آخرین تحولات شیوع کوروناویروس جدید چینی ، شمار مرگ ها به 361 مورد رسید

به گزارش تیم علمی، شمار مرگ های ناشی از کوروناویروس جدید که از شهر ووهان در ایالت هوبئی در مرکز چین در اواخر ماه دسامبر پدیدار شد، روز دوشنبه 14 بهمن با افزایشی 57 موردی نسبت به روز قبل به 361 مورد رسید.

آخرین تحولات شیوع کوروناویروس جدید چینی ، شمار مرگ ها به 361 مورد رسید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز شمار موارد عفونت جدید نیز نسبت به روز یکشنبه 2829 مورد افزایش یافت و به 17459 مورد رسید. 489 نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

اکنون شمار مرگ ومیر ناشی از کوروناویروس جدید از شمار مرگ های اتفاق افتاده در جریان همه گیری سارس (نشانگان شدید حاد تنفسی ناشی از یک کوروناویروس دیگر) در سال های 2002 تا 2003 که به مرگ 349 نفر انجامید، بیشتر شده است.

آخرین تحولات مربوط به کوروناویروس جدید به این ترتیب است:

- دست کم 171 مورد جدید عفونت با کوروناویروس جدید نیز در کشورهای استرالیا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ژاپن، روسیه، اسپانیا، تایلند و آمریکا و 14 کشور و منطقه دیگر خارج از سرزمین اصلی چین گزارش شده است.

- نخستین مرگ ناشی از کوروناویروس جدید در خارج از چین در یک مرد 44 ساله چینی که از ووهان به فیلیپین سفر نموده بود، گزارش شد.

- سقوط شاخص سهام در چین در روز دوشنبه باعث از دست رفتن 393 میلیارد دلار شد. سرمایه گذاران از ترس شیوع کوروناویروس و تاثیر آن بر اقتصاد در نخستین روز دادوستد در چین پس از تعطیلات سال نوی قمری یوآن (واحد پول چین) و سهام هایشان را فروختند و باعث افت شدید قیمت های سهام شدند.

- بانک مرکزی چین در واکنش به این تحولات گفت که 1.2 تریلیون یوآن (173.81 میلیارد دلار) نقدینگی را به بازارها تزریق کرد و وعده داد از شرکت هایی که به علت شیوع کوروناویروس دچار مشکل شده اند، حمایت اقتصادی و اعتباری کند.

- پالایشگاه های مستقل در ایالت شان دونگ در شرق چین که در مجموع یک پنجم نفت خام کشور را تصفیه می نمایند، برون ده خود را فقط در طول یک هفته 30 تا 50 درصد کاهش داده اند، چرا که شیوع بیماری تقاضا برای سوخت را کاهش داده و توزیع سوخت را دچار مشکل نموده است.

- داده هایی که چینی ها منتشر نموده اند، نشان می دهد که ویروس نسبت به شیوع کوروناویروس عامل نشانگان شدید حاد تنفسی (سارس) در سال های 2002 تا 2003 کشندگی کمتری دارد.

- آمریکا، آلمان، ژاپن، تایلند، ویتنام و کره جنوبی انتقال انسان به اسنان کوروناویروس را گزارش نموده اند که بیانگر توانایی بیشتر ویروس برای انتشار است.

- شهر ووهان و سایر شهرها در ایالت هوبئی- مرکز همه گیری- همچنان در قرنطینه تقریبا کامل هستند.

- آمریکا، استرالیا، سنگاپور، نیوزیلند و ویتنام از جمله کشورهایی هستند که ورود اتباع خارجی را که اخیرا از چین ملاقات نموده اند، ممنوع نموده اند.

- شرکت اپل روز یکشنبه گفت که همه فروشگاه ها و دفترهایش در چین را تا 9 فوریه تعطیل می نماید. شرکت های بزرگ دیگری مانند شرکت آمریکایی والمارت و شرکت سوئدی ایکئا مسافرت های کارکنان و عملیاتشان در چین را محدود نموده اند.

- بسیاری از خطوط هوایی بین المللی پروازهای مستقیمشان به شهرهای بزرگ چین را معلق یا محدود نموده اند.

- کشورهایی از جمله روسیه، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی و آمریکا در کوشش برای تخلیه شهروندانشان از شهر ووهان هستند یا قبلا این کار را انجام داده اند.

- دو انجمن صنعت سینمای چین نیز از بازیگران و کارگردانان خواسته اند فعالیت های فیلمبرداری شان را متوقف نمایند.

  • درباره کوروناویروس جدید چینی چه می دانیم؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 729

به "آخرین تحولات شیوع کوروناویروس جدید چینی ، شمار مرگ ها به 361 مورد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تحولات شیوع کوروناویروس جدید چینی ، شمار مرگ ها به 361 مورد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید