توسعه فضای ورزش دانشگاهی در این دولت شتاب گرفت

به گزارش تیم علمی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به افتتاح 43 پروژه فضای ورزشی در سال جاری گفت: توسعه فضای ورزش دانشگاهی در دولت کنونی شتاب گرفت.

توسعه فضای ورزش دانشگاهی در این دولت شتاب گرفت

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم مجازی افتتاحیه کنفرانس ملی تازه های علوم ورزش و سلامت در دانشگاه ایلام، با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از همه عوامل برگزاری این کنفرانس، به فرایند توسعه ورزش دانشگاهی در دوره کنونی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: در این دوره ورزش دانشگاهی در سه محور شامل: توسعه زیرساخت ها، ورزش قهرمانی و ورزش همگانی از توسعه مطلوبی برخوردار شد و توفیقات بزرگی حاصل شد.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: برای توسعه زیرساخت ها، طرح های بزرگ و زودبازده در دستور کار قرار گرفت، که خوشبختانه این طرح ها با شتاب خوبی تکمیل شدند و در این راستا در سال جاری 43 طرح در دانشگاه های مختلف کشور افتتاح شد و در دهه فجر هم ان شاء الله تعداد دیگری افتتاح می شود.

صدیقی، تأمین سلامت جسمی و روحی دانشجویان را یکی از راهبرد های سازمان امور دانشجویان بیان کرد و گفت: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ورزش های دانشگاهی به عنوان سه ضلع پیگیری برنامه ها و اقدامات در این حوزه مسئولیت دارند. از جمله برای شناخت نیاز ها و ضعف های جسمی دانشجویان، مراکز مشاوره تربیت بدنی در دانشگاه ها کار بررسی و ارائه مشاوره به دانشجویان برای رفع مسائل اسکلتی و قامتی را عهده دارند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تأثیر پدیده کرونا بر انجام فعالیت های ورزشی، اضافه کرد: علیرغم شیوع این پدیده و مخاطراتی که برای سلامت روحی دانشجویان به علت خانه نشینی به همراه دارد، اما همکاران تربیت بدنی با اتخاذ تدابیر لازم روش های نوینی را برای انجام مسابقات ورزشی و ارائه واحد های تربیت بدنی پیاده کردند که خوشبختانه مورد استقبال هم قرار گرفته است.

صدیقی در بخش دیگر سخنان خود با تمجید از رشادت های مردم استان ایلام در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، گفت: نظر به شرایط خاص جغرافیایی استان ایلام، این استان قابلیت های منحصر به فردی برای انجام مسابقات و فعالیت های ورزشی و توریسم ورزشی دارد، که باید مد نظر برنامه ریزان و تصمیم گیران قرار گیرد.

وی توسعه زیرساخت های ورزشی در دانشگاه ایلام را مطلوب بیان کرد و یادآور شد: با اهتمام ریاست دانشگاه ایلام و همکاران وی، طرح های خوبی در این دوره در این دانشگاه احداث شد و با تأمین منابع مالی، ان شاء الله در آینده نزدیک هم شاهد افتتاح پروژه های دیگر در این دانشگاه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1428

به "توسعه فضای ورزش دانشگاهی در این دولت شتاب گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فضای ورزش دانشگاهی در این دولت شتاب گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید