مالزی خواهان مساعدت هند برای جست وجوی هواپیمای ناپدیدشده است

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: وزارت خارجه هند بیان کرد، مالزی رسماً از دهلی نو خواسته است تا برای معین مکان هواپیمای مسافربری این کشور یاری کند.

مالزی خواهان مساعدت هند برای جست وجوی هواپیمای ناپدیدشده است

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که دامنه جست وجو برای یافتن هواپیمای مسافربری مالزی گسترده تر شده، مقام های کوالالامپور از هند درخواست نموده اند تا برای پیدا شدن مکان دقیق این هواپیما یاری کند. با گذشت 5 روز از ناپدید شدن معماگونه هواپیمای مسافربری مالزی با 239 سرنشین هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت این هواپیما به دست نیامده است.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت خارجه هند خاطرنشان کرد، تماس های مالزی و هند از روز گذشته شروع شده و دو طرف در حال مذاکره و آنالیز این مسئله هستند. دو کشور به دنبال آنالیز این مسئله هستند که دهلی نو چگونه برای اجرای عملیات جست وجوی هواپیمای ناپدیدشده مشارکت کند.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل 40 فروند کشتی و 22 فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام نموده اند.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 403

به "مالزی خواهان مساعدت هند برای جست وجوی هواپیمای ناپدیدشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی خواهان مساعدت هند برای جست وجوی هواپیمای ناپدیدشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید