ویزای کانادا خود را با خبرنگاران بگیرید

به گزارش تیم علمی، آیا می دانید برای دریافت ویزای کانادا به چه مدارکی احتیاج داریم؟ دریافت ویزای کانادا شامل چه مراحلی می گردد؟ کدام کشورها وقت انگشت نگاری کانادا را انجام می دهند؟ چه مدت طول می کشد ویزای کانادا بگیریم؟ این ها تمام سوالاتی است که ذهن تمام افرادی که قصد سفر به کانادا را دارند، به خود مشغول می نماید اما نگران نباشید، در ادامه مطلب با آژانس هواپیمایی خبرنگاران همراه شوید تا به تمامی سؤالات شما درباره ویزای کانادا پاسخ دهیم.

ویزای کانادا خود را با خبرنگاران بگیرید

جهت دریافت مشاوره سفر با ویزای مولتی کانادا با ما همراه باشید.

مراحل اخذ ویزای کانادا

همان طور که می دانید کشور کانادا در ایران سفارت ندارد؛ بنابراین برای دریافت وقت سفارت کانادا باید به وسیله وب سایت رسمی این سفارت اقدام کنید. تمامی کارهایی که باید برای دریافت ویزای کانادا انجام گردد، مانند پر کردن فرم ها، اسکن و بارگذاری تمامی مدارک و پرداخت وجه، بایستی به وسیله سایت سفارت کانادا صورت گیرد. بعد از انجام تمامی این مراحل نوبت به تعیین محل انگشت نگاری برای دریافت ویزای کانادا می رسد. برای این کار شما می توانید هر کشوری را که سفارت کانادا در آن نمایندگی دارد انتخاب کنید؛ اما به دلیل اینکه باید برای انگشت نگاری ویزای کانادا باید به آن کشور سفر کنید، بهتر است که کشورهای نزدیک مانند ترکیه، دبی و یا ارمنستان را انتخاب کنید.

بعد از ارسال تمامی مدارک مورد احتیاج، پرداخت وجه و تعیین کشور مورد نظر برای انگشت نگاری ویزای کانادا، از طرف سایت سفارت، ایمیلی برای شما ارسال می گردد. پس از دریافت ایمیل، شما تا یک ماه مهلت دارید برای انگشت نگاری به نمایندگی سفارت کانادا (vac) در کشور مورد نظر مراجعه کنید.

جواب ویزا، پس از 7 روز تا 6 ماه (بسته به نظر سفارت) مجدداً به وسیله ایمیل ارسال می گردد. اگر جواب ویزای کانادا مثبت باشد، شما مجدداً باید به کشوری که در آن انگشت نگاری را انجام داده اید سفر کنید و با مراجعه به دفتر vac مهر ویزای کانادا خود را دریافت کنید. در صورت مرفوض شدن ویزا نیز دلیل مرفوضی در ایمیل برای شما توضیح داده خواهد شد و می توانید پس از برطرف نقص مدارک، دوباره برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید.

آیا می دانید پیکاپ پاسپورت کانادا چیست؟

پس از آماده شدن جواب ویزای کانادا، شما برای زدن مهر ویزا در پاسپورت خود باید مجدداً به کشور محل انگشت نگاری سفر کنید، که این کار هزینه بر است، برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها می توانید پاسپورت خود را به آژانس هواپیمایی معتبر بسپارید تا آن ها این کا را برای شما انجام دهند. این پروسه، بردن و برگرداندن پاسپورت در اصطلاح پیکاپ پاسپورت نامیده می گردد.

پروسه پیکاپ پاسپورت معمولاً 2 تا 3 هفته کاری طول می کشد.

مدارک لازم جهت ارائه به سفارت کانادا:

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت های قدیمی که در آن ها ویزا درج شده است.
  • یک قطعه عکس جدید 5*4.5 زنگی با زمینه سفید
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه سند ازدواج در صورت هم سفر بودن با همسر
  • ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت همراهی فرزندان
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه
  • مدارک اقتصادی، شامل نامه تمکن بانک به انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید اوراق یا سهام بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه نیز دارید ارائه دهید. (مدت اعتبارنامه تمکن اقتصادی و ریز پرینت 4 ماه آخر یک ماه است)
  • ترجمه اسناد ملکی
  • مدارک شغلی برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ آغاز به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان تعیین شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر، ترجمه حکم کارگزینی.

کارفرمایان: ترجمه آگهی تأسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی 2 ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست اقتصادیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانکی شرکت و ریز پرینت 4 ماه آخر به لاتین

تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست اقتصادیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه

پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست اقتصادیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.

مهندسان: ترجمه نظام مهندسی یا جواز ساخت

کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه بهره داری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست اقتصادیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.

بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه گردد)

  • دعوت نامه: شامل تعیینات کامل دعوت نماینده و متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد دیگر دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر ثبت (Notary Public) برسد.

مدارک دعوت نماینده: ارائه کارت شهفرایندی (Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی (Canadian Birth Certificate)، یا کارت اقامت (PR CARD) از سوی فرد دعوت نماینده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت نماینده شامل، گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه های اقتصادیاتی (Notice of Assessment) و فرم های T4 و T1 تأثیر بسیار زیادی در فرایند نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند.

در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و توضیح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.

  • ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندان که بدن یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی کند.

تمامی مدارک ویزای کانادا باید با کیفیت بالا اسکن شده و به وسیله سایت بارگذاری گردد.

نکات مهم ویزای کانادا:

ویزاهای کانادا معمولاً به صورت مولتی و بسته به اعتبار پاسپورت شخص صادر می شوند.

افراد زیر 18 سال که برای ویزای کانادا اقدام می نمایند باید رضایت نامه محضری از والدین خود داشته باشند و در صورت سفر با یکی از والدین خود، رضایت نامه نفر دیگر الزامی است.

در هر سفر متقاضی می تواند حداکثر 6 ماه به طور متوالی در کانادا اقامت داشته باشد.

خدمات آژانس هواپیمایی خبرنگاران برای اخذ ویزای توریستی کانادا:

  • مشاوره جهت تهیه مدارک ویزای کانادا
  • پر کردن آنلاین فرم های ویزای کانادا
  • ارسال و بارگذاری مدارک ویزای کانادا
  • واریزی آنلاین وجه سفارت
  • پیکاپ پاسپورت
منبع: ستاره ونک
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 686

به "ویزای کانادا خود را با خبرنگاران بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا خود را با خبرنگاران بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید