صعود کوهنوردان فسایی به قله کینو خوزستان

به گزارش تیم علمی، رئیس اداره ورزش و جوانان فسا گفت: ورزشکاران کوهنورد این شهرستان پیروز شدند در مدت 3 روز قله سه هزار و هفتصد و ده متری کینو در استان خوزستان را فتح نمایند.

صعود کوهنوردان فسایی به قله کینو خوزستان

به گزارش از ، ابوالفتح پور رئیس اداره ورزش و جوانان فسا بیان نمود: در این برنامه ورزشی که در راستای اجرای طرح سیمرغ برگزار گردید 50 نفر از کوهنوردان تیم کوهنوردی قله نوردان این شهرستان پیروز به فتح این قله شدند.

عباد دهقان خلیلی سرپرست تیم کوهنوردی قله نوردان نیز توضیح داد: با طبیعت مهربان باشیم شعار تیم کوهنوردی ورزشکاران فسا در این صعود بود که در طول اجرای برنامه، زباله های ریخته شده با هدف یاری به محیط زیست و حفظ زیبایی طبیعت جمع آوری و به پایین قله انتقال داده شد.

وی افزود: این سیزدهمین صعود تیم کوهنوردی قله نوردان فسا در اجرای طرح ملی صعود به مرتفع ترین قلل استان های کشور با عنوان طرح سیمرغ کوه های ایران (31 قله در 31 استان) است که مقرر شده طی سه سال به سرانجام برسد.

خلیلی ادامه داد: این تیم کوهنوردی پیروز شده تا کنون قله های دیگری از جمله بل، تشگر، قاش مستان، سبلان، دماوند، اشترانکوه، تفتان، شیرکوه، بیرمی بوشهر، قله هزار کرمان، قله شیرباد و قله شاه دنیا را نیز فتح نمایند.

سرپرست تیم کوهنوردی قله نوردان افزود: کوه کینو با ارتفاع 3 هزار و 710 متر در ارتفاعات زاگرس و در بین استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری قرار گرفته است و دارای قلل متعدد و دره های زیبای آن را برفچال های زیبایی تشکیل داده است.

لازم به ذکر است، در شهرستان فسا 20 تیم کوهنوردی با 300 نفر مشغول به فعالیت هستند.

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 253

به "صعود کوهنوردان فسایی به قله کینو خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود کوهنوردان فسایی به قله کینو خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید