مقایسه هواپیمایی امارات با قطر ایرویز (تور قطر ارزان)

به گزارش تیم علمی، مقایسه امارات با قطر ایرویز و رسیدن به این نتیجه که کدام یک از این ایرلاین ها خدمات بهتر و کیفیت بالاتری دارند می تواند انتخاب ایرلاین هنگام سفر را برای شما راحت تر کند. انتخاب برترین ایرلاین برای بسیاری از افراد اهمیت بسیار زیادی دارد و دوست دارند تا با انتخاب برترین ایرلاین تجربه خوب و لذت بخشی از سفر خود داشته باشند.

مقایسه هواپیمایی امارات با قطر ایرویز (تور قطر ارزان)

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بسیاری از ایرلاین ها برای داشتن خدمات مناسب و کیفیت بالای پرواز در سطح دنیای معروفیت دارند. هواپیمایی قطر ایرویز و امارات هر دو ایرلاین هایی هستند که در سال های گذشته همیشه در فهرست برترین ایرلاین ها در دنیا بوده اند و هر دو در تمام فرایند های پرواز خدمات خوبی با مسافرین ارائه می دادند. اما در نهایت کدام یک از این دو پرواز بهتر از دیگری است؟

کیفیت کلی پرواز و مقایسه امارات با قطر ایرویز

شما هم اگر قصد خرید بلیط هواپیما را داشته باشید قطعا بلیطی را خریداری می کنید که داشتن پروازی با کیفیت را برای شما تضمین کند. به همین علت است که هنگام خرید بلیط نام شرکت هواپیمایی اهمیت بالایی پیدا میکند. چون هر ساله فهرستی از شرکت های هواپیمایی با کیفیت بالا و سفرهایی با سرویس دهی مناسب منتشر شده و برترین ایرلاین های دنیا را در آن فهرست معرفی می نماید. قطر ایرویز و هواپیمایی امارات هر دو از شرکت های هواپیمایی هستند که چندین سال جزئی از فهرست برترین شرکت های هواپیمایی دنیا بوده اند.

گرچه پروازهای کلس اکونومی و تجاری از کیفیت های پایین تری نسبت به فرست کلس برخوردار هستند اما باز هم در مقایسه با پرواز اکونومی دیگر ایرلاین ها خدمات بسیار بهتر و کیفیت بالاتری دارند. اگر بلیط اکونومی یکی از شرکت های هواپیمایی امارات یا قطر ایرویز را خریداری نموده اید حتما منتظر پذیرایی و سرویس دهیی با کیفیت و مناسبی باشید.

ما در این مقاله می خواهیم به مقایسه امارات با قطر ایرویز بپردازیم تا به شما در انتخاب بعدیتان برای خرید بلیط هواپیما یاری کنیم.

معیارهای مقایسه امارات با قطر ایرویز

همانطور که در بالا ذکر کردیم هر دوی این شرکت های هواپیمایی دارای پروازهای راحت و با کیفیت بالا و خدمات رسانی مناسبی هستند و به همین علت مقایسه امارات با قطر ایرویز کار چندان راحتی نیست. اما این دو شرکت هواپیمایی هم در مواردی با هم تفاوت دارند. اما معیار انتخاب یک ایرلاین خوب و استاندارد چیست و چه ویژگی باعث می گردد تا یک ایرلاین خاص به عنوان یکی از برترین ها در دنیا شناخته گردد؟

معمولا برای انتخاب یک ایرلاین به عنوان برترین ایرلاین در سطح دنیای معیارهای مختلفی وجود دارد که مهم ترین آن ها نداشتن سابقه انحراف و سقوط، برنامه ریزی دقیق و پرواز بدون تاخیر و سرویس دهی مناسب است.

در ادامه این مقاله معیارهای مختلف این دو شرکت هواپیمایی را آنالیز و مقایسه می کنیم تا شما با توجه به انتظارات و خواسته هایتان بتوانید بلیط برترین ایرلاین را تهیه کنید.

مقایسه امارات با قطرایرویز از لحاظ سرو خوراکی و غذاهای هواپیما

غذاها و نوشیدنی های پرواز های اکونومی شرکت های مسافرتی متفاوت یکی از مهم ترین مولفه هایی هستند که انتخاب ما را شکل می دهند. در این قسمت می خواهیم به مقایسه امارات با قطرایرویز در خصوص نحوه سرو غذای آن ها بپردازیم.

نحوه سرو غذا در هواپیماهای امارات

هنگام سفر با هواپیمای امارات وعده های غذایی با اسنک و نوشیدنی آغاز می گردد و سپس غذای اصلی سرو می گردد. کیفیت غذاهای این ایرلاین بسیار عالی است و منوی نوشیدنی ها نیز بسیار متنوع و مطابق با تمام سلیقه ها است. غذاها از مواد اولیه تازه و مرغوب تهیه شده و به صورت کاملا مناسب و محترمانه و همراه کارد و چنگال و قاشق استیل سرو می گردد.

نحوه سرو غذا در هواپیماهای قطر

در پروازهای ایرلاین قطر نیز غذا و نوشیدنی ها با کیفیت و تنوع زیاد سرو می شوند. درواقع یکی از دلایلی که باعث معروفیت ایرلاین قطر و امارات شده است کیفیت خوب و نحوه صحیح و مناسب سرو غذا در این پروازها است. در پروازهای قطر نیز منویی کامل و متنوع برای نوشیدنی ها و غذاهای اصلی به مسافران داده می گردد تا غذای مورد علاقه خود را انتخاب نموده و سفارش دهند. در پروازهای اکونومی قطر نیز منویی در اختیار مسافران قرار داده می گردد تا از نوع غذاهایی که قرار است به عنوان نوشیدنی، غذای اصلی و دسر سرو شوند آگاهی داشته باشند.

مقایسه امارات با قطرایرویز از لحاظ کیفیت و نوع چیدمان جایگاه ها

یکی از مهم ترین عواملی که باعث می گردد افراد مبلغ بیشتری برای خرید بلیط پرواز فرست کلس یا بیزینس کلس پرداخت نمایند کیفیت و راحتی جایگاه های آن است. اما در هنگام مقایسه امارات با قطرایرویز متوجه خواهید شد که حتی پرواز های اکونومی این شرکت های هواپیمایی هم دارای جایگاه های با کیفیت و راحت و چیدمان مناسب هستند. یکی از مهم ترین معیارهایی که می توانیم هواپیمایی امارات و قطر را با هم مقایسه کنیم کیفیت جایگاه های آن ها است. در این بخش می خواهیم کیفیت جایگاه های امارات و قطر ایرویز را با هم مقایسه کنیم.

راحتی جایگاه های هواپیماهای امارات

نحوه چیدمان جایگاه ها در هواپیماهای 380 امارات به صورت ردیف های 3-4-3 تایی است. اگر ترجیح می دهید در جایی ساکت تر و با آرامش سفر کنید می توانید جایگاه جلویی خود را نیز رزرو کنید. نحوه سرو غذا در این سفرها به صورتی است که سرو غذا از جایگاه های جلویی آغاز می گردد؛ و با در نظر گرفتن اینکه نزدیک 500 مسافر در این هواپیما سوار هستند و ردیف های زیادی در هواپیما وجود دارد پس جایگاه جایگاه در این هواپیماها بسیار مهم است.

جایگاه های هواپیمای 380 به راحت بودن معروفیت دارند. این جایگاه ها فضایی برای قرار دادن پاها نیز دارند و تا حد زیادی هم به عقب خم می شوند تا در هنگام سفر پا و کمر و گردن دچار خستگی و کوفتگی نشوند. بین جایگاه های این هواپیما پورت مخصوص شارژ وجود دارد . بعلاوه این جایگاه ها منویی متنوع از موسیقی، فیلم و بازی به عنوان تفریح در طول سفر به مسافران عرضه می نمایند.

راحتی جایگاه های هواپیماهای قطر

هواپیمایی قطر برای سفرهای طولانی و بلند مدت خود از هواپیماهای بوئینگ 777 استفاده می نماید. قطر ایرلاین فضای داخلی این هواپیماها را به سبک مدرن طراحی و بازسازی نموده است. جایگاه های این هواپیما هم مانند جایگاه های هواپیمایی امارات راحت هستند و محلی مناسب برای تکیه دادن سر و گردن دارند. بعلاوه بین جایگاه ها پورت مخصوص شارژ وسایل الکترونیکی مثل لپ تاپ وجود دارد. بعلاوه در مقابل هر جایگاه یک صفحه نمایش و هدفون برای تفریح وجود دارد.

مقایسه امارات با قطر ایرویز از لحاظ کیفیت خدمات و سرویس دهی

تا اینجا می توان گفت که پس از مقایسه امارات با قطر ایرویز به این نتیجه رسیدیم که این دو شرکت ویژگی های نسبتا مشابهی دارند و تفاوت خاصی میان آن ها وجود ندارد. اما وقتی پرواز اکونومی امارات و قطر ایرویز را با هم مقایسه می کنیم به این نتیجه می رسیم که یکی از تفاوت هات های شاخص این دو ایرلاین نحوه سرویس دهی آن ها به مسافران است.

  • سرویس دهی در هواپیماهای امارات

مهمانداران پروازهای امارات بسیار خوش برخورد و مودب هستند و به مسافرین در حمل چمدان هایشان نیز یاری می نمایند. تنها نقطه ضعف خدمت رسانی در هواپیماهای ایرلاین امارات این است که فرایند سرو غذا مدت زمان زیادی و حدود 90 دقیقه طول می کشد و حرکت در راهرو برای رفتن به سرویس بهداشتی را بسیار سخت می نماید. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که هواپیمای ایرباس هواپیمای بزرگی است و تحویل غذا به این همه مسافر کار آسانی نیست.

  • سرویس دهی در پروازهای قطر

بعد از مقایسه امارات و قطر ایرویز می توان به این نتیجه رسید که رسیدگی و سرویس دهی قطر ایرویز به طرز قابل توجهی در سطح بالاتری قرار گرفته است. مهمانداران قطر ایرویز حتی در پروازهای اکونومی نیز با دقت زیاد و به گونه ای اختصاصی و ویژه با مسافران هواپیما برخورد می نمایند. مهمانداران قطر ایرویز به گونه ای آموزش دیده اند که با هر مسافر با احترام کامل برخورد نمایند و در پرواز اکونومی هم این حس به شما دست می دهد که در حال پرواز به صورت فرست کلس هستید.

سرویس دهی در فرودگاه

فرودگاه اصلی و قطب فعالیت های هواپیمایی امارات فرودگاه بین المللی دبی است. این فرودگاه بزرگ یکی از بزرگ ترین و شلوغ و پر رفت و آمد ترین فرودگاه های دنیا است. مسافرانی که بلیط هواپیمای امارات را خریده باشند برای پرواز به این فرودگاه وارد می شوند. فرودگاه دبی خدمات و امکانات بی نظیری را در اختیار مسافران قرار می دهد اما تنها عیب این فرودگاه می تواند این باشد که جابجایی و انتقال مسافرین از هواپیما بسیار طول می کشد و امری وقت گیر است.

اما قطب اصلی پروازهای قطر ایرویز فرودگاه حَمَد در شهر دوحه است. این فرودگاه یکی از لوکس ترین و مدرن ترین فرودگاه دنیا به شمار می رود. هنگام ورود به این فرودگاه تا رفتن به داخل کابین هواپیما نیز ممکن است کمی معطل شوید اما این فرودگاه با داشتن فضاهایی مانند فضای استراحت، رستوران و کافه های متعدد، فروشگاه، کابین های شارژ موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی، محوطه بازی بچه ها و بسیاری خدمات رفاهی دیگر می تواند به آسانی حواس شما را از گذر زمان پرت کند. در این بخش به مقایسه امارات با قطرایرویز پرداختیم چون کیفیت فرودگاه اصلی پرواز یکی از معیارهای مهم بسیاری از افراد هنگام انتخاب شرکت هواپیمایی به شمار می رود.

نتیجه گیری

اگر قصد سفر به کشور یا شهری دیگر به صورت هوایی را دارید قطعا مهم ترین سوالی که در ذهنتان شکل می گیرد این است که کدام شرکت هواپیمایی را انتخاب کنید؟ معیارهای مختلفی برای مشخص سطح یک شرکت هواپیمایی وجود دارد. جالب است بدانید که شرکت های هواپیمایی دنیا هر سال طبق این معیارها ارزیابی شده و برترین های آن ها معرفی می شوند. ما در این مقاله به مقایسه امارات و قطر ایرویز پرداختیم. هر دوی این شرکت های هواپیمایی از برترین شرکت های هواپیمایی دنیا هستند و سرویس دهی فوق العاده ای دارند. اما با این حال در بعضی موارد تفاوت هایی نیز دارند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله و اطلاع از ویژگی ها و تفاوت های پروازهای امارات و قطر ایرویز بلیط سفر بعدی تان را با اطمینان و اطلاعات بیشتری بخرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2185

به "مقایسه هواپیمایی امارات با قطر ایرویز (تور قطر ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هواپیمایی امارات با قطر ایرویز (تور قطر ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید