معروف ترین سوغات مالزی ، خرید بهترین ها در سفر

به گزارش تیم علمی، مالزی کشوری است که برای جذب گردشگر سرمایه گذاری های کلانی نموده و دارای معابد بسیار زیبا که در کنار طبیعت فوق العاده اش قرار گرفته است که هر ساله گرگدشگران زیادی را به خود جذب می نماید .هرساله از کشور ما ایران بسیار از مردم سفر به مالزی و خرید بلیط مالزی انجام میدهند و از جاذبه های فوق العاده اش هم دیدن می نمایند اما بر طبق رسومی که ما ایرانی ها و یا برخی از کشورهای دیگر داریم این است که در زمان بازگشت با خود هدایایی به عنوان سوغاتی بیاریم . ما در اینجا به معرفی شاخص ترین سوغاتی های مالزی می پردازیم . یکی از سوغاتی های شناخته شده مالزی پارچه است اما با توجه به گوناگونی سوغات مالزی برای هر سلیقه ای ما سعی داریم تا اشیا دیگر در مجموعه معروف ترین سوغات مالزی را به شما معرفی کنیم .

معروف ترین سوغات مالزی ، خرید بهترین ها در سفر

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

1- جواهرات و مروارید / Barang Kemas

در سفر به مالزی یکی از زیبا ترین و خاص ترین سوغات مالزی که برای دوست ، خانواده و یا آشنایتان می توانید تهیه کنید جواهراتی است که با سنگ های زیبا و قیمتی و همینطور مروارید ها به رنگ های صورتی و سفید تزیین شده اند و می توان آنهارا به صورت دستبند ، گوشواره ، گردنبند و غیره تهیه کرد .به دلیل وفور مروارید در آب های مالزی قیمت هایی نسبتا ارزان دارند و اگر علاقه به مروارید دارید می توانید به راحتی خریداری کنید . به غیر از مروارید های واقعی که از معروف ترین سوغات مالزی هستن مروارید های تزیینی و پلاستیکی هم به فروش می رسند که به قیمت های پایین تری مثل 3.5 دلار می توان آنهارا خریداری کرد .

2- دست ساز های چوبی / Wood Carvings and pottery

کار بر روی چوب بسیار در مالزی رونق داشته به طوری که مجسمه های چوبی دست ساز ، فریم ، قاب های چوبی و مجسمه هایی از جنس چوب (به شکل حیوانات برش خورده اند) در تمامی فروشگاه ها وجود دارد و به راحتی در دسترس بوده و قابل خریداری است .اما اگر علاقه مند به کارهای چوبی و دست ساز هستید بهترین کار چوب را می توانید در کوالالامپور در ابعاد و قیمت های مختلف را ا معروفترین معروف ترین سوغات مالزی پیدا نموده و خریداری کنید .

3- داروهای گیاهی

در سفر به مالزی اگر مایل به درمان و داروهای گیاهی از مجموعه معروف ترین سوغات مالزی هستید و یا اقوامتان علاقه مند هستند می توانید به طور مثال برای درمان بیماری هایی چون آنفولانزا ، آسم ، سردرد و بیماری های دیگر داروهای گیاهی و سنتی بسیاری که در تمام نقاط مالزی به خصوص در کوالالامپور در فروشگاه ها پیدا می گردد که اغلب این سواغات مالزی داروها گیاهی چینی هستند خریداری کنید . در مالزی داروهای گیاهی بسیار رونق دارند .

4- صنایع دستی / Peranakan Gifts

اشیای تلفیقی از هنر چین و مالزیایی در سفر به مالزی وجود دارد که امروزه خیلی از آنها به اروپا نفوذ نموده است . این اشیا طیف های گسترده ای دارند و شامل ظروف چینی طرح دار و زیبا مانند فنجان های چای ، ظروف ، قاشق های چینی و یا قاب های تزئینی و دیدنی می شوند .برای دختران خوش سلیقه این اشیا را می توانند در ابعاد کوچک تهیه نمایند . بیشتر اوقات علاقه مندان به این صنایع در زمان خریداری طرح های شبیه بهم را بر می گزینند و از یک طرح و یا گل همه صنایع دلخواهشان را می خرند .

5- نماد برج های پتروناس / Petronas Tower

برج هایی که از نظر سیاسی ، مالی و گردشگری برای مردم مالزی بسیار اهمیت هستند برج های دو قلو آهنین یا پتروناس بوده که شهرت جهانی دارند و سمبل مالزی و کوالالامپور به حساب می آیند . بنابراین به دلیل اهمیتشان در بین گردشگران بسیار محبوب بوده و به راحتی از فروشگاه ها می توان ماکت و یا اشیای زینتی که شبیه به این برج هستند و اندازه ها و قیمت های مختلف هستند را خریداری کرد .این نماد های برج های دوقلو را می توان در هدیه فروشی های فرودگاه پیدا کرد و خریداری نمود و یا اگر به دنبال هزینه کمتری هستید اگر از بازار های چینی مالزی این اشیا را بخرید هزینه کمتری برایتان دارد .

6- چای مالزی / Malaysian Tea

یکی دیگر از بهترین سوغات مالزی که در ارتفاعات بسیار زیبا منحصر به فرد کامرون در نزدیکی کوالالامپور واقع شده است چای مالزی بوده که بسیار پرطرفدار است و در طعم ها و بوهای مختلف که بسیار هم خوش رنگ هستند به بازار عرضه می گردد و شهرت جهانی دارد . به دلیل تنوع در مزه اش هواداران متفاوتی دارد . ارتفاعات کامرون که پوشیده از مزارع چای است منطقه گردشگری هم نیز به شمار می آید و می توان از آن دیدن کرد .چای مالزی در مقایسه با بقیه گیاهان دارویی و ترشیجاتش در صندلی خاصی قرار گرفته است و به دلیل علاقه گردشگران از این گیاه از بهترین و مشهورترین در این کشور به حساب می آید .

7- سوغاتی اسلامی

به دلیل زیاد بودن آثار اسلامی و صد ها موزه های هنر های اسلامی در این کشور مردم می توانند از این موزه ها و آثارشان که می توان نقاشی ، صنایع چوب ، ماکت های مساجد مالزی و دست نوشته هایی که خطاطان هنرمند با خوشنویسی روی آن ها کارنموده اند را نام برد به عنوان سوغاتی خریداری نمایند .

8- آی لاو KL

نشانه ای از سفر به مالزی در این کشور وجود دارد که بر روی طیف گسترده ای از اشیا ، تی شرت ، لیوان ، گردنبند و .... با آرم I Love KL به معنی من عاشق مالزی هستم چاپ شده است که بسیار می تواند سوغات خوبی برای شما باشد . این اشیا در مالزی و بیشتر در کوالالامپور هستند و همچنین می توان بنابر سلیقه خود سوغات مورد نظرتان را تهیه نمایید و از این کشور به سوغات ببرید.

9- کتاب آشپزی / Books from Malaysia

برای یادگیری و آموزش غذاهای بسیار خوشمزه و خوش طعم مالزی می توان کتاب آشپزی مالزی را به عنوان سوغاتی انتخاب کرد چرا که غذاهای این کشور در جهان بسیار مشهور هستند و هواداران خود را دارد . به غیر از خریداری کتاب های آشپزی کتاب های دیگر در زمینه های مختلف مانند کتاب هایی که شمارا با فرهنگ غتی این کشور آشنا می نماید می تواند جالب باشد .

10- سوغات غیر معمول

به غیر از سوغات معمول مالزی مانند پارچه ، چای های خوش بو و خوش رنگ سوغاتی های عجیب و جالب دیگر هم می توان از این کشور با خود آورد که بسیار عجیب و جالب هستند . ما در اینجا به سوغاتی های جالب و خاص این کشور می پردازیم .

میوه : میوه های استوایی جالب و خاصی در مالزی وجود دارند که حتی برای خوردن و دیدن این میوه ها تورهایی در مالزی وجود دارد که گردشگران را می برند .

قهوه سفید : یکی از نوشیدنی های مورد علاقه این کشور قهوه است با این که قهوه مالزی کم شنیده می گردد اما باز هم قهوه را به عنوان سوغات می برند . بسیار تفاوت در گونه های قهوه در این کشور وجود دارد مردم پیر و جوان در این کشور قهوه می نوشند . اما اغلب دانه های این قهوه ها از کشور های دیگر آمده اند .

رشته فرنگی : یک سوغات خوردنی دیگری در مالزی وجود دارد که با گوجه، فلفل دلمه ای و خامه درست می شوند و می توان از مالزی به سوغات برد . این خوراک نودل یا رشته فرنگی است که در سال های اخیر هواداران زیادی در ایران هم پیدا نموده در مالزی زیاد مصرف می گردد .

روغن جوز هندی : در مالزی برای درمان دردهای عضلانی، سردرد و دل درد از روغن جوز هندی در به صورت سنتی استفاده می گردد ، در مالزی اعتقاد بر این است که روغن جوز هندی آرامش را برای انسان به ارمغان می آورد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 311

به "معروف ترین سوغات مالزی ، خرید بهترین ها در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین سوغات مالزی ، خرید بهترین ها در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید