شیائومی 12 به زودی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی می شود

به گزارش تیم علمی، شیائومی قصد دارد به زودی از گوشی پرچم دار تازه خود تحت عنوان شیائومی 12 با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 که به تازگی شاهد رونمایی از آن بودیم، رونمایی کند.

شیائومی 12 به زودی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی می شود

شیائومی 12 شاید یکی از مورد انتظارترین گوشی های پرچم داری باشد که بی صبرانه منتظر رونمایی از آن هستیم. دلیل اینکه برای رونمایی از این گوشی هیجان زده هستیم این است که شرکت چینی سال گذشته می 11 را با قابلیت های بسیار فراوانی راهی بازار کرد و حتی مدل اولترای آن توانست در برخی از زمینه ها گوشی های قدرتمندی نظیر گلکسی S21 اولترا را نیز کنار بزند.

بنابراین فکر می کنیم شیائومی که اتفاقا در پی تصاحب جایگاه دوم و حتی نخست برترین تولیدکننده گوشی هوشمند نیز هست، محصولی را با قدرت سخت افزاری و قابلیت های نرم افزاری زیادی رونمایی و راهی بازار کند. تازهترین پرچم دار این شرکت که البته هنوز هم رونمایی نشده است، شیائومی 12 نام دارد که قرار است به زودی و با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 که در رویداد اسنپدراگون تک سامیت شاهد رونمایی از آن بودیم، معرفی شود. پردازنده ای که قرار است قلب تپنده بسیاری از گوشی های اندرویدی سال 2022 را تشکیل دهد؛ حتی حالا هم بسیاری از شرکت ها اعلام کرده اند که قرار است به زودی پرچم دارهای خود را مجهز به این تراشه راهی بازار کنند.

یکی از این شرکت ها مثلا ریلمی است که رسما تایید کرده که گوشی ریلمی GT 2 پرو را با این تراشه راهی بازار خواهد کرد. شرکت دیگر، موتورولا است که خبر عرضه پرچم دار این شرکت با تراشه تازه کوالکام هم قطعی شده و در نهایت می رسیم به شیائومی که به نظر می رسد زودتر از سایرین، پرچم دار خود را راهی بازار خواهد کرد یا در دیرترین حالت ممکن، بعد از کننده قدرتمند موتورولا شاهد این پرچم دار خواهیم بود.

لی جون، مدیرعامل شیائومی به تازگی تایید کرد که این شرکت می خواهد به زودی از شیائومی 12 به عنوان تازهترین پرچم دار خود با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کند. لی جون اما دقیقا در صحبت های خود به مشخصات و جزئیات دیگر از سری شیائومی 12 اشاره ای نکرد اما می توان گفت تقریبا همه می دانند که تازهترین پرچم داران شیائومی از سری 12 قرار است با چه قابلیت هایی راهی بازار شوند و تمام خبرگزاری ها و وب سایت های معتبر هم سر این موضوع اتفاق نظر دارند. با این حال اطلاعات پیرامون این پرچم دار به زودی فاش می شود و طبیعتا اهمیت چندانی ندارد؛ اینکه از تازهترین تراشه قدرتمند کوالکام در آن استفاده می شود مهم بود که خوشبختانه از این بابت مطمئن هستیم.

صحبت های لی جون در توییتر به شرح زیر است:

طبق صحبت های لی جون، به نظر می رسد طبق معمول این شیائومی باشد که اولین پرچم دار مجهز به تراشه تازه کوالکام را رونمایی می کند. البته مدیرعامل شرکت چینی به طور دقیق اعلام نکرد که چه تاریخی برای رونمایی از این گوشی ها در نظر گرفته شده است اما شایعات و خبرهایی که پیش از این پیرامون این پرچم دارها منتشر می شده از این موضوع حکایت دارند که 12 دسامبر، یعنی 11 روز دیگر باید شاهد رونمایی از سری 12 از پرچم داران شیائومی باشیم. البته در این رابطه هم هنوز مطمئن نیستیم چون هیچ مقام رسمی از شیائومی آن را تایید یا تکذیب نکرد. بنابراین به نظر می رسد باید تا چند روز دیگر هم منتظر بمانیم تا خبری موثق تر از تمام آنچه که فعلا وجود دارد بدستمان برسد. حساب کاربری رسمی شیائومی در توییتر هم ضمن انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی، فقط به این نکته اشاره کرد که به زودی شاهد رونمایی از سری شیائومی 12 خواهیم بود، بدون اینکه به تاریخی خاص اشاره کند.

اگر شیائومی واقعا در تاریخ 12 دسامبر از پرچم دارهای خود رونمایی کند (21 آذر) صحبت های لی جون نقض می شود چرا که موتورولا پیش از این خاطرنشان کرد که در تاریخ 9 دسامبر یعنی 18 آذر قصد دارد از پرچم دار تازه خود را تحت عنوان موتورولا Edge X30 مجهز به تراشه قدرتمند کوالکام رونمایی کند. اگر هم صحبت های لی جون قرار است درست باشد، بنابراین در یک روز قبل از 9 دسامبر باید شاهد رونمایی از شیائومی 12 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 باشیم.

وان پلاس، اوپو و iQOO هم دیگر شرکت های چینی هستند که قرار است پرچم داران تازه خود را مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی و راهی بازار کنند و این اتفاق قطعا در سه ماه نخست یا در دیرترین حالت ممکن، اوایل سه ماه دوم رخ خواهد داد مگر اینکه مشکل خاصی در برنامه ریزی های شرکت های یادشده بوجود بیاید. متاسفانه اطلاعات زیادی در رابطه با این پرچم دارها در اختیار نداریم و فقط از بابت تراشه بکار رفته در آن ها باخبریم. مثلا نوبیا خاطرنشان کرد از این تراشه در گوشی بعدی خود استفاده خواهد کرد، در حالی که ZTE گفته از این تراشه در یکی از پرچم دارهای سال بعد خود استفاده می کند. حال کدام پرچم دار و در چه زمانی مشخص نیست.

این تمام اطلاعاتی است که فعلا از این پرچم دارها در اختیار داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این گوشی ها باید تقریبا یک یا دو هفته منتظر بمانیم تا ببینیم چه خبرهای بیشتری منتشر می شود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2149

به "شیائومی 12 به زودی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 به زودی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید