فعالیت 140 شرکت دانش بنیان در حوزه آب و خشکسالی

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، دکتر نادر قلی ابراهیمی امروز در گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است، گفت: خیلی از پروژه هایی که در این حوزه ها به مرحله اجرایی رسیده اند با یاری صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های وابسته به معاونت علمی کلید خورده اند.

فعالیت 140 شرکت دانش بنیان در حوزه آب و خشکسالی

ابراهیمی با بیان اینکه در این سه سال سندی به عنوان سند توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست مصوب شده که اقدامات ستاد بر این اساس انجام می گردد، توضیح داد: مبنای کار ما براساس این سند و با توجه به موضوع دانش بنیانی است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر فاصله زیادی تا اجرای این سند داریم، گفت: باید خیلی از اقدامات را انجام دهیم تا بتوانیم سند توسعه فناوری حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست، را اجرایی کنیم. ما نیازمند حرکت های جدی در اجرای سند توسعه فناوری حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست هستیم. البته که اقداماتی در این زمینه آغاز شده که در بحث آب می توان به راه اندازی آب شیرین کن ها در مناطق روستایی و کم برخوردار اشاره نمود.

ابراهیمی گفت: پمپ های تحت فشار برای تأمین آب در واحدهای کوچک در مناطق روستایی، اقداماتی برای پخش سیلاب ها در هندیجان و غیره، اقداماتی برای بیابان زدایی از جمله پروژه هایی هستند که در راستای سند توسعه فناوری حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست به مرحله اجرایی رسیده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست با اشاره به تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست گفت: از میان بیش از چهار هزار و 500 شرکت دانش بنیان که اکنون فعال هستند، 140 شرکت در زمینه حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست فعالیت می نمایند.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به اهمیت آب، مسائل زیست محیطی، فرسایش خاک، سیلاب ها، آلودگی ها و غیره تعداد شرکت های دانش بنیان کم هستند. انتظار ما این است که محققان جوان از این فرصت استفاده نموده و شرکت هایی را در راستای برطرف این مسائل راه اندازی نمایند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست با اشاره به فعالیت شتاب دهنده ها در عرصه زیست بوم کارآفرینی اظهار داشت: در این زمینه 5 شتابدهنده فعال وجود دارد که از استارت آپ های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست حمایت می نمایند. اینها می توانند در حوزه های مختلف فرایند شتاب دهی را سرعت ببخشند.

وی با تأکید بر اینکه فرایندی که ما در پیش گرفته ایم برای مردم و با همکاری مردم است، اضافه کرد: ما افتخار می کنیم دانش 7 هزار ساله ایران را داریم و این دانش اکنون در حال متبلور شدن است و امیدوار هستیم این علم و دانش بتواند به نشان عالی در حوزه آب تبدیل گردد زیرا ایرانی می تواند کارهای بزرگی را رقم بزند.

ابراهیمی توضیح داد: تأمین آب شرب بهداشتی مناطق روستایی و شهری، مدیریت زه آب ها، برطرف مشکل گرد و غبار و کانون گرد و غبار، بیابان زایی همه و همه با علم و دانش مرتفع می شوند و اینها می توانند فرصتی را برای محققان ما به وجود بیاورند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست گفت: راهکارهای فناورانه و اقدامات دانشی برای رونق این مسائل نشان می دهند که می توانیم با علم و تفکر شرایط بهتری را برای کشور فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: بنا داریم در آخرین روز این رویداد فناورانه 10 قرارداد را با حضور مسئولان و شرکت های دانش بنیان در حوزه آب منعقد کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 660

به "فعالیت 140 شرکت دانش بنیان در حوزه آب و خشکسالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 140 شرکت دانش بنیان در حوزه آب و خشکسالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید