هواوی 26 آبان از لپ تاپ میت بوک E نو رونمایی می نماید

به گزارش تیم علمی، هواوی رویدادی را در تاریخ 17 نوامبر (26 آبان ماه) برنامه ریزی نموده که در آن محصولات جدیدی از زیست بوم هوشمند خود را از جمله ساعت هوشمند Watch GT Runner رونمایی خواهد نمود. این شرکت اخیرا اعلام نموده که علاوه بر این ساعت هوشمند، قصد معرفی یک لپ تاپ هیبریدی به نام میت بوک E را هم دارد. بنابر آخرین گزارشات، لپ تاپ هیبریدی میت بوک E یک لپ تاپ دو در یک خواهد بود که در نتیجه صفحه کلید آن را می توان جدا کرد.

هواوی 26 آبان از لپ تاپ میت بوک E نو رونمایی می نماید

سری E لپ تاپ های دو در یک هواوی که اولین نسخه آن در سال 2019 به پردازنده اسنپدراگون 850 کوالکام مجهز بود (در اصل اسنپدراگون 845 برای تبلت ها عرضه شده بود)، برخلاف انتظار ها از همان سال به بعد با نسخه های تازهتر و قدرتمندتر به بازار عرضه نشد. اما اکنون که هواوی تصمیم به عرضه نسخه تازهی از این لپ تاپ گرفته، باز هم نسخه تازه این دستگاه در پاره ای از موارد مهم از جمله منوی Start در مرکز تسک بار، نشان می دهد که محصول آینده هواوی ویندوز 11 را به طور پیش فرض اجرا خواهد نمود.

براساس آخرین تصاویر منتشر شده از وب سایت هواوی، بعضی از مشخصات این لپ تاپ قابل مشاهده است. اولین موردی که در این لپ تاپ خودنمایی می نماید، قاب های بسیار نازک لپ تاپ میت بوک E است که در لبه های این دستگاه به شکل یک منحنی در می آید. لپ تاپ میت بوک E هواوی از حسگر اثر انگشت نیز بهره می برد که در قسمت بالای و در سمت چپ تعبیه شده است. علاوه بر این ها، یک قلم دیجیتال نیز در کنار صفحه کلید این لپ تاپ به چشم می خورد که به معنای این است که این دستگاه از قلم دیجیتال نیز پشتیبانی خواهد نمود. قلم هواوی M Pencil این شرکت نیز برای استفاده در این دستگاه با آن بهینه شده است.

بسیاری از تحلیلگران این حوزه، لپ تاپ میت بوک E هواوی را رقیبی برای سری سرفیس مایکروسافت می دانند. همانطور که آگاه هستید، چیزی در حدود 5 سال پیش بود که هواوی با معرفی یک لپ تاپ هیبریدی، نام خود را در زمره تولیدکنندگان لپ تاپ قرار داد. ریسک حضور گسترده این شرکت چینی بین برندهای قدیمی و سرشناس، با معرفی مدل های متنوعی از میت بوک ها شروع شد. این شرکت همه ساله و با ورود سخت افزارهای تازه از سوی AMD، NVIDIA و Intel، مدل های تازهی از میت بوک ها را روانه بازارهای جهانی می نماید.

لپ تاپ میت بوک هواوی D14 نیز یکی از آن محصولات است که نظر کاربران و هواداران زیادی را به خود جلب نموده است. آخرین نسخه از میت بوک هواوی D14 با سخت افزارهای دو شرکت AMD و Intel عرضه شده و لازم به ذکر است که در دو سال اخیر هواوی تغییر چندانی در بخش متریال و طراحی را برای آپدیت های این محصول در نظر نگرفته و به به روزرسانی سخت افزاری اکتفا نموده است.

لپ تاپ میت بوک D14 به یک تاچ پد نسبتاً بزرگ مجهز شده که فضای حرکتی نشانگر ماوس را بدون هیچ محدودیتی آزاد می گذارد. کلیک های چپ و راست به صورت یکپارچه در زیر تاچ پد قرار گرفته و سختی فشار آنها نیز کاملاً استاندارد است. میت بوک D14در بخش شبکه Wi-Fi به یک کنترلر با پشتیبانی از پروتکل های IEEE 802.11a/b/g/n/ac در دو باند 2.4 و 5.0 گیگاهرتز مجهز شده است. میت بوک D14 به نمایشگر 14 اینچی نوع IPS مجهز شده است. این پنل که از وضوح FHD یا همان 1080×1920 پیکسل بهره می برد، ساخت کمپانی AU Optronics است. این نمایشگر از شدت نور حداکثر 250 نیت بهره می برد.

قلب تپنده این لپ تاپ را پردازنده Intel Core i5-10210U شکل می دهد. Core i5-10210U از جمله تراشه های نسل دهم اینتل در خانواده Comet Lake-U است که در سه ماهه سوم سال 2019 معرفی گردید. این پردازنده 14 نانومتری دارای 4 هسته و 8 رشته بوده و فرکانس های 1.6~4.2 گیگاهرتز را به همراه دارد. این پردازنده از خانواده فوق کم مصرف (Ultra Low Voltage) بوده و دارای توان حرارتی حداکثر 15 وات است.

باید منتظر بود و دید که تازهترین لپ تاپ هواوی یعنی میت بوک E از چه مشخصات فنی بهره می برد و آیا می تواند طبق گفته کارشناسان به عنوان رقیب سرفیس حرفی برای گفتن داشته باشد یا نه.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1944

به "هواوی 26 آبان از لپ تاپ میت بوک E نو رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی 26 آبان از لپ تاپ میت بوک E نو رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید