مقاله: آشنایی با اژدها در چین

به گزارش تیم علمی، چندین افسانه محلی در خصوص منشاء اژدها در تاریخ چین در هم آمیخته شده است و تئوری پرستش روح محافظ قبیله ای بیش از دیگر نظریه ها مورد توجه قرار دارد. هانگدی (رهبر افسانه ای قبیله ای) جنگ هایی را با 9 قبیله همسایه در دره رودخانه زرد به راه انداخت و پس از شکست دادن آنها، نماد روح های محافظ 9 قبیله را در هم ادغام کرد. به همین دلیل است که اژدهای چینی دارای ویژگی هایی از 9 حیوان دیگر است؛ چشمانی شبیه میگو، شاخ هایی شبیه به گوزن، دهانی بزرگ شبیه گاو میش، دماغی شبیه به سگ، سبیلی شبیه به گربه ماهی، یالی شبیه به یال شیر، دمی دراز شبیه به مار، پولکهایی شبیه به ماهی و چنگال هایی شبیه به شاهین.

مقاله: آشنایی با اژدها در چین

در تور چین وقتی به شهر ممنوعه رفتید، در همه جای این مکان میتوانید تصاویری از اژدها را رویت کنید: بر روی سقف طلایی، بر روی زمین سنگ فرش، در تزیین صندلی امپراطوری، مجسمه های چوبی روی ستونها و نرده ها و ...

اژدهای چین از یک موجود خیالی عجیب تبدیل به طلسم خوش یمنی از زمان های باستان تا امروز شده است و نشان دهنده روحیه تسلیم نشدن و پیشگام بودن ملت چین است که همواره با سرعت در حال پیشرفت هستند و علاوه بر مردم داخل کشور، برای چینی های آنسوی آب ها نیز محبوب بوده و تبدیل به نماد کشور چین و فرهنگ غنی آن شده است.

هر سال در چرخه 12 ساله تقویم قمری چینی، نماد 12 حیوان در اسطوره شناسی چین است. افرادی که در سالهای 1940، 1952، 1964، 1976، 1988، 2000، 2012 متولد شده اند به نماد زودیاک اژدها تعلق دارند.

تعداد زیادی نمایش اپرای چینی وجود دارد که نام اژدها در عنوان آنها وجود دارد. همچنین می توانید تصاویر اژدها را در لباسهای بلند سلطنتی که در نمایش اپرا از آنها برای نمایش خاندان سلطنتی چین استفاده میشود، مشاهده کنید.

منبع مقاله: آشنایی با اژدها در چین

انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1958

به "مقاله: آشنایی با اژدها در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با اژدها در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید