تور ارزان فرانسه: 8 کلیشه کاملا اشتباه در خصوص مردم پاریس!

به گزارش تیم علمی، کلیشه های پاریس

پاریس عروس شهرهای دنیاست و هرکسی آرزو دارد برای یک بار هم که شده به این شهر سفر کند. اما ذهنیتی که ما از شهر پاریس داریم کاملا با واقعیت مطابقت ندارد و گاهی کاملا اشتباه است. در این مطلب می خواهیم بعضی از رایج ترین کلیشه های پاریس را به شما معرفی کنیم که کاملا غلط هستند. ببینید چند مورد از این کلیشه ها را شما هم داشته اید! با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان فرانسه: 8 کلیشه کاملا اشتباه در خصوص مردم پاریس!

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

پاریسی ها مغرور و از خودراضی هستند!

خیلی ها در خصوص مردم پاریس چنین تصوری دارند و این موضوع یکی از رایج ترین کلیشه های پاریس به شمار میرود. علت این تصور شاید این باشد که دنیاگرد ها بیشتر در مکان های دنیاگردی پاریس به سر می برند و هر فرد پاریسی که می بینند سرش به شدت شلوغ است. به همین علت شاید از یک پاریسی سوالی بپرسید و او خیلی بی حوصله جوابتان را بدهد. اما باید خودتان را جای آن ها هم بگذارید. پاریسی هایی که در منطقه ها دنیاگردی کار می نمایند دائما با صدها و هزاران دنیاگرد روبرو می شوند و طبیعی است که گاهی کمی بی حوصله باشند. سعی کنید چند کلمه فرانسوی مثل بونژوغ (سلام) و اوغ ووآغ (خداحافظ) و مرسی (merci) را یاد بگیرید تا به آن ها نشان بدهید که به آن ها احترام می گذارید. استفاده از همین چند کلمه واقعا معجزه می نماید و خواهید دید که رفتار پاریسی ها با شما چقدر صمیمانه تر می گردد.

پاریسی ها از انگلیسی حرف زدن متنفرند!

این هم یکی از رایج تری کلیشه های پاریس است. خیلی ها فکر می نمایند پاریسی ها به علت غروری که دارند از انگلیسی حرف زدن بدشان می آید. علت این تصور اشتباه هم این است که از یک پاریسی به انگلیسی سوالی پرسیده اند و او فرانسوی جواب داده است! پاریس شهری بسیار دنیاگردی است اما نباید انتظار داشته باشید که همه مردم انگلیسی بلد باشند. به ویژه افراد میانسال و نسل های قدیم گاهی ممکن است اصلا انگلیسی بلد نباشند. بنابراین اگر می خواهید از کسی سوال بپرسید در پی افراد جوان تر و کسانی بروید که احتمالا انگلیسی بلدند.

همه پاریسی ها شیک و به روز هستند!

پاریس مرکز فشن و مد دنیا به شمار میرود و مزون های مشهوری مثل دیور، شانل و لوی ویتون در این شهر قرار دارند. علاوه بر این، هفته مد پاریس هم یکی از مهم ترین رویدادها در صنعت مد است. به همین علت یکی از کلیشه های پاریس این است که همه مردم مطابق آخرین مد لباس پوشیده اند و همواره شیک و فشن هستند! البته پاریسی ها به نحوه لباس پوشیدنشان توجه می نمایند، اما آن ها هم مثل همه جای دنیا لباس های راحت و معمولی می پوشند. سری به محله های کمتر دنیاگردی پاریس بزنید و آن وقت می بینید که با مردمانی معمولی سر و کار دارید.

همه پاریسی ها روشنفکر هستند!

در بیشتر فیلم ها مردم پاریس را مدام در حال کتاب خواندن و بحث و گفتگوهای روشنفکرانه نشان می دهد. البته درست است که بسیاری از جنبش های ادبی و فرهنگی از شهر پاریس آغاز شده، اما مسلما همه مردم پاریس روشنفکر و اهل تفکر و ادبیات نیستند! مردم پاریس هم مثل مردم شهرهای دیگر هستند. برخی از آن ها ممکن است بسیار روشنفکر باشند و برخی دیگر کاملا افرادی معمولی باشند.

پاریسی ها به ندرت حمام می نمایند و به همین علت از عطر استفاده می نمایند!

یکی از عجیب ترین و غیرواقعی ترین کلیشه های پاریس همین موضوع است. بسیاری به شوخی و خنده می گویند که پاریسی ها به ندرت به حمام می فرایند و همواره بو می دهند، به همین علت با استفاده از عطرهای خوشبو سعی می نمایند این موضوع را مخفی نمایند! همه می دانیم که مشهورترین عطرهای دنیا در فرانسه و پاریس فراوری می گردد. بنابراین طرح چنین تصور اشتباهی بیشتر می تواند ناشی از حسادت بقیه به پاریسی ها باشد. فرانسوی ها ممکن است به مقدار ژاپنی ها به تمیزی و نظافت حساس نباشند اما مثل خیلی از مردم دنیا به نظافت خود اهمیت می دهند.

پاریسی ها قورباغه می خورند!

حلزون و قورباغه جزء غذاهای پاریسی هستند اما این غذاها بیشتر مخصوص مراسم و جشن های ویژه است. حتی ممکن است خیلی از پاریسی ها تا به حال قورباغه نخورده باشند. ظاهرا قورباغه خوردن پاریسی ها هم یکی از کلیشه های پاریس است که بیشتر برای مسخره کردن لهجه فرانسوی و استفاده مکرر از حرف غ رایج شده است! ممکن است در رستوران های دنیاگردی قورباغه و حلزون ببینید اما در رستوران های محلی پاریس اصلا این طور نیست.

همه پاریسی ها رمانتیک و عاشق پیشه هستند!

برج زیبای ایفل، خیابان ها و مکان های رمانتیک فراوان، رود زیبای سن که از وسط شهر عبور می نماید، کافه های کنج و دلنشین، گل فروشی های سیار و … این شهر را به مقصد محبوبی برای ماه عسل و زوج های جوان تبدیل نموده است. همین موضوع باعث به وجود آمدن یکی از کلیشه های پاریس شده است: این که همه مردم پاریس رمانتیک هستند! درست است که شاعران و نویسندگان رمانتیک زیادی در پاریس وجود داشته اند و آثار پراحساسی منتشر نموده اند اما این طور نیست که همه مردم شهر این طور باشند. اگر قصد سفر به پاریس را دارید انتظار نداشته باشید که با یک سری مرد و زن رمانتیک و عاشق پیشه روبرو شوید. شما قرار است به پاریس واقعی سفر کنید، پس خودتان را آماده روبروه با انسان هایی نرمال و معمولی بکنید.

از هر پنجره ای می توانید برج ایفل را ببینید!

آخرین مورد از کلیشه های پاریس در خصوص برج مشهور ایفل است. در بیشتر عکس هایی که از پاریس می بینیم از پشت پنجره برج ایفل کاملا تعیین است. همین عکس ها باعث به وجود آمدن این کلیشه شده است و بسیاری از گردشگران انتظار دارند از پنجره هتلشان برج ایفل را ببیند. برج ایفل بسیار بلند است و از بیشتر نقاط شهر قابل مشاهده است. اما اینطور نیست که هر پنجره ای را باز کنید برج ایفل را ببینید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2062

به "تور ارزان فرانسه: 8 کلیشه کاملا اشتباه در خصوص مردم پاریس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: 8 کلیشه کاملا اشتباه در خصوص مردم پاریس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید