نقاشی تقلبی بعد از یک قرن؛ شاهکار رامبرانت از کار در آمد

به گزارش تیم علمی، تابلوی نقاشی برافراشتن صلیب که به عنوان اثری تقلبی شناخته می شد و قریب به یک قرن در گوشه موزه لاهه هلند خاک می خورد با آنالیز های اخیر تعیین شد که از تابلوهای ارزشمند رامبرانت نقاش برجسته هلندی است.

نقاشی تقلبی بعد از یک قرن؛ شاهکار رامبرانت از کار در آمد

به گزارش خبرنگاران، تابلو طراحی رنگ روغن برافراشتن صلیب که تا مدت ها به عنوان تابلویی در نظر گرفته می شد که به وسیله یکی از هواداران رامبرانت نقاش نامدار قرن هفدهم میلادی هلند خلق شده است. در آنالیز اخیر با یاری روش های علمی به وسیله مسوولان موزه بردیوس Bredius واقع در لاهه هلند، موزه ای که از سال 1921 خانه این تابلو نقاشی بوده، اعلام شده است که این اثر - برافراشتن صلیب- اثر رامبرانت خالق نقاشی مشهور گشت شبانه است.

یکی از کارشناسانی که این نقاشی را مورد آنالیز قرار داده است، گفت: کیفیت جزییات به کار رفته در این نقاشی به حدی بالا است که من مطمئنم، این نقاشی یکی از آثار رامبرانت است.

این نقاشی نخستین بار در سال 1921 به وسیله اولین مدیر موزه بردیوس خریداری شد. مدیر این موزه در ابتدا فکر می کرد این نقاشی یکی از آثار هنری اصل رامبرانت است، اما با گذشت زمان کارشناسان هنری این نقاشی را به عنوان یک تقلید ناپخته ارزیابی کردند

یکی از رایج ترین دلایلی که کارشناسان برای تقلبی بودن این نقاشی ارائه می دادند، فقدان جزئیات در ضربات قلم مو است.

اما یکی از کارشناسان هنری که اخیرا این نقاشی را به عنوان یکی از آثار اصل رامبرانت شناسایی نموده است، این نکته را یادآور شد که برافراشتن صلیب در حقیقت نوعی طراحی اولیه است که با استفاده از رنگ روغن خلق شده است و یک نمونه اولیه برای نقاشی دیگری محسوب می گردد. رامبرانت با خلق این طراحی اولیه قصد داشت، ایده کلی و ترکیب بندی را به طور مختصر روی بوم پیاده کند.

  • موزه ای عجیب که فقط نقاشی های زشت را نمایش می دهد
  • ویدئو | حمله معترضان به یک تابلوی نقاشی منحصر به فرد

این طراحی رنگ روغن، نسخه مقدماتی تابلو نقاشی با همین عنوان است که در سال 1633 میلادی به عنوان نقاشی رامبرانت در موزه هنری آلته پیناکوتک (Alte Pinakothek) واقع در مونیخ کشور آلمان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا؛ رامبرانت هارمنزون فان راین زادهٔ 15 ژوئیهٔ 1606 یا 1607 میلادی - درگذشت چهارم اکتبر 1669 نقاش هلندی و از چهره های دوران طلایی هلند بود. تابلوهای نقاشی بازگشت پسر نافرمان (1666)؛ سران صنف پارچه فروش (1663)؛ شام در امائوس (1629)؛ سلاخ خانه (1657)؛ یعقوب درحال تبرک پسران یوسف (1656)؛ پرتره زوجی به نام اسحاق و ربکا (حوالی 1665 میلادی)؛ گشت شبانه (1642)؛ دانائه (1636)؛ ضیافت در بلشصر (1635) و طوفان در دریای جلیل (1633) از مشهورترین آثار رامبرانت به شمار می روند ...

در سال 1990 تابلوی طوفان در دریای جلیل که در سال 1633 میلادی کشیده شده بود از موزه ایزابل استوارت به سرقت رفت و تاکنوننیز این تابلو کشف نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2216

به "نقاشی تقلبی بعد از یک قرن؛ شاهکار رامبرانت از کار در آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی تقلبی بعد از یک قرن؛ شاهکار رامبرانت از کار در آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید