25 نیروگاه حرارتی در سطح کشور در حال ساخت است

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه عملکرد تابستان 97 و برنامه تابستان 98 در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد، گفت: به دقت عملکرد تابستان 97 شامل صنایع بزرگ را ارائه کردیم که در آن توانستیم اندکی بیش از 2 هزار مگاوات را صرفه جویی کنیم.

25 نیروگاه حرارتی در سطح کشور در حال ساخت است

وی اضافه کرد: برآوردمان این است که در اوج مصرف تابستان 98 بیش از 61 هزار مگاوات احتیاج ما باشد، در حالی که ظرفیت تولیدمان 53 هزار مگاوات است.

اردکانیان با اشاره به برنامه هایی که برای تامین این 8000 مگاوات در دستور قرار گرفته است، بیان نمود: برای این کار 25 نیروگاه حرارتی در حال ساخت داریم که برنامه های زمانبندی آنها تعیین گردیده است و همگی با حمایتی که دولت خواهد نمود، در موعد مقرر به مدار می آیند.

وی توضیح داد: با به مدار آمدن این 25 نیروگاه حرارتی، ظرفیت حدود 5200 مگاوات اضافه خواهد شد که این ظرفیت اسمی است و ظرفیت عملی ما حدود 4200 مگاوات خواهد بود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه نیروگاههای تجدیدپذیر هم بخشی از این ظرفیت هستند، گفت: در حال حاضر 45 درصد نیروگاه های تجدیدپذیر ما، نیروگاه های بادی و حدود 35 درصد هم نیروگاه های خورشیدی هستند.

اردکانیان گفت: مطابق با برنامه حدود 600 مگاوات دیگر هم تا تابستان 98 از تجدیدپذیرها به مدار می آیند و برای ما مهم این است که حدود 5000 مگاوات به ظرفیت تولیدی اضافه خواهیم کرد و حدود 30 هزار مگاوات هم برنامه مدیریت مصرف داریم.

وی با اشاره به اینکه حدود 11 برنامه را طراحی نموده ایم که بتوانیم با اجرای آنها حدود سه هزار مگاوات مدیریت مصرف را تأمین کنیم، گفت: این برنامه ها شامل تغییر و اصلاح ساعت کار در دوران اوج بار، تغییر حدود 15 میلیون لامپ مصرفی سازمان های دولتی، مدیریت روشنایی معابر، اصلاح سیستم کولرهای آبی و همچنین وارد کردن مولدهای خودتأمین به مدارهاست.

وزیر نیرو ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های اصلی ما، اصلاح تعرفه پرمصرف ها است، به این معنا که کاری صورت گیرد که پرمصرف ها به جرگه کسانی که الگوی مصرف را رعایت می نمایند، بپیوندند.

اردکانیان با بیان اینکه برای تک تک این برنامه ها، پیش بینی های لازم را انجام داده ایم که چه مقدار صرفه جویی صورت می گیرد، گفت: برای مثال اصلاح تعرفه ها حدود 1500 مگاوات مدیریت مصرف را برای ما در پی خواهد داشت.

وی در سرانجام با تاکید بر اینکه ساخت نیروگاه ها و برنامه های مدیریت مصرف الزاماتی هم دارد که در قانون بودجه، در مصوبات هیات وزیران و شورای عالی اقتصاد خودش را نشان می دهد، تاکید نمود: اصل امیدواری ما به آگاهی خود مردم است تا همانند سال جاری که همراهی مان کردند تابستان سال 1398 ر ا هم بتوانیم به خوبی طی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 51

به "25 نیروگاه حرارتی در سطح کشور در حال ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 نیروگاه حرارتی در سطح کشور در حال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید