ورزش و تأمین سلامت دانشجویان، از اولویت های وزارت علوم

به گزارش تیم علمی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام نمود: ورزش دانشگاهی در کنار تحصیل دانشجویان شکل می گیرد و این حوزه جزءبرنامه های دائمی وزارت علوم است.

ورزش و تأمین سلامت دانشجویان، از اولویت های وزارت علوم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات فوق لیسانس در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تجلیل از قهرمانان، مدال آوران و دست اندرکاران رویدادهای بین المللی ورزش دانشجویان در سال 1398، بیان کرد: ورزش دانشگاهی در کنار تحصیل دانشجویان شکل می گیرد و این حوزه جزو برنامه های دائمی وزارت علوم است.

در این آیین که امروز (شنبه) با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و دانشجویان ورزشکار مدال آور در عرصه های جهانی در سالن همایش شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار گردید، غلامی با بیان اینکه سلامت دانشجویان در اولویت وزارتخانه واقع شده است و ثمره آن کسب مقام های قهرمانی در ورزش دانشگاهی کشور است، گفت: کسب عنوان قهرمانی دانشجویان در حوزه ورزش فرصت مناسبی است تا این افراد بتوانند تجربیات خود را در سال های آینده به وسیله نظام آموزشی منتقل نمایند.

وزیر علوم با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان به عنوان پشتیبان ورزش دانشجویی فعالیت می نماید، اضافه کرد: این سازمان با کوشش و برنامه ریزی در راستای توسعه زیرساخت های ورزشی دانشجویان در راستای بهبود کمی و کیفی فعالیت ها در حوزه ورزش دانشگاهی گام برمی دارد.

غلامی با بیان اینکه شناسایی دانشجویان ورزشکار آماده از بین 3.5 میلیون دانشجو، برای شرکت در مسابقات نیازمند برنامه ریزی اصولی است، توضیح داد: در این راستا توزیع مناسب امکانات ورزشی دانشجویان بویژه در مناطق کم برخوردار نیز نیازمند برنامه ریزی مناسب است و یکی از اهداف مهم در راستای گسترش ورزش دانشجویی محسوب می گردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سرانجام سخنان خود با ابراز امیدواری ریشه کن شدن ویروس کرونا و توجه تمامی آحاد جامعه به نکات بهداشتی و به ویژه بهداشت فردی، از تمامی کوشش های دانشجویان ورزشکار و دست اندرکاران ورزش دانشجویی برای حضور در مسابقات ورزشی قدردانیکرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1156

به "ورزش و تأمین سلامت دانشجویان، از اولویت های وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش و تأمین سلامت دانشجویان، از اولویت های وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید