کارخانه سیمان چشم انتظار سرمایه گذاران آلمانی

به گزارش تیم علمی، محمد سرابی- خبرنگار:سال پیش در همایش سرمایه گذاری که در هتل استقلال تهران برگزار گردید، شهردار تهران فهرستی از پروژه های شهرداری تهران را برای شرکت کنندگان آلمانی این همایش برشمرد.

کارخانه سیمان چشم انتظار سرمایه گذاران آلمانی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

یکی از این پروژه ها که پیروز حناچی از آن نام برد، بازآفرینی کارخانه سیمان ری بود. حالا سفیر آلمان به دعوت و با همراهی شهردار تهران از کارخانه سیمان ری بازدید کرد.

شهردار تهران در این بازدید کلور برشتولد را با پیشینه تاریخی و صنعتی این کارخانه آشنا کرد و او را در جریان برنامه شهرداری تهران برای احیای این مجموعه صنعتی قدیمی قرار داد.

سیمان ری نخستین کارخانه سیمان ایران است و در سال 1312 از سوی مهندسان آلمانی ساخته شد. برشتولد نیز با اشاره به تجهیزات آلمانی موجود در این محل، سیمان ری را نشان دهنده روابط صنعتی دیرینه دو کشور دانست و از پیشنهاد شهردار تهران برای تشویق شرکت های آلمانی به مشارکت در طرح احیای این مجموعه صنعتی مشتاقانه استقبال کرد. براساس طرحی که به تصویب هیأت وزیران رسیده است،

کارخانه سیمان ری به عنوان اثری با ارزشِ میراث صنعتی احیا و بازتعریف می گردد. حناچی که بارها در صحبت های خود از این کارخانه نام برده بود، این پروژه را گامی برای باز زنده سازی ارزش های معماری معاصر ایران و پاسداری از میراث ناملموس صنعتی و اجتماعی بخشی از تهران دانست و گفت: خروج صنایع فرصتی برای باززنده سازی فضای موثر شهری است.

  • پروژه هایی در جنوب تهران

شهردار تهران همچنین از پروژه مجموعه فرهنگی- خدماتی طغرل در منطقه 20 بازدید کرد و در حاشیه افتتاح پروژه های شهری در منطقه 17 نیز بر کوشش مدیریت شهری برای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت تأکید کرد و گفت: بزرگ ترین پروژه در این منطقه، محوری است که به راستا قطار تهران - تبریز مربوط می گردد و مسابقه ای هم برای طراحی آن برگزار گردید.

او ادامه داد: علاوه بر این پروژه مهم که از سوی شهرداری تهران پیگیری می گردد، امروز 14پروژه عمدتا خدماتی همچون میدان تره بار، سالن های ورزشی و چند راستا ترافیکی به بهره برداری رسید. کوشش ما این است با ارائه خدمات بهتر فاصله شمال و جنوب تهران را کمتر کنیم و این کار را انجام خواهیم داد. تقریبا تمامی پروژه ها از جنس مشارکتی بود و در شرایطی که وضعیت بودجه چندان خوب نیست قاعدتا به دنبال پروژه های بی اوتی و بی ال اوتی هستیم.

شهردار تهران درباره خرید اتوبوس دست دوم نیز گفت: در بعضی کشورها اتوبوس هایی با پیمایش کمتر از 100هزار کیلومتر، درحالی که شرایط مناسبی دارند به دلایل قانونی با 5سال فعالیت، کنار گذاشته می شوند و قیمت این اتوبوس ها گاهی یک دهم قیمت همان اتوبوس نو است. اگر شرایط فراهم گردد از آنها استفاده می کنیم.

حناچی همچنین درباره افزایش قیمت کرایه تاکسی بیان نمود: برای تاکسی ها 23درصد و برای مترو 20درصد افزایش قیمت مصوب شد که ما طبق مصوبه عمل می کنیم. وی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای شهر به دنبال افزایش عوارض از بافت فرسوده است، توضیح داد: اولا بافت فرسوده معاف از عوارض است، ثانیا ضرایبی برای صدور پروانه وجود دارد و اگر این ضرایب را نادیده بگیریم یا متناسب با قیمت مسکن درنظر نگیریم، یکی از تبعات آن این است که این سرمایه عظیم شهر به قیمت نازل در اختیار سازندگان قرار می گیرد.

حناچی با اشاره به انتصاب سیدمناف هاشمی به عنوان مشاور شهردار تهران گفت: مناف هاشمی کارمند شهرداری تهران و جزو مدیران با تجربه کشور است و اگر شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده سهم می برند نتیجه کوشش ایشان است. کوشش می گردد از تجربیات ایشان استفاده کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 209

به "کارخانه سیمان چشم انتظار سرمایه گذاران آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه سیمان چشم انتظار سرمایه گذاران آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید