نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی ، قسمت دوم

به گزارش تیم علمی، آموزش نکات عکاسی در سفر

در قسمت اول آموزش نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی مطلب را با موضع افزودن یک المان انسانی به تصویر تمام کردیم. از تجهیزات لازم برای عکاسی مانند سه پایه، کادربندی، زمان گذاشتن برای گرفتن عکس بهتر و … صحبت کردیم تا در نهایت بتوانید صفحه اینستاگرامتان را با پست های زیبای عکاسی پر کنید. گذاشتن عکس های زیبا از سفرتان می تواند فالورهای شما را بیشتر کند و تأثیری مهم در توضیح سفرتان دارد. حتی شاید بخواهید که این عکس ها را بفروشید. در این صورت مجله خبرنگاران دیگر مواردی را که برای این موضوع اولویت دارد را بیان می کند.

نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی ، قسمت دوم

در همه موارد صبور باشید

عکاسی یعنی دیدن آنچه که واقعاً در روبروی شما واقع شده است، نه تنها با چشمانتان بلکه با چشم دل و ذهنتان نیز آن را دیده باشید. این موضوع نیاز به گذاشتن وقت و تمرکز دارد. قبل از فشار دادن دکمه شاتر کمی تأمل کنید، به اطراف خود نگاه کرده و همه جوانب را بسنجید. از نکات عکاسی توجه به تک تک جزئیات است. آیا در عکسی که می خواهید بگیرید، ابرها در نقطه خوبی قرار دارند؟ اگر نه با کمی صبر به نقطه بهتری خواهند رفت؟ در گوشه ای از خیابان که نقطه دید و زاویه عکاسی خوب دارد بنشینید و برای یک سوژه خوب صبر کنید. بعد از این کمی دیگر نیز صبر کنید و در پی نماها و عکس های بهتری باشید. شاید سوژه ای مجذوب کننده تر در تیررس دوربینتان قرار گرفت.

عکاسی به هیچ عنوان آسان نیست. بسکمک از عکاسان در شرایط سخت آب و هوایی شب ها را سپری می کنند تا در صبح ها بتوانند درمنطقه ها قطبی شفق قطبی را ببینند. تازه بعد از پیدا شدن شفق های قطبی چندین ساعت را به عکاسی از آن ها می پردازند تا بتوانند عکس دلخواه و مورد نظر خود را بگیرند. به یاد داشته باشید که از نکات عکاسی وقت گذاشتن برای آن است. آیا شما هم جزو آن دسته از عکاسانی هستید که برای گرفتن بهترین عکس خود زمان می گذارند؟ بنابراین همانند عکاسان حرفه ای عمل می کنید. اگر با تور سفر می کنید، از راهنمای خود بخواهید که زمانی را به خودتان و جدای از گروه اختصاص دهد و شما را آزاد بگذارد. با این کار با خیال راحت زمان خود را برنامه ریزی کرده و به عکاسی می پردازید.

مراقبت از دوربین در مقابل دزدان

شاید به نظرتان این قضیه بسیار مهم نیاید، اما به شما اطمینان می دهیم که یکی از مهم ترین موضوعات عکاسی است. دوربین های دیجیتال از محصولات گران قیمت محسوب می شوند. برای همین در سفر می توانند به راحتی هدف سرقت قرار بگیرند. شاید تا به امروز داستان های زیادی از سرقت شدن دوربین های دوستانتان در سفر شنیده اید. برای همین همیشه مراقب دوربین خود باشید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

بسیار مراقب دوربین خود باشید. تا می توانید کیف مناسبی برای آن بخرید که امنیت خوبی از نظر سرقت داشته باشد. هیچ گاه دوربینتان را از خود دور نگه ندارید. اگر به مکانی می روید که قصد عکاسی نداشته و دوربین را لازم ندارید، از مهم ترین نکات عکاسی در سفر گذاشتن دوربین در صندوق دیجیتال اتاق در هتل یا امانات مخصوص هتل در میز پذیرش است. اگر به منطقه ها محروم یا فقیر برای عکاسی رفته اید، هیچ گاه فلش نزنید یا جلب توجه نکنید. در بسکمک از موارد سعی کنید در منطقه های که حساس تر هستند دوربین خود را بیرون نیاورید. مدارک بیمه دوربین و کد آن را به همراه داشته باشید. راه های مختلف پیگیری دوربین را بعد از دزدیده شدن بدانید.

در حالت دستی عکاسی کنید

اگر چه دوربین های دیجیتال حرفه ای حالت اتوماتیک بسیار پیشرفته و هوشمندی دارند و برای شما عکس های عالی می گیرند. اما در مطلب نکات عکاسی در سفر برای صفحه های اجتماعی به شما توصیه می کنیم که تنها به آن اکتفا نکنید. اگر در پی گرفتن عکس های خیره کننده هستید، باید نحوه تنظیمات دستی دوربین و باقی گزینه های آن را یاد بگیرید و بدانید. اگر تازه شروع به عکاسی کرده اید و هنوز به تنظیمات دوربین آشنا نیستید، موردی ندارد اما کم کم باید با دیافراگم، شاتر و ISO آشنا شوید. رابطه و هماهنگی بین این 3 مورد را یاد بگیرید تا بتوانید عکس های فوق العاده بگیرید. در اینترنت و کلاس های آموزشی می توانید کار با این سه گزینه را بیاموزید.

همیشه دوربینتان را به همراه داشته باشید

اصطلاحی در بین عکاسان رایج است که می گویند: بهترین دوربین عکاسی آن است که با خود به همراه دارید. برای هر چیزی آماده باشید و همیشه دوربین را با خودتان به ه رنقطه ای بروید. چرا که ممکن است شانس خوب عکاسان به شما نیز رو آورد و صحنه های فوق العاده نصیبتان شود. شکار لحظه های ناب که کمتر کسی آن را دیده باشد فالورهای صفحه اینستاگرام شما را بالا می برد. فرق یک عکاس آماتور با یک عکاس حرفه ای در این است که عکاس حرفه ای همیشه برای چنین صحنه هایی برنامه ریزی می کند و از قبل آماده است. اصلی ترین نکات عکاسی در سفر داشتن وسیله عکاسی تان است تا در نهایت بتوانید یک حیوان نادر، یک اتفاق عجیب یا زیبا در خیابان یا طلوعی زیبا را بر روی دوربین ثبت کنید. بنابراین دوربینتان را بیرون از کیف و پر از باتری و آماده برای عکاسی با خود نگه دارید.

از عمد گم شوید

بسیار خب شما تمام نقاطی که تمام توریست ها دیده اند دیده اید و عکس های کارت پستالی خود را هم گرفته اید. اکنون زمان گشتن در منطقه ها کمتر شناخته شده است. در شهر از خیابان هایی بروید که تا کنون نرفته اید. کنجکاو باشید. از هتل خود یک کارت تبلیغاتی داشته باشید تا هر زمان که خواستید با گرفتن تاکسی بتوانید به هتل بازگردید. اکنون با خیال راحت به کشف نقاط نو بپردازید و عکس های نوی از جاذبه های گردشگری بگیرید.

از عکس های خود بک آپ تهیه کنید

حتماً یک کپی از عکس های خود بر روی هارد یا سیستم خود داشته باشید. در صورت از دست رفتن عکس ها، دیگران مسئله ای نخواهید داشت. چرا که نکات عکاسی را رعایت کرده اید. می توانید یک هارد اکسترنال با خود به همراه داشته باشید و زمانی که به هتل بازگشتید، عکس هایتان را بر روی آن کپی کنید. این کار را در آخر هر روز انجام دهید و مموری دوربین خود را برای فردا و عکس های نو خالی کنید.

عملیات بعد از عکاسی

شاید شنیده باشید که می گویند ویرایش عکس یک نوع تقلب محسوب می شود اما بیایید که با یکدیگر روراست باشیم. امروزه تمام عکاسان حرفه ای عکس های خود را ویرایش می کنند. نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، لایت روم، دارک تیبل و گیمپ از جمله این نرم افزارها هستند. آموزش و یادگیری این نرم افزارها به شما کمک می کند تا عکس های خود را برای ارائه و به اشتراک گذاری آماده کنید و هر ویرایشی که می خواهید بر روی آن ها انجام دهید.

منبع: expertvagabond.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2065

به "نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی ، قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی ، قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید