19 سوال که طرز تفکر توریست ها را شکل می دهد

به گزارش تیم علمی، اگر اهل سفر هستید، ممکن است همیشه سوالاتی را در فکر خود داشته باشید که می توانند طرز تفکر شما را در مسیری درست هدایت کنند.

19 سوال که طرز تفکر توریست ها را شکل می دهد

سفر تنها سفر از نقطه ای به نقطه دیگر نیست و نگرش های متفاوتی در مورد آن وجود دارد که برخی از آن ها واقعا بر اساس اصلی ترین اهداف سفر ایجاد شده اند. اغلب افرادی که بیشتر وقت خود را به سفر می گذرانند سوالاتی در فکر خود دارند که اساس آن ها، نگرش این افراد نسبت به سفر است. در ادامه به بیان و بررسی 19 نمونه از این سوالات می پردازیم که می توانند طرز تفکر شما را در راستای رسیدن به درست ترین طرز تفکر در مورد سفر تغییر دهند. اگر شما نیز به عنوان یک دنیاگرد این سوالات را در فکر دارید، تا اندازه زیادی به بهترین نگرش نسبت به سفر دست یافته اید.

1. چه زمانی برای اولین بار عاشق دنیا شدید؟

آیا وقتی برای اولین بار منظره ای منحصر به فرد و نادر در مکانی کاملا طبیعی مشاهده کردید، چنین احساسی پیدا کردید یا زمانی که پس از یک پیاده روی طولانی در طبیعت، مهمان یک زوج محلی شدید و در منزل آن ها استراحت کردید، عاشق دنیا شدید. چه چیز باعث شد نخستین بار چنین رابطه عمیقی با دنیا پیرامون خود برقرار کنید.

2. آیا می شود مکانی را ببینید و معتقد باشید که تنها یک بار دیدن آن کافی است؟

شاید گاهی اوقاتی به مکانی سفر کنید و معتقد باشید که سفر به همان مکان برای بار دوم جذابیت چندانی ندارد؛ اما اگر فرد کنجکاوی باشید، مطمئن باشید اگر باز هم به همان مکان سفر کنید، شناخت بیشتری نسبت به آن مکان پیدا می کنید و چیزهای تازهی پیدا می کنید.

3. اگر این فرصت را داشتید که کار و زندگی را کاملا رها کنید و در پی ماجراجویی رویایی خود بروید، این کار را می کردید؟

به عبارت دیگر آیا می خواهید زندگی آرام و بی دغدغه ای داشته باشید یا می خواهید دل به دریا بزنید و از ماجراجویی در مکان های رویایی لذت ببرید؟

4. آیا یک استراحت کوتاه هم می توانند مثل خود سفر لذت بخش و خاطره انگیز باشد؟

گاهی اوقات در یک استراحت کوتاه اتفاقاتی را تجربه می کنید که ممکن است اصلا انتظار آن ها را نداشته باشید و حتی به بهترین و خاطره انگیز ترین اتفاقات سفر شما تبدیل شوند.

5. آیا احساس می کنید که سفر کردن برای شما واجب است؟

وقتی که به مکان تازهی سفر می کنید (چه به شهری در نزدیکی محل زندگی خود سفر کنید و چه به کشور دیگری سفر کنید)ِ، ممکن است مردم آن مکان، نگرش یا طرز فکر شما را کاملا تغییر دهند؛ بنابراین بهتر است رابطه بین همه مردم را با تمام وجود درک کنید؛ چرا که همه ما یک خانواده هستیم و این موضوع می تواند به فهم بهتر دنیا پیرامونی ما کمک زیادی کند.

6. وقتی که مکان تازهی را کشف می کنید، چیزی از دنیا هستی کم می شود یا به آن اضافه می شود؟

این سوال را می توان به شکل دیگری هم مطرح نمود. آیا سفر باعث نمی شود مفاهیمی از دنیا هستی حذف شود و مفاهیم تازهی به آن اضافه شود؟ مثلا با سفر کردن مرزها کمرنگ تر می شوند و سوء تفاهم های فرهنگی برطرف شوند و از سویی دیگر دنیا هستی فرصت های تازه ای را برای ما فراهم می کند.

7. کدام یک از تجربیات سفر می تواند خاطره ای فراموش نشدنی در فکر شما رقم بزند؟

سعی کنید در سفر در پی تجربه اتفاقات و تفریحاتی باشید که تا سال ها از فکر شما پاک نشود و در هیچ کجای دیگر نتوانید آن ها را تجربه کنید؛ به عنوان مثال دیدن شفق های قطبی یا جشن و شادی در زیر ستاره های پر نور در پاتاگونیا یا اسکی کردن رو تپه ماسه های نارنجی رنگ در کشور نامبیا می توانند چنین حسی را در شما ایجاد کند.

8. می توانیم در زادگاه خود نیز لذت دنیاگردی را تجربه کنیم؟

دنیاگردی و سفر به سادگی به معنای تجربه کردن است و ما به دنیای تعلق داریم که بتوانیم ناشناخته های آن را کشف کنیم و مهم نیست که در چه جایی باشیم. شاید امتحان کردن غذایی تازه در یک رستوران که برای مدت زیادی تنها یک نوع غذا در آن سفارش داده اید و یا رفتن به خانه از این جهت تازه هم باعث شود چیز تازهی را کشف کنید.

9. اگر توانایی انتخاب یک قدرت ماورایی و فراتصور در حین سفر را داشتید، ترجیح می دادید چه توانایی خاصی داشته باشید؟

آیا می خواهید در یک لحظه به جای دیگری سفر کنید؟ یا قدرت پرواز داشته باشید؟ یا چمدان شما فضای نامحدودی داشته باشد.

10. چگونه باید تشخیص دهیم که در مکانی مناسب و درست در زمان مناسب قرار داریم؟

اگر در جایی حضور دارید و در آن واحد احساس های مختلفی مانند هیجان، لذت، استرس، عصبانیت، دل تنگی برای وطن و کنجکاوی دارید، احتمالا در مکان کاملا مناسبی هستید.

قطعا آینده دست خود شما است و در آینده از اینکه از فرصت های فراهم شده استفاده نکرده اید، قطعا پشیمان خواهید شد.

12. سفر چه حسی دارد؟

معمولا از خواب بلند می شوید و یک لحظه نمی دانید کجا هستید، بوی خاص شهری را که ممکن است داخل یا خارج از کشور باشد، احساس می کنید و از محل اقامت خود خارج می شوید و با مردم محلی گفت وگو می کنید. آیا احساسات شما هم در حین سفر به همین صورت است یا نه؟

13. وقتی مکان تازهی را می بینید، شخصیت تازهی پیدا می کنید؟

سفر شما را تشویق می کند خود را با شرایط تازه مطابقت دهید؛ مثلا وقتی از یک مکان مذهبی بازدید می کنید، حس آرامش پیدا می کنید یا وقتی وارد مکان تازه و مرموزی می شوید، می خواهید ماجراجویی کنید یا زمانی که با یکی از مشاهیر مکانی که به آن سفر کرده اید، ملاقات می کنید، از اینکه چنین تجربه خوبی داشته اید، احساس خوبی می کنید.

14. چگونه می توانیم بدون اینکه در طبیعت اثری از خود به جای بگذاریم، طبیعت گردی کنیم؟

ما تقریبا به راحتی می توانیم مکان های نسبتا بکر طبیعی را به راحتی پیدا کنیم؛ اما وقتی از گردش در طبیعت لذت می بربم باید سعی کنیم کمترین تاثیر و تخریب را در آن ایجاد کنیم یا حتی آن مکان را بهتر از قبل کنیم.

15. چقدر برای بهترین لحظات سفر خود برنامه ریزی کرده اید؟

سفر کاملا قابل کنترل نیست و در بیشتر موارد اتفاقات پیش بینی نشده ای برای شما رخ می دهد که اصلا انتظار آن را از قبل ندارید؛ بنابراین زیاد خود را درگیر برنامه ریزی های خود نکنید و تنها برای بهتر شدن سفر خود، به برنامه ریزی پایبند باشید.

16 چه موقع کلمه خارجی بی معنی می شود؟

اگر به دفعات به کشورهای خارجی سفر کنید، به تدریج به این نگرش می رسید که تنها چیزی که در آن مکان بیگانه و خارجی است، خود شما هستید و آن کشور یا شهر جایی نیست جزء زادگاه و وطن مردمش.

17. چگونه می توانید عاشق مکانی شوید که هرگز به آنجا سفر نکرده اید؟

با وب گردی در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام می توانید به چنین احساسی دست پیدا کنید.

18. واقعا می توانید وطن خود را بدون ترک کردن آن بشناسید؟

سفر به کشورهای خارجی موجب می شود هنگام سفر در وطن خود، دید متفاوتی نسبت به اطراف خود داشته باشید. این موقعیت شبیه به زمانی است که افکار و تصورات کاذب از فکر شما پاک شده اند و بهتر می توانید فرهنگ بومی خود را درک کنید.

19. اگر زندگی یک سوال باشد، چگونه به آن پاسخ مثبت می دهید؟

پاسخ این سوال کاملا ساده است. فقط کافی است علاقه مند به شناخت و فهم بهتر دنیای پیرامون خود باشید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2052

به "19 سوال که طرز تفکر توریست ها را شکل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 سوال که طرز تفکر توریست ها را شکل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید