5 صیاد در پی طوفانی در سیستان و بلوچستان مفقود شدند

به گزارش تیم علمی، تهران (پانا)- معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت پنج صیاد 2 لنج شکسته شده در پی طوفان در بندر پسابندر از توابع دشتیاری در 100 کیلومتری چابهار مفقود شدند.

5 صیاد در پی طوفانی در سیستان و بلوچستان مفقود شدند

به گزارش ایرنا، عطاالله رییسی گفت: یک لنج صیادی دچار نقص فنی شده و یک لنج دیگر با 16 سرنشین که برای نجات و راهنمایی لنج به حوضچه بندرصیادی وارد دریا می.شوند در راستا دچار طوفان شده و طنابی که لنج را بکسل نموده بود پاره و به پنکه لنج برخورد می نماید.

وی اضافه نمود: متاسفانه طوفان 2 لنج صیادی را به صخره می کوبد و در پی آن 2 لنج شکسته و غرق می شوند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان اضافه نمود: متاسفانه 16 سرنشین 2 لنج صیادی بعد از حادثه به دریا می زنند و 11 نفر خودشان را به ساحل می رسانند و پنج صیاد به جای مانده همچنان بعد گذشت بیش از 10 ساعت مفقودی خبری از آنان نیست.

وی توضیح داد: عملیات جستجوی صیادان در بندر پسابندر ادامه دارد.

رییسی گفت: متاسفانه طوفان حاره ای شاهین خسارت زیادی به زیرساخت های بنادر صیادی و سوله های ماهی وارد نموده و سقف بعضی از آنان را کنده است.

وی اضافه نمود: براورد خسارت بعد از طوفان انجام و اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه 2 لنج شکسته و غرق شده ارزش هر لنج بیش از 10 میلیارد تومان است، اظهار داشت: بیش از 25 هزار صیاد و یکهزار لنج و هزار و 500 قایق در چهار شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک در حال فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1876

به "5 صیاد در پی طوفانی در سیستان و بلوچستان مفقود شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 صیاد در پی طوفانی در سیستان و بلوچستان مفقود شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید