معرفی فرودگاه بین المللی چونگ کینگ ییانگبی چین

به گزارش تیم علمی، فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین | Chongqing Jiangbei International Airport

شهر چونگ کینگ یا چونگ چینگ از بزرگترین و صنعتی ترین شهرهای چین است و در کنار شهرهای پکن، شانگهای و تیانجین رتبه چهارم را دارد. در این شهر فرودگاهی بزرگ و بسیار زیبا ساخته اند که نامش فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین است. هر چند چونگ کینگ بزرگترین شهر چین است و به عنوان مرکز بندری و آبی جنوب غرب چین بسیار خوب عمل می نماید اما فرودگاهی شلوغ هم دارد. از تمام مناطق چین و دنیا به این فرودگاه پرواز انجام می گردد. فرودگاهی که پروژه ای عظیم برای ساخت آن وجود دارد و گردشگران و مسافران را به راحتی وارد شهر می نماید. اگر در تور خبرنگاران شرکت نموده اید یا می خواهید به دیدن جاذبه های چونگ چینگ بروید، آشنایی با فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین را به شما توصیه می کنیم.

معرفی فرودگاه بین المللی چونگ کینگ ییانگبی چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

در خصوص فرودگاه

در میان فرودگاه های معروف سرزمین پهناور چین، فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین با نام چینی (重庆江北国际机场) جزو پنج فرودگاه بزرگ جنوب غربی این کشور است. این فرودگاه در منطقه یوبی شهر چونگ کینگ واقع شده و بین 20 تا 30 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد.

  • نکته: در حال حاضر، مدتی است که ترمینال شماره T1 به دلیل انجام یک سری بازسازی ها بسته شده است و معلوم نیست که درست چه زمانی برای استفاده مجدد باز خواهد شد.

ترمینال های فرودگاه

در حال حاضر، این فرودگاه شامل سه ترمینال اصلی به نام های ترمینال بین المللی T1، ترمینال داخلی T2 و ترمینال شماره 3 است. همچنین ترمینال شماره T2 خود به دو سال اصلی با نام های A و B تقسیم می شوند. به دلیل مسافت طولانی که بین این دو ترمینال و در مجموع هر 3 ترمینال فرودگاه وجود دارد، مسافران می توانند شاتل و اتوبوس های رایگان سوار شوند و از ترمینال T2 به T3 بروند. امکان رفت و آمد برعکس هم در این جهت وجود دارد.

نام شرکت های هواپیمایی که در به ترمینال T2 پرواز دارند:

خطوط هوایی سیچوان، خطوط هوایی غرب، خطوط هوایی سریع السیر چین و خطوط هوایی بهار

نام شرکت های هواپیمایی که در به ترمینال T3 پرواز دارند:

قطر ایرلاینز، خطوط هوایی تایلند شرقی، هواپیمایی تای ایرویز، فیننایر، خطوط هوایی سنگاپور، ایر آسیا، ایر ماکائو، دراگون ایر، خطوط هوایی آسیانا، خطوط هوایی هنگ کنگ، خطوط هوایی چین، خطوط هوایی چنگدو، خطوط هوایی آنیینگ، لونگ گیر، خطوط هوایی چین شرقی، هواپیمایی چین شانگهای، خطوط هوایی چین متحد، خطوط هوایی شیان من، خطوط هوایی جنوب چین، خطوط هوایی چونگ کینگ، خطوط هوایی هاینان، خطوط هوایی کونمینگ، خطوط هوایی تیانجین، خطوط هوایی لاکی، خطوط هوایی اوکی، خطوط هوایی هبی، خطوط هوایی جونیائو، خطوط هوایی کاپیتال، خطوط هوایی فوژو، ایر چاینا، خطوط هوایی شنژن، خطوط هوایی شاندونگ و خطوط هوایی تبت

اطلاعات فرودگاه بین المللی چونگ کینگ ییانگبی چین

  • نام فرودگاه بین المللی چونگ کینگ ییانگبی چین: Chongqing Jiangbei International Airport
  • کد یاتا: CKG
  • کد ایکائو: ZUCK
  • نوع فرودگاه: عمومی
  • عرض جغرافیایی: 29.7192001
  • طول جغرافیایی: 106.6419983
  • شهر: چونگ کینگ
  • کد جهانی منطقه: 713
  • سال ساخت: 1990
  • اختلاف ساعت یا منطقه زمانی: 8+ ساعت GMT
  • آدرس: Chongqing Jiangbei International Airport (CKG), Yubei, Chongqing, China
  • تلفن: 966666 23 86+

خدمات و امکانات درون فرودگاه

اگر به دنبال میز اطلاعات هستید تا سوالات خود را بپرسید، آن را در جلوی ورودی شماره 3، ورودی شماره 6 و در جلوی قسمت های 2B و T2 پیدا خواهید نمود.

  • خرید بلیط مترو: برای خرید بلیط قطار و مترو در فرودگاه می بایست خود را به ورودی شماره 6 در ترمینال T2 برسانید. همچنین باجه فروش بلیطی در هر سالن با شماره 3F پیدا خواهید نمود.
  • سالن انتظار: فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین 3 سالن استراحت و انتظار دارد که یکی از آن ها در زیر سالن گالری اصلی قرار گرفته است و دو سالن دیگر را در 2F و T2 پیدا خواهید نمود.
  • تبدیل ارز: اگر به دنبال خدمات بانکی در فرودگاه هستید، نزدیک ورودی و چک-این شماره 2C در سالن شماره A ترمینال T2 آن را خواهید یافت.
  • خدمات باربری چمدان ها: مسافرانی که می خواهند از خدمات باربری در فرودگاه استفاده نمایند و وسایلی دارند که حمل آن ها برایشان بسیار مشکل است یا هر دلیل دیگر، می توانند به قسمت چک-این در سالن 2E و ناحیه 2C بروند. همچنین در بخش های دیگر فرودگاه مانند 3F در ترمینال T2 می توان یافت.
  • اتاق سیگار: افرادی که سیگاری هستند در فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین می توانند از ورودی های مخصوصی به نام های A10، A12، B08 و C08 در ترمینال شماره T2 به راحتی از فرودگاه خارج شده و دوباره به داخل ترمینال بازگردند.
  • خدمات درمانی و کلینیکی: در کنار گیت پرواز A12، گیت شرقی شماره 7 در سالن ورودی ترمینال شماره دو کلینیک و خدمات درمانی خواهید یافت. برای تماس با این مرکز باید با شماره 67155048-023 تماس بگیرید. این مرکز درمانی تمام یاری های اولیه درمانی و دارویی را انجام می دهد و اگر به داروی مصرفی در طول روز احتیاج داشتید و همراهتان نبود می توانید به این کلینیک مراجعه کنید.
  • اتاق تعویض لباس: در ترمینال شماره 2 و در دو منطقه شمال و جنوب ترمینال، سالنی برای تعویض لباس وجود دارد.
  • اتاق پرستاری: باید به قسمت جنوبی، 3F و سالن خروج بروید. بین کیت پرواز شماره 4 و 5 و در نزدیکی دو گیت پرواز شماره B08 و B08 می توانید اتاق پرستاری را پیدا کنید.
  • پارکینگ: مسافرانی که ماشین داشته و می خواهند از پارکینگ فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین استفاده نمایند، باید به روبروی ترمینال شماره دو بروند. هزینه ورودی پارکینک حدود 5 یوآن چین برای اولین ساعت حضور در پارکینگ و برای ماشین های کوچک است. اگر بیشتر از یک ساعت در پارکینگ فرودگاه بمانید، به ازای هر ساعت مبلغ 2 یوآن برای آن بپردازید.
  • مرکز تجاری در فرودگاه: در سالن ورودی شرقی به شماره 2C و 2E در قسمت 3F می توانید مرکز تجاری و فروشگاه ها را پیدا کنید.

شماره های ضروری فرودگاه

تلفن تماس با فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین: 966666-023

بخش گمشده ها: 67152254-023

دسترسی به فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین

حمل و نقل زمینی به فرودگاه و جهتهای دسترسی به آن به سرعت پیشرفت کردند و زیرگذرها ساخته شده است. در نتیجه دسترسی و رفت آمد میان فرودگاه تا شهر و بلعکس در کمترین زمان و به سرعت انجام می گردد. هر چند که چهار بزرگراه اطراف فرودگاه در حال ساخت و ساز هستند اما ممکن است که اگر به جهتها آشنایی نداشته باشید و دقیق سالن فرودگاه خود را ندانید، بین ساختمان های فرودگاه سرگردان شوید.

چرا که 300 هزار متر مربع فضا برای مرکز حمل و نقل در صندلی T3A ساخته شده است.

این فضای بزرگ، شامل خطوط راه آهن داخلی، راه اهن سریع السیر و متروی زیرزمینی است که شما را به شهر می رساند. با این وجود راه های مختلفی برای گردشگران و مسافران وجود دارد تا خود را از فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین به مرکز شهر و محله مورد نظر خود برسانند.

  • استفاده از اتوبوس های شاتل فرودگاهی

اتوبوس های فرودگاهی به راحتی در ترمینال 2 قابل دسترس هستند. این اتوبوس ها هر نیم ساعت یکبار به سمت شهر حرکت می نمایند و در ایستگاه اتوبوس جیاژو (Jiazhou)، عمارت تجارت بین المللی ویمائو داشا (Wimao Dasha) در بین راه توقف دارد. در نهایت هم در ایستگاه نهایی یعنی شانگ کینگ سی (Shangqing Si) مسافران خود را پیاده می نماید. جهت معکوس و برگشت به فرودگاه کمی متفاوت است؛ هر چند که نقطه آغاز حرکت این اتوبوس ها از شانگ کینگ سی بوده اما تنها یک توقف متناوب در هتل یوتانگ (Yutong) دارد و در نهایت خود را به ترمینال شماره 2 فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین می رساند.

بلیط یک طرفه این اتوبوس ها 15 یوآن چین خواهد بود. همچنین ترمینال 2 فرودگاه آنچنان بزرگ است که یک خط اتوبوس حمل و نقل مرکزی در آن وجود دارد و مسافران و گردشگران را از سالن A به سالن شماره B در این ترمینال منتقل می نماید.

  • اتوبوس های راه دور به مناطق دور و شهرهای نزدیک

ایستگاه اتوبوس بین شهری بین سالن های T2A و T2B واقع شده است. از این منطقه می توانید برای دیگر شهرها اتوبوس سوار شده و مستقیم خود را به مقصد و شهر اصلی برسانید و دیگر لازم نیست که ابتدا وارد شهر چونگ کینگ شده و سپس به سمت دیگر شهرها حرکت کنید. این اتوبوس ها به سمت مقصد شهرهایی مانند استان سیچوان، استان گوئیژو و استان هوبئی حرکت دارند.

مقصد های اصلی آن ها شامل زیگونگ (Zigong)، شهر نیجیانگ (Neijiang)، شهر لوژو (Luzhou)، سوینینگ (Suining)، نانچونگ (Nanchong)، گوانگ آن (Guangan)، زونیی (Zunyi)، چیشیو (Chishui)، وانژو (Wanzhou)، دازو (Dazu)، بی بی (Beibei) و فولینگ (Fuling) می گردد.

  • نکاتی برای استفاده از اتوبوس های فرودگاهی

اتوبوس ها می توانند در بیرون ورودی شماره 4 یا شماره 6 در ترمینال شماره T2 مسافران را سوار یا پیاده نمایند.

مسافران می توانند اتوبوس ها را از ساعت 05:30 به صورت رایگان به سمت فرودگاه از مرکز شهر سوار شوند البته، این موضوع تنها به شرطی است که پرواز آن ها قبل از این ساعت یا در ساعت 08:00 صبح باشد. هنگام سوار شدن به اتوبوس در صورتی که می خواهید از امکان رایگان بودن آن بهره ببرید باید تأییدیه رزرو پرواز یا سایر مدارک خود را ارائه دهید.

  • استفاده از راه آهن و مترو (روش پیشنهادی خبرنگاران)

خط مترو شماره 3 چونگ کینگ از ترمینال شماره 2B به سمت مرکز شهر حرکت می نماید و آخرین ایستگاه آن، ایستگاه یودونگ (Yudong) نام دارد. این مسافت حدود 60 کیلومتر بوده که طی کردن آن با مترو از فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین تا مرکز شهر، حدود 50 دقیقه زمان می برد. هزینه آن نیز بسیار مناسب و در حدود 7 یوآن خواهد بود. این مترو هر روزه از ساعت 06:30 صبح تا 20:30 بعد از ظهر حرکت دارد.

خط 10 مترو نیز از ترمینال 2 حرکت می نماید و می توانید از ساعت 07:30 صبح تا ساعت 21:00 از آن بهره ببرید.

  • استفاده از ماشین شخصی

در حال حاضر تنها یک بزرگراه فرودگاهی وجود دارد که مرکز شهر را به فرودگاه متصل می نماید و جهتی است که ماشین های شخصی می توانند در آن رفت و آمد داشته باشند. بزرگراه بدون عوارضی بوده و 23 کیلومتر طول دارد اما به دلیل ترافیک سنگینی که در آن دیده می گردد، معمولا 30 دقیقه و گاهی بیشتر طول می کشد تا ماشینی از مرکز شهر به فرودگاه برسد. پارکینگ ماشین های شخصی درست در مقابل ترمینال 1 و 2 قرار گرفته است.

اگر علاقه مند به خدمات کرایه اتومبیل هستید، چنین امکانی را در فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین پیدا خواهید نمود. توصیه می کنیم اگر می خواهید ماشین کرایه کنید، یک خودرو با یک راننده و البته راهنمای انگلیسی زبان بگیرید. با این شرایط می توانید با راننده و راهنما در سالن ورودی ملاقات کنید و پس از سوار شدن، به راحتی به مقصد خود برسید. همچنین دیگر با مشکل زبان انگلیسی هم روبرو نخواهید شد.

  • استفاده از تاکسی های فرودگاهی

اگر می خواهید این جهت را تاکسی بگیرید، می توانید به ایستگاه تاکسی ها در فرودگاه بروید. تاکسی ها را به راحتی در جلوی سالن ورودی در هر دو ترمینال 1 و 2 می توانید پیدا کنید. نرخ معمول کرایه تاکسی های چانگ کینگ در حدود 10 یوآن آن هم برای 3 کیلومتر اول است و اگر مسافت طی شده بیشتر از این مقدار باشد به ازای هر یک کیلومتر اضافه مبلغی حدود 2.1 یوآن به کرایه افزوده می گردد.

معمولا کوتاه ترین جهت دسترسی به هتل ها یا مقصدهای اصلی حدود 70 یوآن خواهد شد که یک مسافر را از فرودگاه چونگ کینگ ییانگبی چین به محله های مرکز شهر می رساند. این کرایه و مبلغ گفته شده تنها برای زمان روز است و کرایه ها در شب متفاوت محاسبه می گردد. در شب هنگام اگر تاکسی سوار شوید، حداقل باید کرایه ای به مبلغ 100 یوآن را برای آن در نظر بگیرید. در مجموع تاکسی ها از گران ترین وسایل حمل و نقل بین فررودگاه تا شهر هستند، هر چند که راحتی را برای مسافر به همراه می آورند.

منبع: travelchinaguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 248

به "معرفی فرودگاه بین المللی چونگ کینگ ییانگبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی چونگ کینگ ییانگبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید