فضای مثبت جهانی برای همکاری با ایران، سفر هیات آلمانی به تهران

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران همایش ویژه شناخت فرصتهای سرمایه گذاری و راهکارهای توسعه همکاری های اقتصادی- تجاری در ایران روز سه شنبه 31 شهریور با حضور بیش از یکصد نفر از نمایندگان و مدیران شرکتهای بازرگانی، اقتصادی، تجاری و رسانه های محلی در مونیخ آلمان برگزار گردید.

فضای مثبت جهانی برای همکاری با ایران، سفر هیات آلمانی به تهران

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور آلمان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آلمان از برلین و مونیخ دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

عبدالله نکونام قدیری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مونیخ در سخنرانی افتتاحیه این نشست گفت: خوشبختانه فضای مثبتی در صحنه بین المللی در مورد همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و تکنولوژی شکل گرفته است و حتی میتوان شاهد رقابت در این زمینه نیز بود.

نکونام با اشاره به روابط اقتصادی ایران و آلمان که از سابقه تاریخی بیش از یک قرن برخوردار است، از ظرفیتهای بومی جمهوری اسلامی ایران ازجمله نیروی کار ماهر، جوانان تحصیل نموده و مزیتهای جغرافیایی و دسترسی به بازارهای پرجمعیت منطقه بعنوان عوامل بسیار مساعد برای شکل گیری همکاریهای گسترده تر ایران و آلمان در فضای جدید بین المللی یاد کرد.

وی در ادامه بر ضرورت نگاه راهبردی فعالان اقتصادی آلمان به همکاریهای گسترده تر با کشورمان به وسیله ورود به سطح سرمایه گذاری و فراوری مشترک با هدف بازار داخلی ایران و همچنین صادرات به بازارهای ثالث تاکید نمود و معادله صادرات محصولات ساخته شده ازآلمان در ازاء واردات مواد اولیه و نفت از ایران را فاقد کارآمدی لازم برای یک روابط اقتصادی فعال و استفاده از همه ظرفیتهای دو طرف دانست.

نکونام با توجه به سفر آینده وزیر اقتصاد دولت ایالت بایرن آلمان و هیئت همراه به کشورمان انجام این سفر را برای مشاهده ظرفیتهای اقتصادی، صنعتی و پیشرفتهایی که به رغم تحریم ها در ایران حاصل شده است مفید ارزیابی کرد.

در این نشست بروسارت رئیس انجمن اقتصاد بایرن و اتحادیه شرکتهای بایرنی به تشریح اهداف برگزاری همایش در پرتو فضای جدید بین المللی پرداخت و ابراز امیدواری نمود که با برداشته شدن تحریمها شرایط نقل و انتقال اقتصادی تسهیل شود.

وی با اشاره به حمایت این انجمن از سفر هیات عالیرتبه اقتصادی که به سرپرستی خانم ایگنر وزیر اقتصاد بایرن از 1 لغایت 3 نوامبر به تهران انجام خواهد شد از تاسیس دفتر تجاری این انجمن در زمان سفر خانم ایگنر به تهران به عنوان نماد همکاری نزدیک و ارتقای همکاری اقتصادی و آموزشی یاد کرد.

در ادامه خان بداغی رئیس افتخاری اتاق مشترک ایران و آلمان با اشاره به مراودات تجاری دو جانبه و سفر هیاتهای اقتصادی آلمان به ایران ، سفر خانم ایگنر و هیات اقتصادی ایالت بایرن را با توجه به ظرفیتهای اقتصادی بالای این ایالت بسیار با اهمیت خواند.

وی با اشاره به ظرفیتهای انسانی و منابع انرژی ایران و با اشاره به شرایط سخت تجار و بازرگانان در دوره تحریمها از شرکتهای آلمانی برای فراوری مشترک، سرمایه گذاری و انتقال فن آوری برای بهره مندی از بازارهای منطقه (بازار 300 میلیونی) دعوت کرد و با تایید زمینه های همکاری نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو سازی، سیمان، مراکز تجاری، محیط زیست، گردشگری و معدن که در صحبت رئیس انجمن اقتصاد بایرن اشاره شد بر پیوستگی صنعتی ایران و المان تاکید نمود.

بداغی ثبات در ایران و سیاست دولت یازدهم در تعامل مثبت با دنیا و توافق هسته ای را عامل موثر در ترغیب شرکتهای در فعالیت در ایران ارزیابی کرد.

در ادامه این همایش مدیر عامل شرکت مادر تخصصی اقتصادی و سرمایه گذاری سینا به تشریح جامع شرایط اقتصادی ایران و شاخصهای آن با تکیه بر آمار مراکز اقتصادی- اعتباری دنیای پرداخت و در ادامه شرایط بازارهای اقتصادی و فرایند سرمایه گذاری اقتصادی در ایران را تشریح کرد.

در این نشست خانم اشتفانی کونراد از مدیران وزارت اقتصاد آلمان در سخنرانی با عنوان راههای لغو تحریمها به ارزیابی شرایط ایجاد شده پس از توافق هسته ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک پرداخت و همچنین ساشا لومان محقق مرکز علم و سیاست نیز به آنالیز سیاست آمریکا و توافق اتمی پرداخت.

در این همایش حدود 100 نفر از مدیران و نمایندگان شرکتها و موسسات تجاری - اقتصادی بایرن حضور داشتند. لازم به ذکر است انجمن اقتصاد ایالت بایرن(اتحادیه شرکتهای بایرنی) متشکل از 124 اتحادیه و حدود 2500 شرکت بایرنی است.

ایالت بایرن به مرکزیت مونیخ از مهمترین قطبهای اقتصادی آلمان بوده و بسیاری از شرکتهای بزرگ و معتبر آلمانی از جمله بی . ام. دبلیو، زیمنس ، آئودی، مان و ... در این ایالت به فعالیت اشتغال دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 763

به "فضای مثبت جهانی برای همکاری با ایران، سفر هیات آلمانی به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای مثبت جهانی برای همکاری با ایران، سفر هیات آلمانی به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید