخت و گفت: بوفون پس از مصدومیتش یک بار دیگر توانسته به سطح قبلی خود برگردد. آوردن پیرلو هم در پیروزیت های تیم نقشی حیاتی را ایفا نموده است. در عین حال نباید تاثیرگذاری بازیکنانی مانند مارکیزیو و کیلینی را هم از یاد برد.

مربی ایتالیای قهرمان جام جهانی 2006 در ادامه راجع به کاپیتان سابق بیانکونری، الساندرو دل پیرو گفت: در یوونتوس قهرمانان بزرگی حضور داشته اند مثلا در دوران من کسانی مانند ویالی و زیدان بودند اما دل پیرو با توجه به افتخارات و سابقه ای که در بیانکونری دارد برای یوونتوس یک چیز دیگر است.

وی ادامه داد: وقتی که نام یوونتوس می آید اولین چیزی که به ذهن تان خطور می نماید دل پیرو است و بالعکس. رفتن او از یووه برای طرفداران تیم اتفاق تلخی بود اما آنها کم کم با این اتفاق کنار آمدند. دل پیرو دوست داشت حرفه اش را در یوونتوس به سرانجام برساند اما آخر سر رفت به دنبال چیزی که می خواست، کسب تجربه ای کاملا متفاوت.

مربی سابق بانوی پیر به برنامه های خود برای آینده حرفه ای اش هم اشاره ای کرد و گفت: مربی چین شوم؟ فکر می کنم آنها روی من به عنوان یکی از گزینه های شان حساب نموده اند بنابراین چرا که نه؟ چند وقتی است که آغاز به شناختن این تیم نموده ام و فکر می کنم تا دو سال دیگر شرایط شفاف تر گردد. بله ایتالیا کشورم است. در چین که هستم دلم برای دوستان، خانواده و چیزهایی که به آنها تعلق خاطر دارم تنگ می گردد اما برنخواهم گشت چون فکر می کنم که من کارم را در ایتالیا انجام داده ام.

وی اضافه کرد: به علاوه در ایتالیا الان وضعیت طوری شده که هر کجا که بروم، از فلورانس گرفته تا رم مدام این جمله که یوونتوس این است و یوونتوس آن است شنیده می گردد و همه می خواهند آن را با یوونتوس دوران من مقایسه نمایند. موضوع فعالیت من در یووه به عنوان یک مدیر هم چیزی است که در گذشته مطرح شده. در حقیقت تا آستانه رفتن به یوونتوس هم رفتم اما هرگز محقق نشد که به آنجا برگردم.

لیپی در سرانجام راجع به ماریو بالوتلی و آنتونیو کاسانو، دو مهاجم حال حاضر تیم ملی ایتالیا هم اظهارنظر کرد و گفت: سه سال پیش (جام جهانی 2010) معتقد بودم بالوتلی استحقاق دعوت شدن به تیم ملی را ندارد چون او بازیکنی در خدمت تیم نبود. آنها او را بزرگ نموده بودند. بالوتلی آن موقع برای تیم زیر 21 ساله های ایتالیا بازی می کرد و کلی دردسر به وجود آورده بود. به همین دلیل نمی فهمیدم که چرا آنها آنقدر اصرار دارند به او پاداش بدهند. این طرز تفکر من بود. با این حال به نظر من بالوتلی آینده تیم ملی است.

وی توضیح داد: در خصوص کاسانو هم باید بگویم که من رابطه خوبی با کاسانو دارم و فکر می کنم که او هم از شیوه کاری من خوشش می آید. بالوتلی باید از اشتباهاتی که کاسانو در طول حرفه اش مرتکب شد درس بگیرد. البته مهمتر از آن، این است که او بفهمد در قبلا استعدادی که خدا به او داده مسئول است چون این استعدا نصیب هرکسی نمی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 282

به "شاید سرمربی تیم ملی چین شوم اما به ایتالیا برنمی گردم، دل پیرو یعنی یوونتوس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید سرمربی تیم ملی چین شوم اما به ایتالیا برنمی گردم، دل پیرو یعنی یوونتوس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید