تبخیر آب های سطحی با رویداد های نوآورانه کاهش می یابد

به گزارش تیم علمی، کاهش تبخیر آب های سطحی عنوان رویداد نوآورانه ای است که با هدف توسعه فناوری های مرتبط با حفظ منابع آب های سطحی برگزار می شود.

تبخیر آب های سطحی با رویداد های نوآورانه کاهش می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، تبخیر آب های سطحی یکی از چالش های اساسی کشور در حفظ منابع آبی است. واتک، شتابدهنده تخصصی حوزه آب، با همکاری ستاد توسعه فناوری های آب خشکسالی فرسایش و محیط زیست قصد دارد با برگزاری یک فراخوان نوآوری طرح و ایده، فناوری ها و روش های کاهش تبخیر آب های سطحی در کشور را توسعه دهد.

ایران سرزمین کم بارشی است و با توجه به پیامد های تغییرات اقلیمی باید برای رفع چالش جدی کم آبی در استان های مختلف کشور از هر طریقی جلوی هدر رفت آب را گرفت. طبق آمارها، متوسط میزان بارندگی سالانه جهان حدود 850 میلی متر و این مقدار در ایران 250 میلی متر و چیزی کمتر از یک سوم متوسط میزان بارندگی سالانه جهان است. این در حالی است که متوسط ظرفیت تبخیر سالانه در جهان 700 میلی متر و در ایران برابر با 2 هزار و 100 میلی متر است و این موضوع نشان می دهد که تبخیر سالانه در ایران سه برابر متوسط تبخیر سالانه جهانی است و این موضوع نشان می دهد که محدودیت و کمبود منابع آبی در ایران نسبت به جهان بسیار حاد و جدی تر است.

رویداد کاهش تبخیر آب های سطحی یک برنامه برنامه شتاب دهی است که قصد دارد با شناسایی ایده ها و طرح های نوین و کمک به توسعه و تجاری سازی این فناوری ها گامی موثر در کاهش تبخیر آب های سطحی و ذخیره سازی آن ها بردارد.

از اهداف اصلی این رویداد آموزش تیم های فناور، ایجاد و رشد فناوری ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه توسعه فناوری های مرتبط با حفظ منابع آب های سطحی است.

تیم های برگزیده علاوه بر دریافت جایزه 15 میلیون تومانی از خدمات متنوعی از جمله فضای کاری و آزمایشگاهی، تامین سرمایه اولیه، آموزش های کسب و کار و استفاده از شبکه واتک و ستاد توسعه فناوری های آب خشکسالی فرسایش و محیط زیست برای توسعه کسب و کار خود بهره مند خواهند شد.

محور اصلی فراخوان، فناوری های مورد استفاده برای کاهش تبخیر آب های سطحی است.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت ایده ها و طرح های خود به وبسایت شتابدهنده واتک به نشانی watech.ir مراجعه کرده یا با شماره 66159926 -021 تماس حاص نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 776

به "تبخیر آب های سطحی با رویداد های نوآورانه کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبخیر آب های سطحی با رویداد های نوآورانه کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید