10 رویداد مهم ورزشی در سال 2019 ، از لیونل مسی تا رضازاده

به گزارش تیم علمی، سال 2019 از لحاظ ورزشی پر از سوژه های جالب و متفاوت بود. حالا 10 اتفاق برتر آن بهانه ای شد که با به انتها رسیدن سال 2019، به آنالیز تک تک این اتفاقات بپردازیم.

10 رویداد مهم ورزشی در سال 2019 ، از لیونل مسی تا رضازاده

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران از ششمین توپ طلای لیونل مسی فوق ستاره جهانی فوتبال گرفته تا قهرمانی تایگر وودز بعد از 11 سال دوری از زندگی حرفه ای و یا شکسته شدن رکورد حسین رضا زاده وزنه بردار ایران، از سری اتفاقات جالبی بود که در سال 2019 رخ دادند.

  • طولانی ترین ویمبلدون تاریخ

طولانی ترین رقابت تنیس ویمبلدون تاریخ سال جاری در جایی رقم خورد که نواک جکوویچ این ماراتن 5 ساعته را با نتیجه 3 بر 2 مقابل راجر فدرر سوئیسی، به سود خود تمام کرد. جوکوویچ 32 ساله با این پیروزی به شانزدهمین عنوان گرنداسلم دوران حرفه ای خود رسید.

  • قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا

تیم فوتبال لیورپول انگلیس برای اولین بار عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان را از آن خود کرد. لیورپول، اولین تیم انگلیسی به شمار می رود که در یکسال به سه عنوان لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اروپا و جام باشگاه های جهان رسیده است. آلیسون بکر دروازه بان این تیم همچنین برترین دروازه بان سال از نگاه فرانس فوتبال شد و دستکش طلایی را به خود اختصاص داد.

  • کسب ششمین توپ طلای مسی

لیونل مسی فوق ستاره جهانی فوتبال در سال 2019 ششمین توپ طلای جهان را با حضور رقبای قدرتمندی، چون کریستیانو رونالدو و ویرجیل فن دایک و ... به خود اختصاص داد تا به عنوان پر افتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان نام خود را جاودانه کند.

  • قهرمانی نائومی اوساکا در مسابقات تنیس یو اس اوپن

بعضی قهرمانی ها در ذهن ماندگار می شوند و پیروزی نائومی در این بازی حساس مقابل کوکا گائوف پدیده جوان تنیس جهان رقم خورد و در نهایت این قهرمانی به بانوی ژاپنی رسید تا پس از چند سال تنیس آسیا در سطح جهانی، خودی نشان بدهد.

  • فاتح توپ طلای 2019 فوتبال زنان، یک یاغی!

مگان راژینو ستاره تیم ملی فوتبال آمریکا که به همراه تیمش توانست عنوان قهرمانی جام جهانی فوتبال زنان را به دست آورد، از نگاه فرانس فوتبال توپ طلای برترین فوتبالیست خانم در سال 2019 را هم به خود اختصاص داد. راژینو در رقابت با الکس مورگان، دیگر ستاره تیم ملی فوتبال آمریکا پیشگام بود و این یاغی فوتبالی خارج از مستطیل سبز هم نشان داد که اهل سنت شکنی خواهد بود.

  • یک مادر، برترین دونده سال 2019

سال جاری در رقابت فینال دوی 100 متر بانوان یک مادر جامائیکایی به نام شلی آن پرایز توانست در کنار فرزند خود جشن قهرمانی بگیرد. این ورزشکار رکورد 10.71 ثانیه را به ثبت رساند و برای چهارمین بار مدال طلای جهانی دوومیدانی را از آن خود کرد. شلی در مجموع 6 مدال المپیک و 10 مدال جهانی دارد.

جولان تورنتو در مسابقات بسکتبال NBA

تیم بسکتبال تورنتو رپترز سال جاری با ثبت چهارمین پیروزی خود در ششمین بازی از سری فینال NBA برای نخستین بار قهرمان این رقابت ها لقب گرفت. این قهرمانی، اولین قهرمانی یک تیم کانادایی در تاریخ رقابت های NBA به شمار می رود که توسط تورنتو رقم خورد.

  • قهرمانی تایگر وودز در رقابت های گلف پس از 11 سال

بعد از گذشت 11 سال، تایگر وودز قهرمان افسانه ای گلف جهان توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. از آخرین قهرمانی تایگر وودز 43 ساله یازده سال می گذشت که به دلیل شرایط سخت زندگی اش و روزهای تیره و تاری که به همسر خود بر سر اختلافاتشان داشت، از ورزش دور شده بود، اما در نهایت توانست بعد از گذشت 11 سال به جهانی قهرمانی برگردد.

  • شکسته شدن رکورد حسین رضا زاده وزنه بردار افسانه ای ایران

لاشا تالاخادزه، غول وزنه برداری جهان که اصلیتی گرجستانی دارد سال جاری در اقدامی جالب توجه رکورد حسین رضازاده، قهرمان افسانه ای وزنه برداری جهان را شکست و عنوان قوی ترین مرد جهان را به خود اختصاص داد. او خاتمه با مهار وزنه 264 کیلویی، رکورد 263/5 کیلوگرمی جهان را شکست و فعلا یکه تاز دو ضرب جهان در وزنه برداری به شمار می رود.

  • روسیه فاتح لیگ ملت های والیبال در سال 2019

تیم ملی والیبال روسیه که همواره جزو مدعیان عنوان قهرمانی این رشته شناخته می گردد، سال جاری هم با تیم بسیار جوان خود توانست با غلبه بر آمریکا و با نتیجه 3 بر یک در سالن کردیت یونیون وان شیکاگوی آمریکا فاتح رقابت های لیگ ملت های والیبال گردد و حسرت قهرمانی را بر دل یانکی ها آن هم در خانه بگذارد.

  • لیست پولدارترین ورزشکاران جهان | مسی و رونالدو در صدر نیستند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 746

به "10 رویداد مهم ورزشی در سال 2019 ، از لیونل مسی تا رضازاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رویداد مهم ورزشی در سال 2019 ، از لیونل مسی تا رضازاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید